Alternatief voor iframes

Pagina: 1
Acties:

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 15:28
Hallo allemaal,
Even de kort de situatie schetsen:
Momenteel heb ik een website in html en die is opgemaakt met behulp van CSS.
Bovenaan de site heb ik een banner gemaakt in flash.
De site is gemaakt in dreamweaver en ik werk met templates.
Het navigatiemenu staat links van de pagina en als ik op een knop klik wordt heel de pagina opnieuw geladen. Op die pagina is alles hetzelfde behalve één bepaalde box.
Opzich is het niet zo een probleem dat heel de pagina opnieuw laadt maar ook de flash banner laadt opnieuw en die begint dan telkens opnieuw te spelen.
Is hier een alternatief voor (php of html of ..) ? Iframes vind ik persoonlijk geen goed alternatief. Dan moet je met een javascript telkens de hoogte aanpassen en dat is nogal omslachtig.

Alvast bedankt !

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

1) je flash banner een cookie laten setten en uitlezen zodat hij bij reload niet meer opnieuw begint?
2) een layer ( <div> ) gebruiken en die de property overflow: auto meegeven? Je kunt dan geen heel andere pagina binnen de ene laden, maargoed... wel 'losse' content.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• silentkiller
Dark Blue schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:49:
1) je flash banner een cookie laten setten en uitlezen zodat hij bij reload niet meer opnieuw begint?
2) een layer ( <div> ) gebruiken en die de property overflow: auto meegeven? Je kunt dan geen heel andere pagina binnen de ene laden, maargoed... wel 'losse' content.
Die tweede optie spreekt me wel aan. Maar kan ik doormiddel van een link slechts een bepaalde div laten hernieuwen ? (dus door een link de juiste pagina in de desbetreffende div laden). Dat zou precies zijn wat ik zoek maar volgens dat ik op het internet vond is dat niet mogelijk.
Met cookies heb ik minder ervaring, als dat de oplossing is, kan je me dan een klein schopje in de goede richting geven ?

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:34
Mij lijkt de cookie oplossing het beste, en ik denk dat dat ook het meeste gedaan wordt. Niet hacken met css als dat niet nodig is..?

• silentkiller
apokalypse schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:04:
Mij lijkt de cookie oplossing het beste, en ik denk dat dat ook het meeste gedaan wordt. Niet hacken met css als dat niet nodig is..?
Ja, ik heb het even bekeken en denk ook dat dat de makkelijkste optie is. Ik heb wat geprobeerd met de iframe icm de overfow op auto maar dat wil niet zo lekker tussen verschillende browsers.
De cookie optie dan: kan iemand mij dar een klein hint over geven ofzo. Momenteel ben ik aan het google met de termen cookie, flash en reload maar er komt niet veel zinnigs uit.
Ik moet geen kant en klare oplossing want ik fabriceer zelf ook graag maar een stapje in de goede richting zou mooi zijn :p

• ShivanDragon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

ShivanDragon

Ola Pola

kan je beter zoeken op "actionscript" + "cookie" of zo, maar deze link zou je op weg moeten helpen:

http://www.tutorio.com/tu...l-shared-objects-tutorial

Feel the rhythm, live the music

• silentkiller
Ok, ik heb een beetje geknutseld en heb momenteel dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
onFrame(1) {
replay = SharedObject.getLocal("save");

if (replay.data.siteSilentkiller == undefined){
gotoAndPlay(2);
replay.data.siteSilentkiller = "played";
} else {
gotoAndStop(451);
}
}

Hij speelt dus 1 keer en slaagt dat op in de cookie, als de pagina dan opnieuw geladen wordt gaat hij direct naar mijn eindframe.
Als ik mijn browser sluit en terug opnieuw start is de cookie er dus nog steeds en speelt hij dus ook niet. Zelfs als ik mijn cookies verwijder speelt hij niet meer (wat ik wel raar vind).
Is er een mogelijk tot schrijven van een temporary cookie die verwijdert wordt als de browser sluit ?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Je kan bij een cookie aangeven hoe lang deze geldig is.

If I can't fix it, it ain't broken.

• silentkiller
Borizz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:17:
Je kan bij een cookie aangeven hoe lang deze geldig is.
Dat had ik net gevonden
Met javascript kan je: cookie.setMaxAge(-1);
Dan wordt de cookie een session cookie en gaat die verloren als de browser opnieuw start.
Nu dit nog in actionscript zien te vertalen en dan klopt het plaatje :)
edit:

Bovenvermeld actionscript kijkt met undefined of er iets IN de cookie zit, niet of hij al bestaat, klopt dat ?
Als ik dan gewoon een javascript maak met een if
ff pseudo code want ik kan geen java:
if cookie.exist = false
maak cookie
setmaxage(-1)

Dit wil dus zeggen: als de cookie al bestaat is hij vorige keer al aangemaakt en doe je gewoon niets, bestaat hij nog niet maak em dan en zet zen maxage op -1

Daarna gaat de flash file pas kijken of er iets instaat, staat er niets in dan schrijft hij er iets in en speelt em af, staat er iets in dan is ie al een keer afgespeeld en doet die ook niks.

Deze redenering moet kloppen ALS het flash bestand pas wordt geladen nadat het javascript is geladen (en dit lijkt me logisch als ik het javascript in de header zet)
Kunnen jullie dit volgen en eventueel bevestigen ? :P
Dan begin ik wat met java te knoeien ;)

[ Voor 52% gewijzigd door silentkiller op 06-06-2008 20:21 ]

Pagina: 1