Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Leute,

Ik heb 2 dagen geleden mijn broek in een sopje gedaan met mijn gsm in de broekzak (ja nu is hij heel schoon enzo). Nu heb ik 2 dagen laten drogen om te kijken of dat wat ging worden, maar toen ik mijn sd kaartje verwijderde zat die vol met zeepresten, dit gaf mij weinig moed voor de rest van de tel. Ik heb vervolgens maar besloten om de tel open te maken nu trof ik dus inderdaad een pcb aan die onder de zeepresten zit. Ik heb alleen niet echt een idee over wat ik het beste kan proberen het leven van deze tel nog te redden. Misschien dat iemand hier mij kan helpen.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.echo56.net/tel/IMG_3364.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.echo56.net/tel/IMG_3377.JPG

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Sowieso absoluut geen stroom/electriciteit/accu aansluiten en je hele telefoon goed naspoelen met gedestilleerd water. Liefst zo snel mogelijk.

Het moet per se gedestilleerd water zijn omdat er geen kalk of zout-resten op je phone mogen achterblijven.

Als je hem echt goed schoongespoeld hebt (desnoods in een bakje een poosje laten weken => klinkt absurt, maar waterschadeproblemen ontstaan door kortsluiting die kalk en zoutresten achterlaten in je phone) moet je hem goed laten drogen, eventueel met een fohn.

Als alles echt goed droog is het hele handeltje weer in elkar schroeven, accu erin en testen.

Ik heb zo een keer mijn oude nokia 7250i kunnen redden, die ik nu overigens nog steeds wel eens gebruik).

Succes!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Met jaren ervaring als reparateur zijnde van onder andere deze N73's, kan je goed helpen:

Loop naar de prullenbak, gooi je toestel erin en koop een nieuwe.

Het klinkt misshien hard, maar hier kan je echt niets meer aan doen. vocht en zeepresten zitten overal, ook waar je het niet kan schoonmaken. Daarnaast zijn er gegarandeerd componenten kapot gegaan als het toestel nog aan stond, tijdens het wassen....

Sorry :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
het toestel stond niet meer aan toe hij de machine in ging. Maar ik was daar indd al bang voor. Ik heb hem net nog schoon gemaakt en laat hem nu maar een tijdje drogen, onder het mom van je weet maar nooit :P .

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ik zou gaan voor dasan zijn oplossing. Zo heeft mijn neefje zijn laptop weer aan de gang gekregen na waterschade

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als je `m ga proberen schoon te maken, wens ik je veel succes met het verspillen van je tijd...

Hou ons in dit topic wel op de hoogte, dan heeft dit topic nog enig nut.

Owja, als je het dan toch probeer, probeer het met Alcohol....

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het maandag eens met alchohol proberen. En ginz ik weet niet wat je doel is, maar ik krijg het gevoel dat je ongeveer wil dat ik mijn excuses ga aanbieden omdat ik ff kijk of dat ding nog te redden is voor ik 250€ uitgeef aan een nieuwe.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:00:
Ik zal het maandag eens met alchohol proberen. En ginz ik weet niet wat je doel is, maar ik krijg het gevoel dat je ongeveer wil dat ik mijn excuses ga aanbieden omdat ik ff kijk of dat ding nog te redden is voor ik 250€ uitgeef aan een nieuwe.
Nee, de bedoel ik natuurlijk niet. Sorry als het zo overkomt. ;)
Post afentoe eens een foto van het schoonmaken, ik ben geïnteresseerd....

-

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem, ik zal het zeker doen :D

Verwijderd

Topicstarter
De telefoon doet het helaas nog steeds niet. Heb de prints helemaal schoon gekregen (wat in het zicht was dan) met IPA spray maar het heeft niet mogen baten. Neem aan dat nokia er naar laten kijken (als ze dat al willen) duurder is dan een nieuwe kopen via marktplaats?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 14:31 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 17:59
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:25:
De telefoon doet het helaas nog steeds niet. Heb de prints helemaal schoon gekregen (wat in het zicht was dan) met IPA spray maar het heeft niet mogen baten. Neem aan dat nokia er naar laten kijken (als ze dat al willen) duurder is dan een nieuwe kopen via marktplaats?
Dat weet ik wel zeker. Alleen Nokia er na laten kijken is al duurder vaak haha. Bovendien ben je hem altijd een poosje kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 14-08-2007 17:07 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als `ie echt helemaal 100% schoon is, dan kan je `m naar Nokia sturen... Mogelijk zien die niet dat het toestel waterschade heeft gehad en repareren ze `m alsnog...

Alleen een toestel zo schoon krijgen dat het niet meer zichtbaar is, is bijna onmogelijk. Het is mij maar 1 keer gelukt. Toen heb ik ongeveer 3 uur met een pincet en een doekje met alcohol onder een microscoop gezeten...

Heb je `m onder een microscoop schoon gemaakt?

-

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Ginz schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:33:
Als `ie echt helemaal 100% schoon is, dan kan je `m naar Nokia sturen... Mogelijk zien die niet dat het toestel waterschade heeft gehad en repareren ze `m alsnog...

Alleen een toestel zo schoon krijgen dat het niet meer zichtbaar is,is bijna onmogelijk. Het is mij maar 1 keer gelukt. Toen heb ik ongeveer 3 uur met een pincet en een doekje met alcohol onder een microscoop gezeten...

Heb je `m onder een microscoop schoon gemaakt?
Nokia gaat het zowiezo wel zien dat het om waterschade gaat. Ik weet niet of ze nogsteeds met die rare rondjes werken op de printplaat, die verandert als ze met water in contact zijn gekomen.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

GG85

.......

Op laten drogen en aanzetten, serieus mijn N73 heeft 3 weken geleden 90 min op 60 graden in de wasmachine gezeten en na 2 dagen op de verwarming deed ie het weer op een vlek op het scherm na. En na een week was de vlek ook weg, gewoon proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja opdrogen en aanzetten heb ik dus al geprobeerd, en meer dan dat :) . Ik heb de tel niet onder een microscoop schoongemaakt. Ik zal morgen eens gaan kijken hoe ik dit op gaat lossen, iig heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bij de Nokia Servicepunten hebben ze best wel een puike microscoop in de werkplaats staan. Dus zien ze echt wel dat de structuur veranderd is.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 05:08:
Bij de Nokia Servicepunten hebben ze best wel een puike microscoop in de werkplaats staan. Dus zien ze echt wel dat de structuur veranderd is.
En met die microscoop kan je dus ook je K750i (wat mij dus 1x gelukt is) zo schoon maken, dat ze het niet zien bij SonyEricsson...

Daarna heb ik het nog meerdere keren geprobeerd, maar waterschade hebben ze toch altijd nog geconstateerd.

-

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Hmm ik heb dus ook een probleem met mijn n73.
Er is gister een beetje water overheen gekomen. Hij zat in een tas en daar zat een flesje in die niet helemaal goed gesloten was.
Telefoon is dus niet helemaal onder water geweest, maar nu doet hij het dus niet meer.
Hij stond aan in de tas en toen ik hem er later uit heb gehaald was hij dus uit. Na het verwijderen van de accu zag ik een paar stipje die doorgebrand leken/zwart (niet goed!!). Vervolgens heb ik hem een nacht laten drogen op de verwarming maar hij doet nog niks?

Wat te doen? Een nieuwe halen? Reinigen met demi water? Inleveren en hopen dat ze de waterschade niet opmerken? Bedankt!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 13:43
Heb zelfde gehad met telefoon en dan bij een zwembad :X

3dagen laten drogen en met een fohn erin geweest etc toen deed die het weer al denk ik wel dat ik mazzel heb gehad

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

alle groene uitslag wegpoetsen met een tandenborstel
zodat het lijkt alsof er niets gebeurd is.

dat heeft bij mij al menig toestel "gerepareerd"

Tha

Verwijderd

Het drogen van het printplaatje duurt echt heel lang,,,met een blower (niet te hete lucht ) kun je het voorspoedigen.
Hoewel het blijft moeilijk om het vocht (en in dit geval zeepresten) tussen de HF-afscherming weg te krijgen.
Één keer aanzetten met vocht en of vuil op de print is absoluut funest,en ik denk dat er in dit geval weinig meer mee is te doen.
Ik weet uit ervaring dat het een week duurt als je het op de cv-radiator legt te drogen,en hij mag dan zowiezo niet onder spanning zijn geweest.
Ook statische electriciteit is vaak de oorzaak dat zo'n printplaatje niet meer werkt.

Desalniettemin suc6 met de pogingen !!!

Ray.

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Thanks voor de replies nog,

heb inmiddels een nieuwe tel (nokia 1600 haha) en heb de oude achter gelaten bij het nsp. Volgens mij was hij niet meer te redden was helemaal wit van binnen van de kalk ofzo. Daarnaast had hij volgens mij een brand plekje op de printplaat, was geloof ik niet de moeite meer om hem te laten maken.
Hij stond jammer genoeg aan toen er water over kwam. Anders was het misschien nog wel goed gekomen.

Verwijderd

Zitten er niet ergens in de n73 water indicatoren die van kleur veranderen als er waterschade geconstateerd is?

Mijn verzekering wil mijn reparatie niet doen omdat er zogenaamd waterschade opgetreden is.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Ff naar de apotheek en grote spuit halen en daarna 3 liter des. water scoren.
Spuit vullen en met redelijke kracht schoonspuiten, daarna nog even naspoelen in een glas (dompelen dus) en 3 dagen laten drogen, schuin neerzetten (krijg je geen druppelvorming ookal is ie minimaal).
Et voila, misschien heb je geluk.

Heb zelf redelijk wat waterschade foons kunnen fixen, zeg maar 19 van de 20 ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Het verhaal:

Mijn telefoon begon wat kuren te vertonen: het schuifje werkte niet meer, er zat een kleine sahara onder het scherm en de speaker was alleen zacht te horen.

Ik heb hiervoor mijn verzekeraar gebeld.
Prima dacht ik, ze haalden de telefoon op. Een week later deed ik even navraag. Er zou waterschade zijn opgetreden. En dit is niet verzekerd.

Nou vond ik dit een raar verhaal. Dus ik vroeg om een foto van de schade.
Dit kreeg ik:

Het omcirkelde zou de schade zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.highflyer.nl/foon.jpg

Slaat dit ergens op of niet?
Want ik heb het gevoel belazerd te worden.

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:04
Ik ben geen expert, maar zitten er in GSM's geen kleine "zones" die verkleuren zodra ze in aanraking komen met water? Een soort vocht detectoren. Dat plekje wat omcirkelt is lijkt daar in ieder geval niet op. Hier een topic dat me deed denken aan jouw situatie: "Vochtschade" bij GSM: garantie of niet?. In dit topic staan duidelijke pics van telefoons met vocht/waterschade.

Dit lijkt mij in ieder geval geen waterschade als ik jouw case vergelijk met die pics. Maar zoals zo vaak gezegd: "Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende dingen..."

[ Voor 13% gewijzigd door Zip McOccup op 06-06-2008 14:06 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Een verzekering die geen waterschade dekt? Wat dekt de verzekering dan wel?

Daarnaast, met deze foto is het teostel niet af te keuren op 'waterschade'. Daar mogen ze een beter foto voor maken. Dit lijkt nergens op. Er is nergens vochtschade te zien! Dat wat op vloeistof lijkt kan ook iets anders zijn dan vloeistof.

-

Verwijderd

Het is een verzekering van Pro-Assist. Ik ga ze inderdaad om duidelijkere foto's vragen want hier kan niks uit afgeleid worden. Maar als deze mensen voet bij stuk houden, is het dan handig om een onafhankelijke reparateur er naar te laten kijken en dan terug naar Pro-Assist te gaan?
Pagina: 1