Laserpen voor presentaties

Pagina: 1
Acties:

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al een tijdje ben ik op zoek naar een laser pointer met afstandsbedieningsmogelijkheden. Bij Powerpoint-presentaties is het natuurlijk erg handig om iets aan te kunnen wijzen met de laser pointer en vervolgens hiermee ook de slides door te kunnen bladeren.

Het liefst zou ik een niet al te groot uitgevallen apparaatje hebben, bijvoorbeeld in de vorm van een pen, dat via RF met de computer communiceert. Omdat deze dingen meestal aardig wat batterij verbruiken, heeft de mogelijkheid tot gebruik van (oplaadbare) AAA-batterijen sterk de voorkeur.

Na uitgebreid zoeken ben ik op verschillende websites producten tegengekomen, maar bijv. Logitech vraagt 80 euro voor zoiets! Op andere sites kom ik wel interessante pennen tegen, maar dit zijn veelal Chinese websites zonder bestelmogelijkheden. De producten hier in Nederland voldeden dan weer niet aan mijn eisen; ze gebruikten bijv. knoopcelbatterijen of communiceerden via infrarood.

Mijn grote vraag is dus: wie o wie weet waar dit soort apparatuur verkrijgbaar is? Het lijkt me dat er toch best vraag naar is, bij presentaties wordt het ook nogal eens gebruikt..

Hier nog een afbeelding ter indicatie: (bron)
Afbeeldingslocatie: http://www.quarton.com.tw/image/12_02_01_01.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Winnetou op 06-06-2008 16:29 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Die Logitech apparaten werken anders wel ideaal hoor, is mijn bevinding tot nu toe.
Heb er zelf een tweetal maal een presentatie mee gehouden, en verkoop die dingen zo ongeveer wekelijks. Gewoon degelijk spul, goede garantie/service van Logitech.
Kost dan wel wat, maar als je het veel gebruikt, tja, is het in mijn ogen het geld wel waard...

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
De Logitech's zijn inderdaad een beetje prijzig, maar je krijgt ook wel waar voor je geld ;)

het werkt prima en nog geen klachten erover!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:56
Iemand van mijn school had een erg goedkope op de kop getikt.. ik reageer even zodat ik het je kan melden als hij online komt!

• Winnetou
  • Niet online
Haha ja ik geloof ook wel dat die van Logitech goed is, maar ik vind hem wel érg prijzig. Of dat het nou waard is :P. Daarbij snap ik ook het prijsverschil met die goedkope dingen niet helemaal, wat kost een laser en zo'n zend/ontvang-unit nou helemaal :?
Ervaringen van die goedkopere zijn uiteraard ook zeer welkom.

Verwijderd

Prijsverschil is simpel uit te leggen.
Logitech heeft naamsbekendheid
Logitech heeft een goede kwaliteit product (andere onbekende merken KUNNEN net zo goed zijn)
Logitech heeft een goede afterservice.

Dit alles moet ook betaald worden natuurlijk.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 16:36
offtopic:
Laser pointers tijdens een presentatie...

MEGA irritant. :) Als je een pointer nodig hebt bij het tonen van een slide, dan moet je na gaan denken of de slide niet duidelijk is.

Enne, als je zo'n irritant ding gebruikt, zit er dan niet de hele tijd mee heen en weer te zwaaien.

• Winnetou
  • Niet online
The - DDD schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:33:
offtopic:
Laser pointers tijdens een presentatie...

MEGA irritant. :) Als je een pointer nodig hebt bij het tonen van een slide, dan moet je na gaan denken of de slide niet duidelijk is.

Enne, als je zo'n irritant ding gebruikt, zit er dan niet de hele tijd mee heen en weer te zwaaien.
Haha je hebt wel een punt ;). Ik vind het zelf ook vaak irritant, zeker bij tekstslides enzo. Maar bij sommige presentaties, vooral wanneer er overzichtsfiguren van technieken of bijvoorbeeld kaartmateriaal weergegeven wordt, kan het aanwijzen van een detail toch behoorlijk nuttig zijn. Van die binnenvliegende pijlen is ook niks :P. Maargoed het ging me dus ook zeker om het "doorklik"-gedeelte van de pen waarbij ik de laserfunctie als nevenfunctie beschouw.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:04
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2808

Voor een tientje heb je die op de deurmat liggen. De winkel is prima betrouwbaar (ik heb er al iets van 6x besteld oid) en de service is ook wel in orde. Reken op ongeveer 10werkdagen levertijd.

Over de kwaliteit van het ding kan ik je niks zeggen, daar moet je zelf maar achterkomen. Als je gegarandeerd een goeie wilt, zal je toch voor een merk moeten gaan (logitech, belkin enz)

• Winnetou
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:37:

Voor een tientje heb je die op de deurmat liggen. De winkel is prima betrouwbaar (ik heb er al iets van 6x besteld oid) en de service is ook wel in orde. Reken op ongeveer 10werkdagen levertijd.

Over de kwaliteit van het ding kan ik je niks zeggen, daar moet je zelf maar achterkomen. Als je gegarandeerd een goeie wilt, zal je toch voor een merk moeten gaan (logitech, belkin enz)
Deze Presenter ben ik op meerdere websites tegengekomen en de reviews zijn meestal wel behoorlijk positief. Het enige nadeel voor mij is dat hij op 12v batterijen werkt, terwijl ik graag oplaadbare batterijen wil gebruiken.. Als iemand nou zo'n ding weet maar dan met AA of AAA batterij(en) dan zou het natuurlijk helemaal mooi zijn :P.

• Raymond
Je bedoelt zo'n 9V blokje? Hoe lang gaat zo'n ding mee? 20 uur ofzo? Dan hoef je je daar toch helemaal niet druk om te maken?

• Winnetou
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:28:
Je bedoelt zo'n 9V blokje? Hoe lang gaat zo'n ding mee? 20 uur ofzo? Dan hoef je je daar toch helemaal niet druk om te maken?
Haha neej 12v, is weer een ander soort (relatief prijzige) batterij. Maarja die is dus niet oplaadbaar... 9V blokje zou natuurlijk geen probleem zijn omdat die ook oplaadbaar verkocht worden.

Maar nog altijd geeneen met AA of AAA gevonden die hier in Europa of via internet leverbaar is :'( . Die Infiniter van het plaatje uit de topicstart heeft alle functies, maar zie ik alleen als n>100 op internet. Kan me toch niet voorstellen dat iedereen hier met die dure Logitech-dingen rondspringt.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:08
Er zijn ook muizen met een gyroscoop die ook doen wat jij wilt volgens mij.

o.a van Philips en Logitech zover ik weet.

ehum, wel een beetje prijzig... http://www.logitech.com/i...ice/devices/3443&cl=nl,nl

[ Voor 33% gewijzigd door MEN-O op 07-06-2008 22:58 ]

• Raymond
Winnetou schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:51:
[...]

Haha neej 12v, is weer een ander soort (relatief prijzige) batterij. Maarja die is dus niet oplaadbaar... 9V blokje zou natuurlijk geen probleem zijn omdat die ook oplaadbaar verkocht worden.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.475

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:37:

Ik heb deze (in het zwart http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3071) voor mijn vader gekocht en die is er erg blij mee. Zit ook nog een extra batterij bij dus je kan er wel even mee vooruit. Voelt stevig aan en is gemaakt van een soort rubberachtig plastic. Verder zitten er drie knopjes op, 1 om vooruit te gaan in presentaties, 1 voor achteruit en 1 om de lazer te bedienen.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

mogelijk compleet offtopic, maar probeer deze applicatie eens.

Nadeel is wel dat je achter de laptop moet zitten om hem te gebruiken, maar daar staat weer tegenover dat het velen malen prettiger werkt als zo'n pen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Winnetou
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:01:
[...]http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.475
Hmm ja die prijzen vallen hier idd nog wel mee, maar het gaat ook een beetje om het principe. Ik wil gewoon lekker makkelijk oplaadbare batterijen, als ze leeg zijn ff in de oplader en dan weer gaan met die banaan. Daarbij heb ik ontzettend veel AA en AAA oplaadbare batterijen en bestaan deze pointers ook voor deze batterijen, dus dan verdient dat natuurlijk de voorkeur.
Sealnova schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:59:
[...]Ik heb deze (in het zwart http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3071) voor mijn vader gekocht en die is er erg blij mee. Zit ook nog een extra batterij bij dus je kan er wel even mee vooruit. Voelt stevig aan en is gemaakt van een soort rubberachtig plastic. Verder zitten er drie knopjes op, 1 om vooruit te gaan in presentaties, 1 voor achteruit en 1 om de lazer te bedienen.
Ja die pointer kom ik op meerdere websites tegen, maar volgens de reviews doet ie maar 4u met een batterij en aangezien er geen oplaadbare batterijen in kunnen, vind ik dat toch een beetje jammer. Zoiets zou verder wel perfect zijn.
Four schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:03:
mogelijk compleet offtopic, maar probeer deze applicatie eens.

Nadeel is wel dat je achter de laptop moet zitten om hem te gebruiken, maar daar staat weer tegenover dat het velen malen prettiger werkt alsdan zo'n pen.
Op zich zijn dit soort applicaties inderdaad ook wel handig, maar het probleem bij sommige presentaties is gewoon dat de computer eigenlijk op een onhandige plaats staat. Het steeds heen en weer moeten lopen, af en toe zelfs voor het beeld langs, wil ik gewoon voorkomen door het gebruik van zo'n pen. De pointerfunctionaliteit is dan handig om enkele details aan te wijzen, maar van ondergeschikt belang.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 16:36
Winnetou schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:39:
[...]
Haha je hebt wel een punt ;). Ik vind het zelf ook vaak irritant, zeker bij tekstslides enzo. Maar bij sommige presentaties, vooral wanneer er overzichtsfiguren van technieken of bijvoorbeeld kaartmateriaal weergegeven wordt, kan het aanwijzen van een detail toch behoorlijk nuttig zijn. Van die binnenvliegende pijlen is ook niks :P. Maargoed het ging me dus ook zeker om het "doorklik"-gedeelte van de pen waarbij ik de laserfunctie als nevenfunctie beschouw.
Ook altijd oppassen dat je niet "Darth Vader" gaat met zo'n laser ding. Je wilt niet de netvliezen van een paar toeschaouwers weg branden. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door The - DDD op 09-06-2008 07:54 . Reden: Kromme zin recht getrokken. ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

In een review van DXetreme werd ook nog verwezen naar: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12536

is met ingebouwde usb stick. mss handig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb er zelf 1 met een aaa battery. met een usb stick die via infrarood communiceert.
Was een relatie geschenk van mijn vorige stageplek. was van het bedrijf: Bossers en Cnossen.
Ik heb al even voor je op hun site gezocht maar kan het zo 123 niet vinden, en het was ook een relatie geschenk dus ik vraag me af of ze het uberhaupt wel tekoop hebben.
Pagina: 1