Toon posts:

Raidbios herstellen EP35-DS4 Raid0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn Gigabyte P35-DS4 is door blikseminslag kapot gegaan ;( . Hierop had ik 2x WD320 harddisks in Raid0 (op de gele Sata0 en Sata1) met Vista erop. Binnen enkele dagen krijg ik een nieuw mobo, de EP35-DS4. Hardwarematig herstel ik alles zoals het was, niet veel speciaals aan lijkt me. In de bios kan ik bij de eerste boot alles op Raid zetten en dergelijke. Maar hoe stel ik de Intel Raidbios in bij de eerste boot, zodat ik weer mijn 2 Raid0 harddisks met vista kan gebruiken? Dus zonder dat er data verloren gaat, want dat is erg belangrijk. Misschien staat dit al ergens, maar via de search kon ik het niet vinden, excuses dan.

Thx :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Er staat gewoon metadata op die disks zelf als het goed is. Als je schijven nog leven, kan je die gewoon aansluiten op je nieuwe moederbord en zou de BIOS zelf moeten herkennen dat er een RAID array op de schijven aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet nodig de Intel Raid Utility via CTRL-I te starten tijdens de boot?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Kan je altijd doen, maar grote kans dat ie gewoon een array ziet en daarmee verdergaat.

Verwijderd

Topicstarter
Thx mensen,

Alles ging soepel en de schijven zijn nog OK. Hoefde idd niks in de Raid Utility te doen. Back online!

Latrs :)