21 juni wordt er een groot Gaming Event in Rotterdam gehouden: Free Gaming. Het hele schouwburgplein en aanliggende gebouwen zijn gereserveerd voor dit evenement. De 3 grote console platforms lijken goed vertegenwoordigd zijn: Nintendo komt met Super Smash Bros Brawl voor de Wii, Microsoft met Guitar Hero: Aerosmith en Battlefield: Bad Company voor de 360 en Sony met Star Wars: The Force Unleashed voor de PS3
. Naast nieuwe releases worden er ook competities gespeeld (o.a. wcg finales en guitar hero contest). Wat vet is dat er veel aandacht is voor interactie met het publiek: er zijn workshops gamedesign en Souce modding
, er is artwork, je kunt the Target spelen (real life spel met mobiele telefoons in het centrum van rotterdam), ouwehoeren over waarom een goede game geweld moet bevatten in een debatcorner, meedoen met cosplay, en meer. De site free-gaming.nl heeft het hele programma staan.
En het beste: HET IS GRATIS!
Wie gaat hiereen en wat vindt je de vetste activiteiten? Ik denk dat het een gaaf evenement gaat worden dat meer te bieden heeft dan de (niet gratis) tot nu toe bekende game-events. Ik ga me iig wel inschrijven voor de workshops gamedesign voordat deze vol zijn
)!
En het beste: HET IS GRATIS!

Wie gaat hiereen en wat vindt je de vetste activiteiten? Ik denk dat het een gaaf evenement gaat worden dat meer te bieden heeft dan de (niet gratis) tot nu toe bekende game-events. Ik ga me iig wel inschrijven voor de workshops gamedesign voordat deze vol zijn