Toon posts:

Waarom wil het nou niet...? tweaker in nood!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help zo begin je dan maar he.
maar het komt er op neer dat het niet wil...
heb 2 win2k pro machines staan.
de configuratie zit zo in melkaar:

Cabelmodem loopt naar pc 1 die ook prima kan internetten met de standaard kaart die je erbij krijgt. een Accton EN1660 PnP LAN Card (Legacy-modus)
daarna gaat ie via een reaktek kaart verder weer naar beneden via een crosslink cable.
beneden aangekomen doet ie het niet ze zien melkaar wel maar geen internet je kan wel beneden pingen naar bijv xs4all.
ook heb ik sygate 4 al ginstaleerd waarna hij het nog niet doet.
wie weet wat je moet instellen zodat ie het wel doet. ik zit erg omhoog hier want het lijkt wel of het me kennis te boven gaat.
zeg wat er uit aan op af moet dan hoop ik dat het gaat werken pleeeeaaze ik zit bijna in een depressie hiero en het zou eigelijk zo moeten gaan werken. pleaaase....

Verwijderd

Geef even wat info hoe je protocollen eruit zien + ipadressen en subnetting!

T-Rob

Verwijderd

Je moet (volgens mij) bij je client een DNS server invullen van je provider.

Ik heb hetzelfde gehad met Sygate 4. Als DNS servers had ik alleen mijn eigen server ingesteld en op dat moment had ik alleen contact via ip-adressen en niet met DNS-namen. Gewoon dus DNS server van je provider erbij zetten. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
protocollen zijn heel easy gewoon alleen tcp/ip in range 192.168.0.x
dus respektiefelijk .1 en .2
verder bestand en printer deling uiteraard
de andere kaart waar dus de internet op binnen stroomd is ingesteld op ip adres auto krijgen van de provider. evenals dns....

Verwijderd

DNS wel invullen op de client, dat je kunt pingen betekend dat je connectie klopt maar naamresolutie vindt niet plaats dus of een static DNS, of NAT gaan gebruiken

Verwijderd

hij zegt toch dat hij wel kan pingen naar xs4all? dat wil zeggen dat xs4all.nl geresolvet wordt...

probeer 'ns naar http://212.189.235.3/ (athena.tweakers.net) te gaan op de client; als dat werkt ligt het idd aan de DNS-servers (maar dat lijkt me niet), en anders moet je 't ergens anders zoeken (poorten etc?)
Pagina: 1