Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
tip: ff rechtsbijstand bellen?
[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 06-06-2008 16:12 ]
Anoniem: 259271
Als je hem wilt ruilen voor de zelfde spel, dat komt bijna niet vaak voor. Maar hoe kan je de winkel aantonen dat de cd is gaan barsten door fabricage fout van de cd en niet door de speler zelf of iets dergelijke, dat wordt dus moeilijk.
Anoniem: 218213
Anoniem: 259271
Voor meer info over een gebroken CoD4 disc. Activision replaced hem dus wel, maar daar gaat dus wel een behoorlijke tijd overheen.
Dat hoeft ook niet, in de eerste 6 maanden moet de winkel bewijzen dat het _niet_ aan het schijfje ligt.Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:30:
word heel moeilijk indd je kan namelijk nooit bewijzen dat het aan het schijfje ligt
Anoniem: 218213
A Soldiers manual and a pair of boots.
Maar in dit geval nemen ze het niet echt terug ik neem aan dat je vriend toch een nieuwe cd wil die WEL werkt.
Dat zou de winkel toch moeten doen. Al geeft men dan niet de licentie code mee maar alleen de cd. De winkel moet toch gerand staan voor een deugdelijk product.
Verder, ik snap niet wat ze op dit moment moeilijk doen. Naar mijn weten is op PS3 nog niet de mogelijkheid om kopieën te draaien (er gaan geruchten dat dit niet meer lang zal duren).
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Mijn disc COD4 heb ik al sinds de lancering, en bevat geen (zover ik kan zien, muv de breuk) krassen. De playstation leest hem nog wel; maar begint de disc al minder leuk te vinden. (De breuk viel ook pas op toen de PS3 de disk niet meer las).
Een collega van mij heeft met Warhawk dezelfde breuk. Als vervent gamer met meer dan 100 PS2 A-titels gekocht (in goede staat en reeds verkocht), en inmiddels al een aardig lijstje PS3 spelen heeft hij dit eveneens nog nooit eerder meegemaakt.
Vind het toch belangrijk om hierop te reageren omdat op ik het meer op internet begin te lezen. Soms wordt het afgeschoven op het kliksysteem, maar deze is identiek aan de PS2. En aangezien ik en mijn collega hier nooit problemen mee hebben gehad kriebelt mijn gedacht toch richting een fragiele Blue-ray.
Bijgevoegd foto's te verduidelijking

Klopt, bij mij was Battlefield 1942 fijngemalen door mijn DVD-drive. ( was echt een crunch-crunch verhaal ) Gewoon de 50 scherven in een envelop gedaan en opgestuurd naar EA en ik kreeg na een tijdje de Deluxe EditonXof schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:39:
Probeer het anders bij de uitgever, die ruilen vaak een schijfje ook wel om (en ook vrij snel).
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
If it aint fixed, it's broken.
PS3 kan nog geen backups afspelen..Bakkert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:22:
Je mag een kopie van alle media die je bezit maken. Downloaden en op een schijfje zetten kun je ook doen
Zijn ze daarom ok niet veel kwetsbaarder?
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Je neemt daar je PS3 mee heen, stop ff het schijfje erin, kijk hij werkt niet.Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:30:
word heel moeilijk indd je kan namelijk nooit bewijzen dat het aan het schijfje ligt
Misschien is dat ook wel een optie eigenlijk?
Het is ook onzin dat ze het niet terug willen nemen, vanwege kopiëerangst. Niet werkende spellen moet je mogen terugbrengen. Maar als ze dat toch zo doen, kan je ook nog voortaan ergens anders kopen. Bij Bol.com heb ik eens een spel besteld, en dat vond ik toch niet lekker werken, gewoon teruggestuurd weer, heb mijn geld weer teruggekregen, daarvan weer wat anders besteld. Geen enkel probleem
[ Voor 38% gewijzigd door Amanoo op 06-07-2008 13:54 ]
Vertel dat maar eens tegen die winkel. Die houden bij hoog en bij laag vol dat ze het niet terug willen nemen wegens kopieën. Op zich lijkt een live demonstratie me dan een goed idee al vraag ik me af of je er veel mee bereikt. ''Sorry meneer, mogen we niet doen''.MSalters schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:48:
Simpel. Een product moet gewoon werken. De "software mag je niet terugzenden" is een beperking van de wet Koop op Afstand, niet van de garantiewetgeving.
Offtopic: binnenkort als het goed is niet meer.Bakkert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:22:
Je mag een kopie van alle media die je bezit maken. Downloaden en op een schijfje zetten kun je ook doen
vreemd, bij mij was dat precies hetzelfde geval. eerst zat er een kleine scheur aan de binnenkant, maar het leek me dat die cd nog wel bruikbaar was. battlefield gaf een flinke plof, en dat was niet via de boxen =/Nippletwister schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:12:
[...]
Klopt, bij mij was Battlefield 1942 fijngemalen door mijn DVD-drive. ( was echt een crunch-crunch verhaal ) Gewoon de 50 scherven in een envelop gedaan en opgestuurd naar EA en ik kreeg na een tijdje de Deluxe Editon
overigens heb ik zelf nooit de cd terug gestuurd (had ik beter kunnen doen)
Wat gebeurt er eigenlijk als je daarmee gaat dreigen?
Misschien worden ze dan bang een klant te verliezen?
Of dreig ze aan te klagen...
[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 06-07-2008 13:59 ]
Als ze moeilijk doen wil je verantwoordelijke manager wilt spreken om een klacht in te dienen. Indien hij/zij niet meewerkt, ga je gewoon met naam en toenaam (van de medeweker/manager) een klacht indienen bij het hoofdkantoor en maak je de gang van zaken bij de consumentenbond, kassa en ombudsman aanhankelijk. Als je dat ter plekke meldt (en altijd expliciet om de namen van de medewerkers vragen --> intimidatie) maak je in ieder geval duidelijk dat je het meent en je niet van het kastje naar de muur laat sturen.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Gelukkig hoeft dat dan ook niet. Volgens de wet wordt er binnen zes maanden na aanschaf bij een defect er vanuit gegaan dat deze al bij aankoop aanwezig was. (BW7, artikel 18.2). Als Intertoys denkt dat TS zelf verantwoordelijk is, zullen zij dat moeten bewijzen.Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:17:
ja maar dan word het een nietes welles verhaal, jij kan niet bewijzen dat het aan ut schijfje ligt
Intertoys moet gewoon niet zeuren en zich aan de wet houden.
Wow.marco.meijer schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:58:
Nou, koop dus maar voortaan bij Bol.com. Die neemt al een product terug als je gewoon zegt dat het niet aan je verwachting voldeed. No problem at all

Dat zijn ze verplicht, zelfs zonder opgaaf van reden.
Ja in de originele staat zijn ze dat verplicht, niet als die kapot is.Solitary Shell schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 04:15:
[...]
Wow.
Dat zijn ze verplicht, zelfs zonder opgaaf van reden.
Wettelijk gezien zou je gewoon een kopie mogen hebben maar dat gaat natuurlijk niet op voor jou want de PS3 kan geen backups afspelen.
Ik blijf het gewoon een apart verhaal vinden dat je niet naar de winkel kunt lopen en aan kan tonen dat er scheuren in zitten. Dus gewoon onder de neus van de verkoper / verkoopster leggen.
Je zou anders toch nog kunnen proberen de defecte DVD terug te sturen, als ze een beetje goede service afdeling hebben sturen ze je zeker een goede DVD terug.
Anoniem: 238744
Dat lijkt mij ook! Een beetje customer service zou daar niet moeilijk over doen.Nippletwister schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:03:
Ik blijf het gewoon een apart verhaal vinden dat je niet naar de winkel kunt lopen en aan kan tonen dat er scheuren in zitten. Dus gewoon onder de neus van de verkoper / verkoopster leggen.
Je zou anders toch nog kunnen proberen de defecte DVD terug te sturen, als ze een beetje goede service afdeling hebben sturen ze je zeker een goede DVD terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238744 op 09-07-2008 09:20 ]