[iTunes] Compilatie CD, hoe netjes weer te geven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Zojuist heb ik een mooie compilatie cd gekocht van MoH 2008. Deze bestond uit een 3CD met een hoop verschillende artiesten. Nou heb het ding geript met Max en geïmporteerd naar iTunes. Toen kreeg ik een helehoop nieuwe lege covers in me coverflow. Dus ik dacht slim te zijn door dan maar op Album Artiest te sorteren. Dit loste inderdaad dit probleem op. Al vind ik het nog niet netjes uit zien. Want bij al me andere albums staat nu zinloos de naam twee keer naast elkaar. De vraag is nu of ik dit probleem niet op een andere manier kan oplossen, dus zonder een kolom Album Artist.

Probleem twee is ook een leuke, als ik hem op artiest sorteer dan doet hij natuurlijk precies wat ik wil. Echter is dit bij een compilatie cd niet zo handig. Is er nergens een optie om dit te voorkomen bij compilatie cd's? Want ik wil het bij een compilatie cd natuurlijk op volgorde, aangezien het een mix cd is, dus alles door elkaar gemixed en overlopend (gapless).

De simpelste oplossing voor beide is om de 3 cd's te rippen als één bestand per cd, maar dit doe ik toch liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:35
en als je het door Itunes laat impoteren?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Search van GoT is slecht maar niet zo slecht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je hebt wel bij alle nummers aangevinkt dat het een 'verzamel-cd' is?
In opties van iTunes kun je nog aanvinken 'Groepeer verzamelingen tijdens bladeren'

Ik sorteer trouwens op 'Album op artiest' (paar keer klikken op kolom-kop 'artiest' > Album)

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 06-06-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
To_Tall schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:26:
en als je het door Itunes laat impoteren?
Ik heb toegevoegd door "Add to Library". Aangezien ik alles zelf wel op orde houd wb mappen en namen.
kaassouffle schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:32:
Je hebt wel bij alle nummers aangevinkt dat het een 'verzamel-cd' is?
In opties van iTunes kun je nog aanvinken 'Groepeer verzamelingen tijdens bladeren'

Ik sorteer trouwens op 'Album op artiest' (paar keer klikken op 'artiest')
Die optie heb ik net aangezet, maar ik zie geen verschil helaas.

Dat laatste snap ik niet helemaal. Je bedoelt:

Artiest A - Album A
Artiest A - Album B

Of snap ik het verkeerd?
Zal eens kijken of ik daar wat zinnigs uit kan halen :)

Hier zegt ScottB het volgende:
ScottB schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:12:
Mocht dit niet werken, dan kun je de titel van de nummers maken in de vorm van 'titel - artiest' en de artiest noem je 'Top 2000'. Dan zijn inderdaad je tags niet echt meer zoals ze horen, maar dan bereik je wel wat je wil :)

edit: Dat van Hoedje is natuurlijk nog makkelijker, dan krijg je die enorme lijst van nummers alleen via de album-lijst en niet via de artiest-lijst. Mocht mijn eerste optie werken, dan heb je het allebei.
Het is een optie, maarja dat is nou ook weer niet het netste. Meer een oplossing voor als het echt niet anders kan.

Update
Afbeeldingen zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://dir.agosto.nl/dump/iTunes-compilatie-sm.png

Je ziet dus dat hij ze wel groepeert, maar dan alleen per letter van het alfabet.

Mogelijke oplossing
Zat zo te denken dat ik ook wel aan het begin van elke artiesten-tag "MoH - " kan zetten. Dan is het probleem iig opgelost zonder het totaal verliezen van de artiesten informatie. Is er een programma waarmee ik dit makkelijk kan toevoegen aan de artiesten-tag. Of is dit anders mogelijk met Autormator?

[ Voor 39% gewijzigd door MoietyMe op 06-06-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Sorteren 'album op artiest' bedoel ik.. kan door te klikken op kopje 'album' van kolom 'album' (niet artiest sorry).

[ Voor 56% gewijzigd door kaassouffle op 06-06-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
kaassouffle schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:31:
Sorteren 'album op artiest' bedoel ik.. kan door te klikken op kopje 'album' van kolom 'album' (niet artiest sorry).
Dat is inderdaad ook een optie, al vind ik dat dan weer geen fijne sorteer volgorde (ja ik ben nogal lastig).

Dan denk ik dat er nog maar één oplossing is, en dan is de gene die ik net zelf heb verzonnen (zie laatste paar regels van mijn bericht hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Good Fella schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Dat is inderdaad ook een optie, al vind ik dat dan weer geen fijne sorteer volgorde (ja ik ben nogal lastig).
Waarom ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Nou ik vind het fijner om al de albums van artiesten bij elkaar te hebben, zo staat het ook op mijn cd-plank. Neem aan dat jouw cdrek ook niet is gesorteert op albumnaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Met 'album op artiest' staan ze bij mij juist per artiest bij elkaar... of wil je de verzamelalbums er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
kaassouffle schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:46:
Met 'album op artiest' staan ze bij mij juist per artiest bij elkaar... of wil je de verzamelalbums er ook bij?
Je bent een held _O_ Had het verkeerd begrepen, je bedoelde dat je nog een apparte kolom hebt die heet "Sort Album Artist". Ik zat blijkbaar weer scheef te lezen |:( Het is nu dus iig opgelost, bedankt!

Nu is het probleem alleen nog dat hij ze dan weer niet op nummer sorteert, maar dat is niet zo'n probleem, want als ik random-play uit zet en ik dubbelklik op het album dan begint hij toch gewoon bij nummer 1 van cd 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je wilt per sé op artiest selecteren begrijp ik dus? Dan kun je toch nooit verwachten dat ze allemaal in de goede volgorde achter elkaar komen met zo'n CD? Dat ga je alleen voor elkaar krijgen als je op album of album artiest sorteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

haha volgens mij begrijp je me nog steeds verkeerd.. ik gebruik die extra kolom niet.. maar gewoon de kolom 'album'.. Maar als je op dat kopje klikt geeft ie nog :
- Album
- Album op jaar
- Album op artiest

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~meinder/los/alb_art.png

Die laatste zet alle artiesten op alfabetisch volgorde + alle albums onder elkaar... Verzamelalbums komen onder aan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
kaassouffle schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:57:
haha volgens mij begrijp je me nog steeds verkeerd.. ik gebruik die extra kolom niet.. maar gewoon de kolom 'album'.. Maar als je op dat kopje klikt geeft ie nog :
- Album
- Album op jaar
- Album op artiest

[afbeelding]

Die laatste zet alle artiesten op alfabetisch volgorde + alle albums onder elkaar... Verzamelalbums komen onder aan de lijst.
A nu snap ik hem echt, je moet op de naam klikken. Ik zat al als een idioot op het tabje zelf te klikken, valt me weer tegen dat ik dan niet perongeluk een keer op de naam heb geklikt :+

Maar goed, nu klopt eindelijk alles, heel erg bedankt _O_
Pagina: 1