Zojuist heb ik een mooie compilatie cd gekocht van MoH 2008. Deze bestond uit een 3CD met een hoop verschillende artiesten. Nou heb het ding geript met Max en geïmporteerd naar iTunes. Toen kreeg ik een helehoop nieuwe lege covers in me coverflow. Dus ik dacht slim te zijn door dan maar op Album Artiest te sorteren. Dit loste inderdaad dit probleem op. Al vind ik het nog niet netjes uit zien. Want bij al me andere albums staat nu zinloos de naam twee keer naast elkaar. De vraag is nu of ik dit probleem niet op een andere manier kan oplossen, dus zonder een kolom Album Artist.
Probleem twee is ook een leuke, als ik hem op artiest sorteer dan doet hij natuurlijk precies wat ik wil. Echter is dit bij een compilatie cd niet zo handig. Is er nergens een optie om dit te voorkomen bij compilatie cd's? Want ik wil het bij een compilatie cd natuurlijk op volgorde, aangezien het een mix cd is, dus alles door elkaar gemixed en overlopend (gapless).
De simpelste oplossing voor beide is om de 3 cd's te rippen als één bestand per cd, maar dit doe ik toch liever niet.
Probleem twee is ook een leuke, als ik hem op artiest sorteer dan doet hij natuurlijk precies wat ik wil. Echter is dit bij een compilatie cd niet zo handig. Is er nergens een optie om dit te voorkomen bij compilatie cd's? Want ik wil het bij een compilatie cd natuurlijk op volgorde, aangezien het een mix cd is, dus alles door elkaar gemixed en overlopend (gapless).
De simpelste oplossing voor beide is om de 3 cd's te rippen als één bestand per cd, maar dit doe ik toch liever niet.