Ik heb sinds 2 weken een Asus P5N32-e Sli mobo van iemand anders overgenomen.
Deze heeft de hele tijd goe dgelopen ism een E6600, 2x1gb Geil mem en een XFX 8800GTS.
Nou heb ik gister 2x 8800GT's 5120 binnen gekregen om SLI te gaan draaien.
Ben uiteindelijk meer dan drie uur bezig geweest om deze werkend te krijgen
Probleem was namelijk dat ik geen beeld kreeg. Kon via mijn moederbord (logitech G15) zien dat Vista gewoon opgestart werd.
Heb van alles geprobeerd.
-1 kaart er in WEL BEELD
-1 kaart in tweede slot WEL BEELD
-2 kaarten er in , beiden spannin ger op GEEN BEELD
-2 kaarten er in , 1 kaart met spanning de andere niet GEEN BEELD (door dit ga ik er van uit dat het geen PSU probleem is)
Na veel uitproberen en BIOS nakijken kreeg ik uiteindelijk beeld. Nvidia drivers geinstalleerd. En als laatste SLi ingesteld.
Systeem werkt nu eindelijk goed.
Probleem is nu dat ik dus mijn systeem NIET de eerste keer aan krijg.
Als ik op de power knop druk of aan mn muis zit, dan gaan alle fans draaien, maar HD led gaat niet branden.
Als ik dan op reset druk of het systeem helemaal uitzet en weer aan , dan start deze het wel door.
HD led gaat knipperen, POST komt in beeld met als laatste melding:
****Warning System Boot fail******
***your system last boot fail or post interrupted****
Druk DEL of F1 om door te gaan.
Nu heb ik van alles na gezocht via Google en ook via Got en het enig wat ik vond was dat men problemen had met geheugen.
Daar het systeem voor er het een SLI opstelling werd wel goed doorstarte , ga ik er van uit dat mijn geheugen wel goed zit.
Specs zijn:
E6600
550 watt PCU
2x 1gb G-skill DDR 800
2x Club3D 8800GT Zerotherm
Ik heb trouwens van de connector naast de CPU maar 1 4x stekker gebruikt. De andere is nog afgedekt (PCU heeft wel nog een 4x stekker vrij dus kan die vanavond desnoods in doen)
Deze heeft de hele tijd goe dgelopen ism een E6600, 2x1gb Geil mem en een XFX 8800GTS.
Nou heb ik gister 2x 8800GT's 5120 binnen gekregen om SLI te gaan draaien.
Ben uiteindelijk meer dan drie uur bezig geweest om deze werkend te krijgen
Probleem was namelijk dat ik geen beeld kreeg. Kon via mijn moederbord (logitech G15) zien dat Vista gewoon opgestart werd.
Heb van alles geprobeerd.
-1 kaart er in WEL BEELD
-1 kaart in tweede slot WEL BEELD
-2 kaarten er in , beiden spannin ger op GEEN BEELD
-2 kaarten er in , 1 kaart met spanning de andere niet GEEN BEELD (door dit ga ik er van uit dat het geen PSU probleem is)
Na veel uitproberen en BIOS nakijken kreeg ik uiteindelijk beeld. Nvidia drivers geinstalleerd. En als laatste SLi ingesteld.
Systeem werkt nu eindelijk goed.
Probleem is nu dat ik dus mijn systeem NIET de eerste keer aan krijg.
Als ik op de power knop druk of aan mn muis zit, dan gaan alle fans draaien, maar HD led gaat niet branden.
Als ik dan op reset druk of het systeem helemaal uitzet en weer aan , dan start deze het wel door.
HD led gaat knipperen, POST komt in beeld met als laatste melding:
****Warning System Boot fail******
***your system last boot fail or post interrupted****
Druk DEL of F1 om door te gaan.
Nu heb ik van alles na gezocht via Google en ook via Got en het enig wat ik vond was dat men problemen had met geheugen.
Daar het systeem voor er het een SLI opstelling werd wel goed doorstarte , ga ik er van uit dat mijn geheugen wel goed zit.
Specs zijn:
E6600
550 watt PCU
2x 1gb G-skill DDR 800
2x Club3D 8800GT Zerotherm
Ik heb trouwens van de connector naast de CPU maar 1 4x stekker gebruikt. De andere is nog afgedekt (PCU heeft wel nog een 4x stekker vrij dus kan die vanavond desnoods in doen)