Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech Setpoint geeft problemen icm Outlook/Activesync

Pagina: 1
Acties:

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 17:13
mede-GoTters,

ik heb noch hier op GoT, noch op Google, een oplossing voor mijn probleem kunnen vinden, mogelijk dat jullie hier wat licht op kunnen schijnen....

Ik gebruik:

Windows Vista x64 Ultimate
Windows Mobiel Apparaatcentrum x64 meest recente versie
Palm Treo 750V op Winsows Mobile 6.0 originele Vodafone ROM

Verder heb ik een cradle waarin ik mijn Treo kan zetten om gelijktijdig op te laden en te kunnen synchroniseren.

Het probleem:
Zodra ik de Treo in de cradle zet om te synchroniseren, start automatisch de synchronisatie, maar...de pictogrammen in mijn systeembalk van de taalinstellingen beginnen te knipperen, schakelen zeg maar aan en uit en daardoor wordt ook telkens de focus van mijn actieve applicatie ingeschakeld en uitgeschakeld.
Er valt dus niet meer normaal met mijn pc te werken en ik kan noodgedwongen enkel 's nachts mijn Treo synchroniseren en opladen, zodat het wisselen van focus niet mijn eigen werkzaamheden verstoort.

Hopelijk heeft iemand hier een idee over, ik kom er na 3 maanden zoeken nog steeds niet verder uit, maar dat het ronduit zeer irritant is kunnen jullie je waarschijnlijk wel voorstellen.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• DivxLover
excuus voor het bumpje, maar is er echt niemand die mij de kant van de oplossing op kan sturen?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
DivxLover schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:19:
excuus voor het bumpje, maar is er echt niemand die mij de kant van de oplossing op kan sturen?
heb je er ook een sync-kabel bij gekregen? Dus dat je een keer probeert verbinding te maken zonder de cradle. Misschien dat dat het oplost

• DivxLover
hellboy123 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:12:
[...]

heb je er ook een sync-kabel bij gekregen? Dus dat je een keer probeert verbinding te maken zonder de cradle. Misschien dat dat het oplost
Bedankt voor het meedenken, maar ook dat maakt geen verschil,

Vodafone reageert gewoon niet op de vraag. Microsoft is te duur om mijn vraag te beantwoorden... gek wordt je ervan 8)7 8)7

Verwijderd

Misschien dat x64 het probleem is. Ik heb namelijk op palm.com een update van Palm OS moeten downloaden omdat de bijgeleverde software van mijn treo 680 niet goed werkt op Windows Vista. Ik zag daar staan dat de software niet werkt op x64 systemen.

Ik weet niet of dit in jouw geval ook de oorzaak van het probleem kan zijn aangezien je geen Palm OS gebruikt maar misschien dat je hier iets mee kan.

Verwijderd

Ik ondervind het zelfde probleem, alleen dan met:

Windows XP sp2
activesync 4.5
MDA Vario wm5

Ben ff wezen googlen, het blijkt aan de combinatie van activesync en Logitecht setpoint te liggen.

http://pdaphonehome.com/forums/pdaphone-discussion/58226-logitech-setpoint-activesync-problem.html

Wel bijzonder, want ik gebruik beide programma`s al jaren naast elkaar. Het is pas sinds ik mijn nieuwe mx5000 setje gebruik dat ik er last van heb. Ik gebruik nu Logitecht setpoint 3.30.165. Je smartphone al voor het opstarten van windows aan de computer hangen schijnt te werken voor sommige mensen, heb het nog niet geprobeerd.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
vreemd, ik gebruik activesync en logitech setpoint ook al tijden naast elkaar.

windows XP sp3
setpoint 4.60.122
activesync 4.5.0

Trouwens heb ik met vista (32 en 64 bit) nooit problemen gehad tussen device center en setpoint....

• DivxLover
Kijk, nu zijn we iets op het spoor denk ik. Ik heb namelijk inderdaad ook Setpoint draaien, dus die zou de boosdoener kunnen zijn....

Ik ga even dat topic waar jij naar linkt doorspitten, kijken wat er uit komt. Dank je SW48! _/-\o_

Update: Dit probleem schijnt dus al ruim 4 jaar te spelen, zonder dat Logitech er iets aan doet. De boosdoener blijkt vooralsnog niet ActiveSync te zijn, maar Outlook 8)7 8)7

Setpoint kijkt naar Outlook om te zien of er nieuwe mail is, om dat vervolgens, zoals bij mij, op de Mediapad van mijn DiNovo setje weer te geven. Maar wanneer Setpoint geen actief venster kan vinden van Outlook, begint dit gedonder. Het schijnt dat het naar voren brengen van Outlook indien deze in de achtergrond draait, of Outlook uitschakelen, een workaround voor dit probleem is.

Bron: Logitech Forum

Maar kom op zeg, een probleem dat al ruim 4 jaar bekend is en nog niet opgelost door Logitech?? Ik geniet nog dagelijks van mijn aanschaf van de DiNovo set, maar allemachtig, als dit waar is, wat een belazerde ontwikkeling van de software houden ze er dan op na. |:( |:( :(

[ Voor 68% gewijzigd door DivxLover op 10-06-2008 01:24 ]

• DivxLover
Inmiddels een mail gestuurd naar de supportafdeling van Logitech:

Ik ben er tot mijn grote schrik achter gekomen dat de Setpoint software blijkbaar al 4 jaar een ernstige bug bevat die ervoor zorgt dat zodra men Outlook in de achtergrond draait, de situatie met de computer onwerkbaar wordt. Dit probleem wordt inmiddels ook al enkele jaren door uw eigen gebruikers op uw forum beschreven (http://forums.logitech.co...=by_date_ascending&page=4).

Het kan toch niet waar zijn dat Logitech dit zomaar voorbij laat gaan? Een DiNovo-set van bijna € 200,= waarbij blijkt dat de software meer op cripleware lijkt?

Ik hoop dat u mij gaat berichten dat dit probleem grote aandacht krijgt en dat er binnenkort een update komt waarbij dit probleem is opgelost. Ik kan me niet voorstellen dat u wilt dat dit verhaal op diverse fora een eigen leven gaat leiden.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX XXXXXXX

• DivxLover
Update:

Vandaag ben ik gebeld door Logitech Support en zij hebben mijn systeemlogs opgevraagd, samen met mijn systeeminfo.
Naar aanleiding hiervan gaan zij weer verder zoeken en contact met mij opnemen.

Het lijkt er veel op dat dit probleem nu dan na 4 jaar eindelijk serieus door Logitech wordt opgepakt en dat ze er mee aan de slag gaan, een late, maar positieve ontwikkeling lijkt mij zo.

Verwijderd

We zullen zien wat er van komt, tot die tijd gaat de mailfunctie van mijn toetsenbord maar ff uit. Hou ons op de hoogte!

• DivxLover
Oke, we zijn sinds de opening van dit topic en mijn ticket bij Logitech inmiddels bijna 3 maanden verder.......

In die drie maanden heb ik op verzoek van Logitech moeten de-installeren, weer installeren, installeren in een andere modus, logs aan moeten maken en op moeten sturen, nog meer logs aan moeten maken en op moeten sturen.....

En toen kwam de klap op de vuurpijl:
We hebben uw zaak doorgestuurd naar ons hoofdkantoor en te horen gekregen dat dit een bekend probleem is waarvoor op dit moment helaas nog geen oplossing is.
Logitech is aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem. Mogelijk dat bij de volgende versie van Setpoint het probleem is opgelost. Wanneer dit precies zal zijn is ons helaas niet bekend.
Onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor ondervindt.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Xxxxxxx xxx xxx Xxx
Logitech Europe SA
Customer Support
We kopen dus A-merk toetsenborden van Logitech, ik geef aan dat dit probleem al jaren speelt, zij houden mij 2 1/2 maand bezig en roepen dan dat het een bekend probleem is.
De aap is dus uit de mouw: Logitech weet dit al jaren, maar ze kunnen het gewoon niet oplossen. De bijgeleverde software is dus cripleware, ze weten dat het niet goed functioneerd, maar komen al enkele jaren niet met een oplossing.

Als je ze vervolgens daarop aanspreekt, komen ze met een prachtig aanbod: Koop via onze website een product van Logitech en dan krijgt u daar korting op.

Pardon? Mijn huidige product doet niet wat het moet doen en dan moet ik nog meer van ze gaan kopen, waarbij de korting waarschijnlijk gewoon het verschil is tussen hun adviesprijzen en de normale winkelprijzen? |:( |:(

Ik heb nu mijn klacht bij hun europese hoofdkantoor naar binnen geschoten, in de hoop dat er daar iemand zit die niet zijn klanten zo duidelijk minacht.

Ben in ieder geval blij dat zij nu zwart op wit hebben aangegeven dat er inderdaad een probleem is, dat maakt actie tegen Logitech een stuk makkelijker. Daar ben ik de Nederlandse supportafdeling dan wel weer dankbaar voor; op papier zetten dat ze een fout hebben in de software. :X

Wordt vervolgd....

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:22
Even een ongenadige schop...

Heeft een van jullie nog iets van Logitech vernomen? Ik ben ook al een maand bezig met support, maar het wil niet echt vlotten.

Ik gebruik vista x64 in combinatie met setpoint x64 4.70 en het probleem speelt nog steeds.
Pagina: 1