We zijn hier hard bezig een JSF applicatie te bouwen welke meerdere talen kan ondersteunen. Op zich niet moeilijk, we proppen gewoon alles in resourcebundle welke we laten vertalen.
Echter, beginnen de resourcebundles een beetje een zooitje te worden. Als je in de resource bundles kijkt is het lang niet altijd duidelijk waar de key voor staat. Er zit geen consistentie in en zo zijn er nog wel wat problemen en onduidelijkheden.
Aangezien ik dit netjes wil gaan oplossen zodat alles eenduidig is, ben ik op zoek naar een structuur / best practice dat een duidelijke mapping geeft tussen property en label.
Op het moment ziet het ongeveer zo uit:
Zelf had ik het volgende bedacht voor onderdelen die met het object-model te maken hebben:
Voorbeeld:
employee_phone=Telefoonnummer
employee_phone_abbr=Tel.nr.
employee_phone_descr=Het prive / mobiele nummer waar de werknemen op bereikbaar is.
Specifieke controls, bijv. "Add Employee" button.
Voorbeeld:
employee_button_add=Toevoegen
employee_button_add_descr=Voegt een nieuwe werknemer toe.
Generieke controls, bijv "Back" button:
Voorbeeld:
button_back=Terug
button_back_descr=Navigeer naar de vorige pagina
Ik vraag me af of dit zo'n beetje alles dekt wat je in een webapplicatie tegen kan komen qua tekst en of ik op de goede weg zit. Heeft er iemand nog iedeeen? Ik wil uiteraard voorkomen dat ik voor verassingen kom te staan of over een paar weken toch weer de heleboel moet omgooien.
Echter, beginnen de resourcebundles een beetje een zooitje te worden. Als je in de resource bundles kijkt is het lang niet altijd duidelijk waar de key voor staat. Er zit geen consistentie in en zo zijn er nog wel wat problemen en onduidelijkheden.
Aangezien ik dit netjes wil gaan oplossen zodat alles eenduidig is, ben ik op zoek naar een structuur / best practice dat een duidelijke mapping geeft tussen property en label.
Op het moment ziet het ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| product_tooltip_application=tooltip product_click_to_edit=Click to edit OutputLabel=Output EncryptLabel=Encrypt application_label_name=Name DecryptLabel = Decrypt |
Zelf had ik het volgende bedacht voor onderdelen die met het object-model te maken hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # Volledige naam voor bijv. formulier labels <object>_<attribute> =<value> # Afgekorte naam voor bijv. column headers <object>_<attribute>_abbr=<value> # Omschrijving voor bijv. tooltips <object>_<attribute>_descr=<value> |
Voorbeeld:
employee_phone=Telefoonnummer
employee_phone_abbr=Tel.nr.
employee_phone_descr=Het prive / mobiele nummer waar de werknemen op bereikbaar is.
Specifieke controls, bijv. "Add Employee" button.
code:
1
2
| <object>_<control>_<action>=<value> <object>_<control>_<action>_descr=<value> |
Voorbeeld:
employee_button_add=Toevoegen
employee_button_add_descr=Voegt een nieuwe werknemer toe.
Generieke controls, bijv "Back" button:
code:
1
2
| <control>_<action>=<value> <control>_<action>_descr=<value> |
Voorbeeld:
button_back=Terug
button_back_descr=Navigeer naar de vorige pagina
Ik vraag me af of dit zo'n beetje alles dekt wat je in een webapplicatie tegen kan komen qua tekst en of ik op de goede weg zit. Heeft er iemand nog iedeeen? Ik wil uiteraard voorkomen dat ik voor verassingen kom te staan of over een paar weken toch weer de heleboel moet omgooien.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.