Call of Duty 4 (PS3) gebarsten, Intertoys ruilt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Een vriend van mij heeft bij de Intertoys Call of Duty 4 gekocht voor de PS3.

Dit schijfje heeft het welgeteld 2 dagen gedaan. Toen liep het spel vast en wilde vervolgens ook niet meer opstarten. Nadere inspectie wees uit dat de cd was gaan barsten.

Uiteraard de volgende dag netjes terug gegaan, verhaal uitgelegd en gevraagd of er geruild kon worden. Het lijkt mij dat een Intertoys dit soort defecten kan oplossen met de leverancier/maatschappij die het levert.

Weet iemand wat nu de rechten danwel plichten zijn voor beide partijen?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
CD's/Games/DVD's worden meestal niet terug genomen ivm het kopieeren (is bullshit want downloaden gaat sneller) dus je zal eerst moeten uitzoeken of dat rechtmatig is.

tip: ff rechtsbijstand bellen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 06-06-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259271

Ik denk dat het wel rechtmatig is. In een betere shop, mag je de game of CD eerst uitproberen voordat je hem koopt. Als je hem in de winkel al uitgeprobeerd hebt, wat voor reden kan je nog hebben om dan terug te gaan brengen.

Als je hem wilt ruilen voor de zelfde spel, dat komt bijna niet vaak voor. Maar hoe kan je de winkel aantonen dat de cd is gaan barsten door fabricage fout van de cd en niet door de speler zelf of iets dergelijke, dat wordt dus moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

word heel moeilijk indd je kan namelijk nooit bewijzen dat het aan het schijfje ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259271

En nu weet ik niet hoe het met de PS3 zit. maar je mag een kopie maken als je de originele maar hebt voor eigen gebruik om zulke problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Probeer het anders bij de uitgever, die ruilen vaak een schijfje ook wel om (en ook vrij snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
De kans dat dit gebeurd met als oorzaak de fabrikant schijnt relatief klein te zijn. Dit weten winkeliers vandaar dat ze zo 'voorzichtig' zijn. Dit neemt niet weg dat je een rot probleem hebt; bel eens met de Nederlandse tak van de leverancier van het spel. Sony NL bellen biedt wellicht ook een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

http://community.eu.plays...2&message.id=15722#M15722

Voor meer info over een gebroken CoD4 disc. Activision replaced hem dus wel, maar daar gaat dus wel een behoorlijke tijd overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:30:
word heel moeilijk indd je kan namelijk nooit bewijzen dat het aan het schijfje ligt
Dat hoeft ook niet, in de eerste 6 maanden moet de winkel bewijzen dat het _niet_ aan het schijfje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ja maar dan word het een nietes welles verhaal, jij kan niet bewijzen dat het aan ut schijfje ligt, en andersom ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 18:57
Je koopt een licentie om te spelen en niet een CD. je zou tegen verzend kosten het opsturen van je CD een nieuwe kunnen krijgen van AV..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Laatst online: 16-05 20:52
Het is dus een kwestie van even bellen naar de uitgever van het spel. In het topic waarvan 'Xof' de link heeft gepost staat alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Naar mijn weten doen ze inderdaad moeilijk met het terugnemen van het product.

Maar in dit geval nemen ze het niet echt terug ik neem aan dat je vriend toch een nieuwe cd wil die WEL werkt.

Dat zou de winkel toch moeten doen. Al geeft men dan niet de licentie code mee maar alleen de cd. De winkel moet toch gerand staan voor een deugdelijk product.

Verder, ik snap niet wat ze op dit moment moeilijk doen. Naar mijn weten is op PS3 nog niet de mogelijkheid om kopieën te draaien (er gaan geruchten dat dit niet meer lang zal duren).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjeantonio
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 20:11
Ik ben blij om dit topic te lezen. Lang zoeken levert aardig wat resultaten op over dit probleem. Ik kan echter nergens een gegronde oorzaak vinden waarom dit nu gebeurd, (evenals goede oplossing, naast een nieuwe kopen); maar lees wel overal ongeveer hetzelfde probleem. (kleine breuk binnenin; danwel buitenrand).

Mijn disc COD4 heb ik al sinds de lancering, en bevat geen (zover ik kan zien, muv de breuk) krassen. De playstation leest hem nog wel; maar begint de disc al minder leuk te vinden. (De breuk viel ook pas op toen de PS3 de disk niet meer las).

Een collega van mij heeft met Warhawk dezelfde breuk. Als vervent gamer met meer dan 100 PS2 A-titels gekocht (in goede staat en reeds verkocht), en inmiddels al een aardig lijstje PS3 spelen heeft hij dit eveneens nog nooit eerder meegemaakt.

Vind het toch belangrijk om hierop te reageren omdat op ik het meer op internet begin te lezen. Soms wordt het afgeschoven op het kliksysteem, maar deze is identiek aan de PS2. En aangezien ik en mijn collega hier nooit problemen mee hebben gehad kriebelt mijn gedacht toch richting een fragiele Blue-ray.

Bijgevoegd foto's te verduidelijking

Afbeeldingslocatie: http://i264.photobucket.com/albums/ii196/arjeantonio/gebarsteschijf-vk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i264.photobucket.com/albums/ii196/arjeantonio/gebarsteschijf-ak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 16:07
Een vriend van mij heeft dit precies hetzelfde bij zijn exemplaar van CoD4, alleen dan voor de X360. Ligt dus waarschijnlijk niet alleen aan de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 03-06 20:08
Xof schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:39:
Probeer het anders bij de uitgever, die ruilen vaak een schijfje ook wel om (en ook vrij snel).
Klopt, bij mij was Battlefield 1942 fijngemalen door mijn DVD-drive. ( was echt een crunch-crunch verhaal ) Gewoon de 50 scherven in een envelop gedaan en opgestuurd naar EA en ik kreeg na een tijdje de Deluxe Editon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 14-04 17:27
Simpel. Een product moet gewoon werken. De "software mag je niet terugzenden" is een beperking van de wet Koop op Afstand, niet van de garantiewetgeving.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het gaat hier niet om terugzenden, het gaat om een nieuw medium omdat de huidige stuk is. Dit is ook niet ruilen, het is een werkend product willen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 13:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Je mag een kopie van alle media die je bezit maken. Downloaden en op een schijfje zetten kun je ook doen :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Bakkert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:22:
Je mag een kopie van alle media die je bezit maken. Downloaden en op een schijfje zetten kun je ook doen :)
PS3 kan nog geen backups afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 18:14
Wat mij trouwens altijd opvalt aan retail dvd's en cd's, is dat ze een heel stuk dunner zijn dan de media die je koopt voor je brander.
Zijn ze daarom ok niet veel kwetsbaarder?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:30:
Je neemt daar je PS3 mee heen, stop ff het schijfje erin, kijk hij werkt niet.

Misschien is dat ook wel een optie eigenlijk?

Het is ook onzin dat ze het niet terug willen nemen, vanwege kopiëerangst. Niet werkende spellen moet je mogen terugbrengen. Maar als ze dat toch zo doen, kan je ook nog voortaan ergens anders kopen. Bij Bol.com heb ik eens een spel besteld, en dat vond ik toch niet lekker werken, gewoon teruggestuurd weer, heb mijn geld weer teruggekregen, daarvan weer wat anders besteld. Geen enkel probleem :*)

[ Voor 38% gewijzigd door Amanoo op 06-07-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

MSalters schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:48:
Simpel. Een product moet gewoon werken. De "software mag je niet terugzenden" is een beperking van de wet Koop op Afstand, niet van de garantiewetgeving.
Vertel dat maar eens tegen die winkel. Die houden bij hoog en bij laag vol dat ze het niet terug willen nemen wegens kopieën. Op zich lijkt een live demonstratie me dan een goed idee al vraag ik me af of je er veel mee bereikt. ''Sorry meneer, mogen we niet doen''.
Bakkert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:22:
Offtopic: binnenkort als het goed is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 03-06 15:29

Rub3s

+3 , omdat het kan

Nippletwister schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:12:
[...]

Klopt, bij mij was Battlefield 1942 fijngemalen door mijn DVD-drive. ( was echt een crunch-crunch verhaal ) Gewoon de 50 scherven in een envelop gedaan en opgestuurd naar EA en ik kreeg na een tijdje de Deluxe Editon :)
vreemd, bij mij was dat precies hetzelfde geval. eerst zat er een kleine scheur aan de binnenkant, maar het leek me dat die cd nog wel bruikbaar was. battlefield gaf een flinke plof, en dat was niet via de boxen =/

overigens heb ik zelf nooit de cd terug gestuurd (had ik beter kunnen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Is de reden van het kopiëren wel aan de orde? In de TS zie ik daar niets van, maar daarnaast wil die vriend dezelfde game weer terug. Echt veel nut heeft het kopieëren in de slechte zin dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Nou, koop dus maar voortaan bij Bol.com. Die neemt al een product terug als je gewoon zegt dat het niet aan je verwachting voldeed. No problem at all :*)
Wat gebeurt er eigenlijk als je daarmee gaat dreigen?

Misschien worden ze dan bang een klant te verliezen?

Of dreig ze aan te klagen...

[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 06-07-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij is het een typisch garantie geval, zeker na 2 dagen. Schijfjes zo snel slopen is bijna onmogelijk; krassen oke, maar zo'n barst duidt toch echt op een produktie-fout. Gewoon terugbrengen, zeggen dat het produkt ondeugelijk is en dat je of je geld terug wil of een vervangend exemplaar. Ook zeggen ze hun wettelijke verplichtingen na dienen te komen en dat je dus geen slappe excusen aanvaardt. De wet gaat nog altijd boven de zogenaamde AV van een winkel.

Als ze moeilijk doen wil je verantwoordelijke manager wilt spreken om een klacht in te dienen. Indien hij/zij niet meewerkt, ga je gewoon met naam en toenaam (van de medeweker/manager) een klacht indienen bij het hoofdkantoor en maak je de gang van zaken bij de consumentenbond, kassa en ombudsman aanhankelijk. Als je dat ter plekke meldt (en altijd expliciet om de namen van de medewerkers vragen --> intimidatie) maak je in ieder geval duidelijk dat je het meent en je niet van het kastje naar de muur laat sturen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solitary Shell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-03 23:17
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:17:
ja maar dan word het een nietes welles verhaal, jij kan niet bewijzen dat het aan ut schijfje ligt
Gelukkig hoeft dat dan ook niet. Volgens de wet wordt er binnen zes maanden na aanschaf bij een defect er vanuit gegaan dat deze al bij aankoop aanwezig was. (BW7, artikel 18.2). Als Intertoys denkt dat TS zelf verantwoordelijk is, zullen zij dat moeten bewijzen.

Intertoys moet gewoon niet zeuren en zich aan de wet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solitary Shell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-03 23:17
marco.meijer schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:58:
Nou, koop dus maar voortaan bij Bol.com. Die neemt al een product terug als je gewoon zegt dat het niet aan je verwachting voldeed. No problem at all :*)
Wow. :O

Dat zijn ze verplicht, zelfs zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Solitary Shell schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 04:15:
[...]

Wow. :O

Dat zijn ze verplicht, zelfs zonder opgaaf van reden.
Ja in de originele staat zijn ze dat verplicht, niet als die kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 03-06 20:08
@Naboo: Is er inmiddels al wat gebeurd met die kapotte DVD?

Wettelijk gezien zou je gewoon een kopie mogen hebben maar dat gaat natuurlijk niet op voor jou want de PS3 kan geen backups afspelen.

Ik blijf het gewoon een apart verhaal vinden dat je niet naar de winkel kunt lopen en aan kan tonen dat er scheuren in zitten. Dus gewoon onder de neus van de verkoper / verkoopster leggen.

Je zou anders toch nog kunnen proberen de defecte DVD terug te sturen, als ze een beetje goede service afdeling hebben sturen ze je zeker een goede DVD terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 03-06 21:15
Wat je anders nog kan proberen is de Consumenten bond schrijven (of bellen als dat mogelijk is), en die bellen zelf dan naar Intertoys. Met een beetje geluk regelt Intertoys nog een nieuwe DVD voor jouw, en ander heb je ze in ieder geval opgescheept met negatieve reclame. Dan kan je altijd nog de uitgever vragen voor een nieuwe DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238744

Nippletwister schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:03:
Ik blijf het gewoon een apart verhaal vinden dat je niet naar de winkel kunt lopen en aan kan tonen dat er scheuren in zitten. Dus gewoon onder de neus van de verkoper / verkoopster leggen.

Je zou anders toch nog kunnen proberen de defecte DVD terug te sturen, als ze een beetje goede service afdeling hebben sturen ze je zeker een goede DVD terug.
Dat lijkt mij ook! Een beetje customer service zou daar niet moeilijk over doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238744 op 09-07-2008 09:20 ]

Pagina: 1