Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[msn] Onbedoelde link naar een .com-file; virus? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op msn stuurde iemand mij onbewust deze link:
Een stukje malware

Als je erop klikt, wat ik deed uit pure nieuwschierigheid [mijn pc is goed beveiligd dus why not] krijg je een lege pagina en een venstertje om een bestand te downloaden. Dit heb ik niet gedaan, maar andere contactpersonen van die persoon die dezelfde link kregen wel. Nu sturen die het onbewust naar alle contactpersonen in hun lijst door.

Heeft iemand een idee wat het is? Virus of Trojan or whatever? En wat het precies doet in je pc, behalve het doorsturen naar anderen?

[ Voor 5% gewijzigd door pasta op 07-06-2008 07:55 ]

Verwijderd

yep virus, en maak jij eens even heel snel daar geen linkje van! Dit is een redelijk standaard geintje wat al eerder is uitgevoerd met ik geloof bestandjes met een .piff extensie oid

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 17:43 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Een simpele online malware scan laat al duidelijk zien dat dit geen zuivere koffie is.
Namen die voorbij komen zijn TR/Agent.53252, VirTool.Win32.VBInject.C en Win32/Injector.AU.

Waarom je het hier als een linkje plaatst is mij dan ook een raadsel. Niet meer doen dus...

[ Voor 23% gewijzigd door Rone op 06-06-2008 17:49 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Linkje weg sorry. Maar thanks, zoiets had ik al door >.>
Zelfde variant is nu met een youtube link die ik net doorkreeg -_-;

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 13:29
waarom klik je er dan nog op als ik vragen mag??

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen