Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Thunderbird] Sent / Verzonden folder vol, nu alles weg

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hallo,
Enkele dagen geleden meldde Thunderbird mij bij het verzenden van een e-mail dat mijn Verzonden map vol zat. In een kleine dialog werd aangeraden wat te doen: ga naar de Prullenbak, leeg die en compress daarna de Sent folder.
Ala, ik dacht, ik archiveer al m'n mailtjes wel ergens anders. Dus ik maakte een submap aan in Sent (misschien niet zo heel logisch) maar ik dropte ze daar in. Sent was nu leeg. Dus ik kies Compress uit het menu. Er gebeurde ogenschijnlijk niks.
Afijn, volgende dag, ik kijk in Sent: die is leeg. Kijk in de submap: daar staat alleen een laatst verzonden mailtje in. Ik heb echt geen idee waar die boel heen is gegaan. Maar bij het versturen van het volgende mailtje klaagde TB weer: Sent folder vol. Okay, dacht ik, fair enough, dan sleep ik die submap eruit. Hij was, op één mailtje na, toch leeg. En dat ene mailtje kon me ook niet meer zoveel schelen dus ik dat ding naar de Prullenbak gesleept.
En nog steeds zegt TB: Sent folder vol. Waarmee dan!
Ik heb Thunderbird geherstart en wat krijg je dan: de Prullenbak wordt leeggegooid (zelf ingesteld, jaja). Dus mijn 'archiefmapje' ben ik nu kwijt, slim slim.

Ik geloof dat ik mijn Sent mail onherroepelijk kwijt ben. Heb ook geen idee waarom die die opeens niet meer liet zien. Want hij klaagt nog steeds bij elk uitgaand mailtje dat de Sent box vol zit. Ik heb nu écht eens gedaan wat hij vroeg: Prullenbak geleegd (was al leeg) en Mappen gecomprimeerd - leuk leuk, na veel geratel had hij al mijn mappen 'gecomprimeerd'. Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn :{ . Met gecomprimeerde mappen waar je om de haverklap bij moet heb ik slechte ervaringen :|

Heeft iemand een idee wat mijn TB gedaan heeft?

Ik heb op andere fora gecheckt of dit probleem al bestond, maar op 1 tutorial verwijzen ze je naar je serverinstellingen en willen ze dat je de cache connection (?) op 1 of 2 zet: die instelling zit bij mij niet op die plek in TB.
Bij een andere wijzen ze je gewoon op het zoeken van losse mailtjes in je mailfile (msf) en door die dan handmatig van status te wijzigen kun je ze weer zichtbaar maken. Maar als ik mijn mailfiles check met Textpad of een andere editor - die ook binary kan - dan zie ik alleen maar blokjes. Dus niks te editten daar...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs