IPB van KPN vervangen door Telfort 20Mb en Butgetphone

Pagina: 1
Acties:

• jeroen26081970
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik ben van plan om mijn internetplusbellen van KPN te vervangen door Telfort internet 20Mb en de telefonie onder te brengen bij Butgetphone.

Zodra ik Butgetphone opdracht geef om mijn nummer te porteren ziet KPN dit als beeindiging van het contract en heft de lijn op, met als gevolg geen internet en telefonie meer.

Kan iemand mij vertellen hoe dit probleem te omzeilen is?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Makkelijkste lijkt mij Telfort aan te vragen op je tweede aderpaar. Zodra deze werkend is opgeleverd je nummer laten porteren door budgetphone, et voila.

Hou er dan wel rekening mee dat je enige tijd met dubbele kosten komt te zitten, en je wel een tweede aderpaar beschikbaar moet hebben.

blub

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
Foamy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:32:
Makkelijkste lijkt mij Telfort aan te vragen op je tweede aderpaar. Zodra deze werkend is opgeleverd je nummer laten porteren door budgetphone, et voila.

Hou er dan wel rekening mee dat je enige tijd met dubbele kosten komt te zitten, en je wel een tweede aderpaar beschikbaar moet hebben.
Als je een tweede aderpaar hebt...

Ik heb Telfort gewoon mijn lijn over laten nemen en toen ik de bevestiging binnenkreeg heb ik budgetphone mijn ISDN nummers over laten nemen. Werkte prima.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

dôh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:02:
[...]

Ik heb Telfort gewoon mijn lijn over laten nemen en toen ik de bevestiging binnenkreeg heb ik budgetphone mijn ISDN nummers over laten nemen. Werkte prima.
Dat is dus inderdaad werkzaam als je ISDN hebt :) TS heeft IPB van KPN, en KPN is zo aardig alles direct op te zeggen zodra je je nummers laat wegporteren. Ook het DDSL deel van je abo ;)

blub

• jeroen26081970
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06-2023
[...]

Hoe zit het dan met het behoud van mijn huidige nummer?

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 14:33
Ik heb ook interesse in een los ADSL abbo icm Budgetphone maar wat ik niet helemaal begrijp is, ik hoef dus alleen maar een ADSL abbo af te sluiten (geen bellen erbij) en Budgethpone mijn bestaande tel. nummer over te laten nemen? Hoe kan ik dat laatste doen, via een VOIP Prepaid telefoonnummer aan te vragen?
Zit je dan niet een tijd zonder telefonie?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
ComaKip schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:15:
Ik heb ook interesse in een los ADSL abbo icm Budgetphone maar wat ik niet helemaal begrijp is, ik hoef dus alleen maar een ADSL abbo af te sluiten (geen bellen erbij) en Budgethpone mijn bestaande tel. nummer over te laten nemen? Hoe kan ik dat laatste doen, via een VOIP Prepaid telefoonnummer aan te vragen?

[...]

Zit je dan niet een tijd zonder telefonie?
Even maar, duurde bij mij een uur, heb de SIP instellingen toen in mijn router gezet en het was gedaan. :) Sindsdien geen problemen gehad.

Ik maak gebruik van Voxalot i.c.m. Budgetphone en een Betamax kloon. Zo ontvang ik gesprekken op mijn Budgetphone nummer en ik bel (gratis) uit via bijv. Voipstunt. Heb er geen klachten over, het werkt af en toe niet, maar dat neem ik voor lief.

Telefonie van Telfort zelf lees ik veel meer gezeur over. De oplossing die ik heb is volgens mij heel gunstig en nog eens heel erg goedkoop ook. (Goedkoper dan telefonie van Telfort)

Het is alleen even dat je de stap moet zetten om het daadwerkelijk te doen. In het begin had ik ook mijn twijfels of het allemaal goed ging, maar dat ging het gelukkig allemaal. :*)

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 14:33
Dit duizelt mij een beetje... je hebt dus 3 accounts lopen (Budgetphone voor inkomend en Voxalot en Voipstunt voor uigaand)? Heb je deze persee nodig, is Budgetphone alleen inkomend? Je krijgt dus niet een nieuw nummer, he?
Had jij los isdn of had je IPB op een oude isdn lijn. Dit laatste is in mijn geval namelijk.
Is er ergens een soort van handleiding te vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door ComaKip op 10-06-2008 14:48 ]

Pagina: 1