Toon posts:

actieve partitie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een fysische schijf met 1 partitie op. op deze schijf stond winxp.
mijn systeem is om een of andere reden gecrashed. als ik nu deze schijf in een andere pc steek om de data er af te halen
en dan te herinstalleren, dan krijg ik de opmerking dat er maar 1 actieve partitie kan zijn. dus als ik deze schijf wil kunnen
gebruiken dan moet ik de partitie verwijderen en ben ik mijn gegevens kwijt.
nu kan ik wel via de installatie cd opstarten in recovery mode. en dan kan ik nog alles zien op de schijf. is er een manier
dat ik die partitie als niet actieve primaire partitie kan maken zodat ik die gewoon in een andere pc kan gebruiken
zonder mijn data te verliezen ?

Verwijderd

Misschien eerst ff een backup maken voordat je gaat klooien?
Dit kun je bijvoorbeeld doen met norton ghost of in BartPE zitten ook een aantal tools.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Partities weer op niet-actief zetten kan met partitioneringstools van oa Paragon en Acronis.

Overigens mogen er gerust meerdere actieve partities zijn. Het hangt echter van de bootvolgorde af waar de PC dan van opstart.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meer info gevonden omtrend dit probleem. (het gaat hier eigenlijk niet om mijn schijf die ik probeer te recoveren)
nu heb ik gevonden dat er roxy goback (blijkbaar is dat er met norton mee opgekomen)op staat, die verandert de mbr zodag als je die in een ander systeem steek de disk niet kan lezen.
nu is de vraag hoe graak ik daar van af

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:21:
ik heb meer info gevonden omtrend dit probleem. (het gaat hier eigenlijk niet om mijn schijf die ik probeer te recoveren)
nu heb ik gevonden dat er roxy goback (blijkbaar is dat er met norton mee opgekomen)op staat, die verandert de mbr zodag als je die in een ander systeem steek de disk niet kan lezen.
nu is de vraag hoe graak ik daar van af
sorry, het moet roxio goback zijn

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:26:
[...]

sorry, het moet roxio goback zijn
fixboot / fixmbr ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd in de recovery console maar dat lukte niet
nu heb ik ondertussen een programma gevonden dat partition table doctor noemt
en dat heeft mij kunnen helpen om terug acces te krijgen aan mijn partities

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
't Is schijnbaar al gelukt, maar op de Symantec site kun je ook een dos-tooltje of boot-cd downloaden om GoBack te verwijderen.
Pagina: 1