Modden met decoupeerzaag!!

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is echt een aanrader!!!

Ik kwam zonder moeite door het ijzer van de kast heen. Met een boor was ik er al langer op aan het boren.

Dacht eerst een gatenzaag te kopen, maar de meeste zijn niet voor ijzer, alleen voor hout en zwakke steensoorten. En ook nog eens duur.
Een dremel is erg duur in de aanschaf en dan nog de talloze schijfjes.
Dus de decoupeerzaag opgezocht, en nieuwe zaagjes gekocht.
Bij de gamma(de echte tweaker kan niet zonder de gamma), zit bij mij in de straat. Voor 6.05 piek 2 ijzer zaagjes. Ik heb nu 4*80 cm gezaagd en zaagje ziet er nog perfect uit.

Dus ik weet niet waarom jullie alles met een dremel doen, dit werkt ook(misschien wel beter/sneller/goedkoper).

I, for one, like Roman numerals

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ach, ik roep al tot treurens toe dat een decoupeerzaag voor veel toepassingen veel beter is dan een dremel. maarja, een ding van 200 piek spreekt misschien meer tot de verbeelding?

een dremel lijkt me trouwens best handig, maar als basisgereedschap heb je 100 keer meer aan een decoupeerzaag, die ook nog stukken goedkoper is.

Verwijderd

Woorden naar mijn hart,bravo!

Verwijderd

Koop gewoon een goed zaagje voor metaal met fijne tanding. Zo'n Blek&Dekker (:Y)) zaagie kost like 7.5. En is simpel en handig. Tjah ik heb mijn fanholes er ook mee gemaakt. Perfect :)

• aatos
als je ijzerzaagjes op zijn kan je ook prima houtzaagjes gebruiken. die slijten alleen sneller.

toen mijn zaagjes op waren, heb ik van die handzaagjes doormidden gebroken en in de decoupeerzaag gefrot. die werkten ook prima, ze sleten alleen wel erg snel >:)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Wast kost een decoupeerzaag dan? Een dremel look-a-like is niet echt duur.

• aatos
ik heb mijn decoupeerzaag bij de aldi gehaald. was 40 piek, en zaagt uitstekend.

voor 60 a 80 piek heb je normaal wel een redelijke decoupeerzaag voor thuisgebruik.

neem geen ding van black en decker, bosch ofzo, voor 200 piek, weggegooid geld. wil je echt een goeie, neem dan een metabo of liever nog makita. geen dewalt!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb ook een raam in mn kast gezaagd met een decoupeerzaag en dat ging echt goed :9

Alle proemn in n drek

• Def_P
  • Niet online
Wat is er mis met een DeWalt?
Zijn prima dingetjes.

Btw, wij hadden thuis al zo'n black&decker, en is prima. Ik heb speciaal die ijzer zaagjes gekocht omdat ze lekker fijn waren. En hard. Ook een voordeel van die ijzer zaagjes is dat ze iets breder zijn als de hout zaagjes, dus steviger, gaan langer mee, breken minder snel. Het enige dat ik niet snap is waarom de gamma er zilvere verf overheen doet, gaat er toch af kost alleen meer maar ziet er wel cool uit(useless!!)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Dat is dus wel de moeite waard om aan te schafffen voor een caemod. Als ik tijd heb ga ik denk ik maar eens zo'n apparaat halen. 8-) ALS het echt zo handig is als jullie beweren.

• aatos
Op maandag 19 februari 2001 19:11 schreef Def_P het volgende:
Wat is er mis met een DeWalt?
Zijn prima dingetjes.
je hebt verschillende soorten gebruikers: professioneel en hobby.

dewalt is voor niemand echt interessant: niet voor de hobbyist, want ze zijn erg duur, en ook niet voor de prof, want daar zijn ze gewoon niet goed genoeg voor. als hobbyist merk je dat natuulijk niet, want je gebruikt hem nauwelijks.
Btw, wij hadden thuis al zo'n black&decker, en is prima.
de kwaliteit van b&d is voor hobbyisten genoeg (al heb ik al een kettingzaag van ze in no-time in de soep geholpen omdat ie te heet werd, en dat was echt geen prof. gebruik), maar ze zijn dan net iets te duur. neem dan het huismerk, of in ieder geval een goedkoop merk (skill ofzo)
Ik heb speciaal die ijzer zaagjes gekocht omdat ze lekker fijn waren. En hard. Ook een voordeel van die ijzer zaagjes is dat ze iets breder zijn als de hout zaagjes, dus steviger, gaan langer mee, breken minder snel.
ijzerzaagjes zijn niet breder dan houtzaagjes (hmm of bedoel je dikker, ze zijn in iedere geval niet breder en niet dikker, er zijn uitzonderingen die dunner zijn)
daarnaast kan je met 1 willekeurig shitijzerzaagje je hele kast doormidden zagen, hier geldt weer: als hobbyist is de kwaliteit al snel goed genoeg.

• Def_P
  • Niet online
Het zaagje was wel dikker, ik moest er een ander klemmetje voor in de zaag zetten. En dat is beter want dan heb je een brederezaagsnede, en dus minder krachten op het blad van de zaag, dus minder snel kapot.

• aatos
Op maandag 19 februari 2001 19:43 schreef Def_P het volgende:
Het zaagje was wel dikker, ik moest er een ander klemmetje voor in de zaag zetten. En dat is beter want dan heb je een brederezaagsnede, en dus minder krachten op het blad van de zaag, dus minder snel kapot.
das wel vaag. in ieder geval, als je een bredere zaagsnede hebt zijn de krachten op het zaagje ook rechtevenredig groter bij dezelfde afnamesnelheid van het metaal (dus als je even snel zaagt). de kracht per stukje zaagtand (de spanning in het metaal) blijft ook gelijk. dus precies even snel versleten.

de reden die ik zou kunnen verzinnen om een dikker zaagblad te nemen is als het grotere zijwaartse krachten of buiging zou moeten opvangen. die heb je echter nauwlijks bij het zagen van plaatmateriaal. wat overblijft is de torsie op het zaagje. die kan ie ook beter opvangen als ie dikker is. je kan dan scherpere bochten zagen. is ie misschien ook minder breed (dus in de zaagrichting)?

• Def_P
  • Niet online
Hij deed het perfectPUNT

Maar bochten ging idd opvallend gemakkelijk.

• aatos
Op maandag 19 februari 2001 20:13 schreef Def_P het volgende:
Hij deed het perfectPUNT
Maar bochten ging idd opvallend gemakkelijk.
ik zeg ook niet dat het geen goed ding is. ik zeg alleen dat de redenering
dikker zaagblad -> lagere krachten
gewoon niet klopt.

Verwijderd

Wel goed alles afplakken met tape :) is namelijk niet zo mooi als je met de decoupeer van die krassen maakt op je case!

Verwijderd

Ik heb mijn case ook gemod met een decoupeerzaag werkt perfect :)

Verwijderd

Whe zagen? Whe dremel? We boren?

Gewoon met zwiters zakmesje rondjes draaien in plastic en vanuit daar snijden door plastic (beetje kracht zetten). Dan met tangetje beetje knippen in metalplate en met waterpomptang er aan gaan sjorren. Krijg je ook een 80 bij 80 gat, en de stukken ijzer kun je simpel fijnknijpen met de waterpomp tang zodat ze uit de weg zijn!

(what would uncle mcguyver do, o what would the A-team do?)

Verwijderd

Ik was na 3cm al klaar met mn dremel.. versleten.. Decoupeerzaag en klaar was ik...

Verwijderd

inderdaad decoupeerzaag it is...

Heb ik ook gebruik, niks dremel (inderdaad een zeer mooi en handig ding, maar heb ik geen geld voor over als het ook met een decoupeerzaag kan die ik heb liggen), en voor het lompe werk --> de slijptol >:)

Trouwens veel dremel-tools passen perfect op een boormachine, zo heb ik de dremel-schuurbanden gebruikt in mijn boormachine...gaat perfect :)

• Def_P
  • Niet online
Op maandag 19 februari 2001 21:38 schreef sloo het volgende:
inderdaad decoupeerzaag it is...

Heb ik ook gebruik, niks dremel (inderdaad een zeer mooi en handig ding, maar heb ik geen geld voor over als het ook met een decoupeerzaag kan die ik heb liggen), en voor het lompe werk --> de slijptol >:)

Trouwens veel dremel-tools passen perfect op een boormachine, zo heb ik de dremel-schuurbanden gebruikt in mijn boormachine...gaat perfect :)
Mij zeiden ze bij de gamma dat ik op een boot niets had aan dremel opzetstukje, het aantal rotaties per minuut zoud niet goed zijn bij een boor?

Verwijderd

als je "vanuit de binnenkant" gaat zagen, hoef je niet zo op krassen te letten.
(wel op of je d bocht kunt maken of niet :D)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

zelf heb ik ook bij mijn casemod 3x 8cm en 2x 12cm fanholes met decoupeerzaag gezaagt.
werkt perfect.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• aatos
Op maandag 19 februari 2001 22:34 schreef Def_P het volgende:

[..]

Mij zeiden ze bij de gamma dat ik op een boot niets had aan dremel opzetstukje, het aantal rotaties per minuut zoud niet goed zijn bij een boor?
een normale boor doet niet veel meer dan 2000 toeren per minuut. een dremel of iets in die soort doet tegen de 25000 toeren.

je kan prima alle tools gebruiken die je ook voor een dremel gebruikt, alleen je bent wel 10 keer zo lang bezig (en je opzetstukjes gaat 20 keer zo lang mee)

• Def_P
  • Niet online
De boor van ons doet er 3000/min, maar is wel een stuk minder als de dremel.
Maar een decoupeer zaag doet het ook prima.

Pagina: 1