• clownnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Sinds kort heb ik een Asus EN8800GT top, bevalt erg goed, alleen ik irriteer me aan iets: en dat is als ik een video afspeel(maak niet uit welke player) heb ik een niet volledig zwarte achtergrond bij bijvoorbeeld een aftiteling van een film wat normaal een zwarte achtergrond moet zijn.

Wat kan ik hier aan doen?

Heb zelf al:

- De overlays in bijvoorbeeld Win media player veranderd.
- PC opnieuw geïnstalleerd(nee niet appart voor dit probleem) ik dag dat het misschien kon komen door conflict met vorige nVidia 7 serie driver.
- De nieuwste driver van de nVidia site geplukt.

[ Voor 30% gewijzigd door clownnl op 06-06-2008 19:43 ]

Verwijderd

Het programma maximaliseren, dan heb je wel een volledig zwarte achtergrond. Of bedoel je de helderheid? De brightness van je scherm iets naar beneden schroeven?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Drivers updaten?
Andere type drivers installeren?

Wat heb je zelf allemaal al gedaan behalve een andere player uitproberen?

Wauw, een sig!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je kan in de (geavanceerde) videokaartinstellingen instellen hoe de videobeelden eruit moeten zien. Zo kan je zelfs instellen dat de video pimpelpaars is terwijl de rest van Windows normaal uitziet. Misschien kan je het dan zo instellen dat zwart wat zwarter moet zijn.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• clownnl
Trinsec schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:01:
Je kan in de (geavanceerde) videokaartinstellingen instellen hoe de videobeelden eruit moeten zien. Zo kan je zelfs instellen dat de video pimpelpaars is terwijl de rest van Windows normaal uitziet. Misschien kan je het dan zo instellen dat zwart wat zwarter moet zijn.
Ja daar heb ik ook al mee lopen spelen, maar dan komt er in het geheel een donkere gloed over de film.. wat met mij vorige kaart niet het geval was(7900GT)

• clownnl
Please help me!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je misschien Splendid van Asus geïnstalleerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• clownnl
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:08:
Heb je misschien Splendid van Asus geïnstalleerd?
Daar zat ik ook aan te denken inderdaad, maar heb deze niet geïnstalleerd staan.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ook al je beeldscherminstellingen gecontroleerd? dus helderheid, contrast, kleurverzadiging, kleurintensiteit, codecs geüpdatet, drivers bijgewerkt naar 175.16 WHQL?

• clownnl
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:20:
ook al je beeldscherminstellingen gecontroleerd? dus helderheid, contrast, kleurverzadiging, kleurintensiteit, codecs geüpdatet, drivers bijgewerkt naar 175.16 WHQL?
Nee aan beeldscherminstellingen licht het niet want als je zeg maar de zwarte balken van bijv. een breedbeeld film ziet zijn die wel gewoon zwart, maar het zwarte beeld van bijvoorbeeld een aftiteling is zegmaar lichtzwart. Heb ook de nieuwste drivers. ;(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dat zwart bij de aftiteling ligt puur aan de kwaliteit van de film/rip. Probeer eens een nieuwerwetse DVD en skip tot aan de aftiteling. Wat je daar tegen kunt doen is in je mediaplayer de boel zwarter zetten (kan ik iig in GOMPlayer) en ook eventueel je codecs updaten: google op K-Lite codec pack

• clownnl
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:56:
dat zwart bij de aftiteling ligt puur aan de kwaliteit van de film/rip. Probeer eens een nieuwerwetse DVD en skip tot aan de aftiteling. Wat je daar tegen kunt doen is in je mediaplayer de boel zwarter zetten (kan ik iig in GOMPlayer) en ook eventueel je codecs updaten: google op K-Lite codec pack
Iknowiknowikwon.
Maar het punt is dat het bij mij vorige kaart 7900GT alleemaal geen probleem was.. en ik krijg het gevoel als ik die meer zwart toevoeg, dat er over het geheel een donker laagje komt wat bij mij vorige kaart niet was.

• clownnl
Iemand ook zelfde kaart(Asus EN8800GT TOP met het zelfde probleem? zou ik graag wilen weten.

[ Voor 87% gewijzigd door clownnl op 08-06-2008 23:22 ]

Pagina: 1