Toon posts:

Verticale lijnen over tft Acer laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik een Acer Aspire 9500 gekocht voor rond de 1200 euro. Net nadat de garantieperiode van één jaar verstreken was, kreeg ik uit het niets ineens een paarse verticale lijn door het scherm heen lopen, aan de rechter kant. Met Acer gebeld, maar omdat dit buiten de garantieperiode was, zou ik met 65 EU onderzoekskosten weten wat er aan de hand is.

Ondertussen ben ik 5 lijnen verder;

Afbeeldingslocatie: http://www.markoudshoorn.nl/acer_lijnen.jpg

Na wat onderzoek op google op dit probleem, kan het volgens mij aan 3 dingen liggen;

1) Videokaart kapot. Ik heb een extern scherm aangesloten op de VGA-out, en daar zie ik geen rare lijnen op. Ook als ik de resolutie verander, blijven de lijnen op precies dezelfde plek. Optie 1 valt (denk ik) dan af.

2) LCD Scherm kapot. Zou niet zo best zijn, volgens mij lopen de kosten dan aardig op. Als ik trouwens het scherm heen en weer beweeg, gebeurt er niks.

3) Kabeltjes / Connectortjes los. Zou wel best zijn, want die kosten niet zoveel volgens mij. Maar... Zelf geen ervaring met het openschroeven van laptops.

Mijn vraag aan jullie is, weten jullie wat mijn kansen zijn op een los kabeltje / connectortje, en weet iemand een tutorial hoe je die dingen moet openschroeven/vervangen.

Of, is er toevallig iemand met ervaring met dit soort dingen, die (tegen vergoeding) dit kan nakijken? Heb nl. geen zin om Acer te spekken met 65 euro onderzoekskosten, nadat ze me een (best prijzige) laptop verkopen die nét na de garantieperiode gebreken gaat vertonen... Acer komt er bij mij niet meer in i.i.g...

Bij voorbaat dank!

Mark Oudshoorn

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:56
Ik heb even voor je gezocht, en het probleem komt vaker voor bij de Acer notebooks
zie hier: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=127331 en http://forum.notebookrevi...thread.php?t=41754&page=2

Er is geen oplossing te vinden, behalve het LCD scherm te laten maken. Het heeft blijkbaar niet met de kabels of de videokaart te doen.
Opvallend is trouwens dat bij iedereen de streepen aan de rechterkant van het scherm komen?

Ik zelf kan ook geen schermen vervangen/repareren maar misschien een ander handige tweaker hier wel.
Ook heb ik vaker hier gelezen dat wanneer je een product in NL hebt gekocht voor zo'n bedrag minimaal 2 jaar garantie hebt i.v.m nederlandse wet. Misschien moet je even daarin gaan zoeken zodat je gewoon je scherm door acer kan laten repareren.
Veel succes!

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Ik zou je aanraden om op de volgende site even te kijken:

http://www.consuwijzer.nl

Hier staan al je rechten en plichten in duidelijke taal beschreven, tevens zou je ze even kunnen bellen op 088 - 0 70 70 70.

Quote van hun site:
Mijn computer is na twee jaar kapot gegaan en de verkoper weigert iets te doen, moet ik hier
genoegen mee nemen?

Nee, u mag verwachten dat een computer langer dan twee jaar meegaat. Er kan dan sprake zijn van een ondeugdelijk product. Dit staat los van de snelle veroudering van computerapparatuur door technologische ontwikkelingen.

U kunt een expert naar de computer laten kijken. De onderzoeks- en reparatiekosten zijn voor rekening van de verkoper als het een gebrek of een fabricagefout blijkt te zijn; de kosten zijn voor uw rekening als het niet aan de computer zelf blijkt te liggen, maar bijvoorbeeld aan de software. Stem dit vooraf duidelijk af met de verkoper.

Blijkt de computer niet te repareren, dan kunt u de verkoper om een nieuwe computer vragen.

Leg te allen tijde uw probleem eerst voor aan de verkoper en vraag om een oplossing.
Ik heb hier enige tijd geleden ook naar toe gebelt en werd zeer vriendelijk en in duidelijke taal geholpen.

Verder moet de winkel waar je de laptop gekocht hebt dit (netjes) afhandelen. Ik zou dan ook naar de winkel gaan waar deze gekocht is, en absoluut niet direct via Acer afhandelen.

Succes!

[ Voor 67% gewijzigd door Lilacrazor op 06-06-2008 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opvallend is trouwens dat bij iedereen de streepen aan de rechterkant van het scherm komen?
Ja! Dan zou je toch zeggen dat 't ergens aan de kabels/connectors aan de rechterkant zou moeten liggen?
Ik zou je aanraden om op de volgende site even te kijken:

http://www.consuwijzer.nl

Hier staan al je rechten en plichten in duidelijke taal beschreven, tevens zou je ze even kunnen bellen op 088 - 0 70 70 70.
Ik heb 't notebook op de zaak gekocht. Volgens mij gelden voor zakelijke aankopen niet dezelfde voorwaarden als voor particulieren... Zal 't toch eens even doorlezen!

Verwijderd

Wij hebben ook een Acer scherm met twee verticale lijnen, echter aan de linkerzijde van het scherm.

Verwijderd

hoi heb het zelfde probleem gehad ben op ebay gaan zoeken naar 17" tft scherm identiek aan wat er nu in zit, kwam op een engelse site uit die er incl bezorgen 150 euro voor vroeg. Na ontvangst en voor elke leek makkelijk aan te sluiten werkt hij weer als van ouds geen strepen meer.

Rob

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verticale lijnen is gevolg van slechte LCD-printplaat verbinding. Een soort defect in lcd connectoren. Het is heel lastig om te herstellen zonder meer lijnen te maken.

Nieuwe scherm is meestal makkelijkst en zekerder.
Pagina: 1