Toon posts:

Conceptronic NETWORK CHD3NET vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een schijf gekocht van 1 TB (samsung)
nou heb ik ook daarbij een conceptronic chd3net network harddisk case gekocht.

Ik heb de schijf gekoppeld aan de case en alles geconfigureerd (van ip adress zooi)
ik kan inloggen op dat ding.

maar als ik ingelogd bent staat er bij status: Device Not Found!

(dus blijkbaar vind hij mijn hardeschijf NIET.

Als ik in plaats van de ethernet functie de USB functie gebruik dan werkt het wel en kan ik hem formateren in windows.

(ik heb hem geformateerd als NTFS en als FAT32 en bij beide ziet de NETWERKfunctie de schijf NIET.

kan iemand mij hierbij helpen?
(Ook knippert er aan de voorkant het lampje van de netwerkverbinding) (die eigenlijk gewoon moet branden)

met vriendelijke groet

Jeroen

Verwijderd

Het lijkt erop dat ie dan geen netwerkverbinding krijgt oid.
Weet je zeker dat ie een ip adres enzo heeft gekregen? En staat er niet in de manual dat er een bepaalde poort open moet zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ja hij heeft een IP adres ik kan inloggen via de web interface

maar via de ethernet verbinding staat er gewoon bij : Device ID No Harddisk Found!

en de hardeschijf doet het wel (via USB)

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkeensnaarmijnwebsite.nl/mac/not.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 19:08 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:43:
(ik heb hem geformateerd als NTFS en als FAT32 en bij beide ziet de NETWERKfunctie de schijf NIET.
Heb je dit nog aan de praat gekregen ? Ik heb ook een CHD3NET en klinkt wel interessant om er misschien tzt een terabyte in te stoppen ...
Overigens moet de HD geformatteerd zijn op FAT32 voor netwerk access. NTFS werkt alleen met USB aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
deze topic kan gesloten worden ik heb het aan de praat gekregen door de schijf open te maken en de LEd eruit te slopen (vraag me niet waarom maar het werkt :P) en ik heb ook een stickertje verwijderd die erop zat

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 10:00 ]

Verwijderd

Hoi, kun je onderstaande voor mij eens specificeren. Ik heb namelijk hetzelfde apparaat wat een tijdje goed heeft gewerkt maar plots ook niet meer te benaderen is via LAN vebinding. Een led eruit slopen is nogal wat maar als het werkt? en als het niet werkt is er natuurlijk niets meer naar de fabrikant te retourneren :'(
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:59:
deze topic kan gesloten worden ik heb het aan de praat gekregen door de schijf open te maken en de LEd eruit te slopen (vraag me niet waarom maar het werkt :P) en ik heb ook een stickertje verwijderd die erop zat
Pagina: 1