Overklokken in award bios op een P5N-E SLI

Pagina: 1
Acties:

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Hallo,

Ik zou graag wat aan de prestaties van mijn pc willen sleutelen, alleen is het niet mogelijk om een FSB in te stellen in mijn bios (tenminste hij is nergens te vinden) wel kan ik gebruik maken van Asus O.C. profile, mijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen:

Intel Q6600 Kensfield
Asus P5N-E SLI
Corsair 2x1gb PC6400 cl4.0 geheugen.
Seagate 500gb harde schijf
Asus En8600GT 512mb silent.
2x Samsung DVD drive.
Dit alles in een Antec Designer met 1x120mm case fan en 1x 92mm case fan.

graag hoor ik van jullie!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
alleen is het niet mogelijk om een FSB in te stellen in mijn bios (tenminste hij is nergens te vinden)
Als ik bij Google jouw mobo naam + bios intyp dan zie ik gewoon op de afbeeldingen dat je in het menu Advanced je FSB kan aanpassen. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 06-06-2008 13:04 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Draakje1
quote]-The_Mask- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:03:
[...]

Als ik bij Google jouw mobo naam + bios intyp dan zie ik gewoon op de afbeeldingen dat je in het menu Advanced je FSB kan aanpassen. ;)
[/quote]

oke..... ik ben er inmiddels na lang zoeken achter gekomen hoe het werkt, de fsb is inderdaad wel te vinden maar staat op 1066, de formule er voor luidde fsb (1066 dus ) : 4 is echte fsb... dat weer keer de multiplier leidt tot de processor sneheid.. dus wanneer ik langzaam aan de fsb omhoog schroef gaat de processor dus sneller lopen, alleen zou ik nog willen weten hoe snel ik de multiplier moet opschroeven? heeft iemand hier een idee over?

alvast bedankt!![

[ Voor 38% gewijzigd door Draakje1 op 08-06-2008 19:38 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:32

Nemesizz

Untouchable

Multiplier schroef je niet op, die is locked op de Q6600 (en meeste andere processors). Je kan em hooguit omlaag zetten.

Verwijderd

Komop... Zoeken en lezen...
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 13:24

michael21

Shrimp

Als ik jou was zou ik me maar eerst wat beter in gaan lezen, bijvoorbeeld hier Frequently Asked Questions TCA

Gewoon Michael

• Draakje1
Oke ja t is nu wel gelukt ..... alleen schijnt er omwijze "holes" op het moederboard te zitten, zo draait ie tot 1199 fsb goed (ook met lage vcore) maar vanaf daar is er nog maar 1 punt waarop hij door boot, dat is bij 1531 fsb.... maar wanneer ik dat instel moet ik de vcore ontzettend hoog zetten... hij boot tot in windows vanaf 1.46250.. maar houd het dan maar 1 minuut vol totdat die uitvalt.. vanaf 1.48125 doet hij het redlijk goed, hij doorkomt ook gewoon de stress test van orthos, maar crashed wanneer ik heb stess met prime 95, de temperaturen worden volgens core temp 69-70-71 graden... en volgens probe 2 (van asus) 10 graden kouder....

welke moet ik aanhouden, wat raden jullie mij aan te doen?

groetjes

Verwijderd

Overklokken is niet enkel een kwestie van fsb en vcore aanpassen. Lees die topics hierboven even goed door. Zijn nog veel meer voltages en instellingen die van belang kunnen zijn. Bij jouw bordje denk ik vtt voltage en nb voltage als t een beetje op mijn oude p5n32-e sli lijkt.
Pagina: 1