[2003 Server] Zonder AD geen NETLOGON?

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:19

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een netwerk, waar een Windows 2003 Standard edition server draait.

Ze werken op dat ding (hangt in het rek bij datacenter) vanaf 2 locaties, als terminal server.

Nu willen we de gebruiker login scripts gaan geven, maar ik kan die hele NETLOGON share niet vinden. Nu gok ik dat dit komt omdat er geen AD draait..

Kan ik wel loginscripts gebruiken? Waar zet ik de scripts dan neer? gewoon een share aanmaken, met daarin de scripts, en dan via UNC pad ernaartoe in de user instellingen werkt ook niet... rechstreeks naar de map (c:\logonscripts\login_algemeen.bat) werkt ook niet..

Tips?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wel terminal server maar geen AD? Je werkt dus met local users & groups? Heb je al local policies bekeken of die gaan voldoen? Ik mis een beetje info buiten "we hebben 1 server zonder AD"...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:16:
Wel terminal server maar geen AD? Je werkt dus met local users & groups? Heb je al local policies bekeken of die gaan voldoen? Ik mis een beetje info buiten "we hebben 1 server zonder AD"...
idd local users & groups. Systeem draait al een tijdje, nemen alleen het beheer over...

policies zijn naar mijn weten niet in gebruik.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Damian schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:19:
[...]

idd local users & groups. Systeem draait al een tijdje, nemen alleen het beheer over...
Is het dan niet raadzaam om info te vragen bij de vorige beheerders? Want we kunnen wel allerlei dingen voor profielen gaan substituten of veranderen maar mogelijk maak je meer kapot dan je lief is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:22:
[...]

Is het dan niet raadzaam om info te vragen bij de vorige beheerders? Want we kunnen wel allerlei dingen voor profielen gaan substituten of veranderen maar mogelijk maak je meer kapot dan je lief is.
mja ik wil nu alleen even zorgen dat zij hun data op de goede plek gaan krijgen, omdat ze nu alle dat op 1 hoop gooien, en er ook gebruikers in komen, die er niet mogen zijn. Daarom wil ik shares aanmaken zodat ze hun data kunnen organiseren, maar daarvoor moet ik wel loginscripts kunnen toewijzen.

Ik kan dus wel een script plaatsen, maar kan de hele NETLOGON share niet vinden op de server. Waar moeten de scripts wel komen, of werkt dit uberhaupt niet.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter

Pagina: 1