[TFT] Dual screen WinXP 2e scherm ingezoomd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem. Heb in combinatie met mijn laptop altijd dual screen gedraaid. Dit deed ik op een 17" TFT monitor op een resolutie van 1280x1024. Werkte prima, geen problemen.

Nu is dit scherm (helaas) overleden en heb ik een nieuw scherm aangeschaft. Dit keer een Acer 20" breedbeeld monitor met een native resolutie van 1680x1050. Dit is dezelfde resolutie als dat mijn laptopscherm heeft.

Als ik nu het scherm aan mijn laptop koppel en voor het tweede scherm ook de native resolutie instel dan doet hij dit gewoon. Vervolgens is het net zo alsof mijn tweede scherm ingezoomd is. Wanneer ik met de muis naar links, rechts, boven of onder ga beweegt het scherm mee. Het is net of hij maar een klein gedeelte van de gehele ruimte weergeeft. Om het wat duidelijker te maken iemand met hetzelflde probleem: klik!

Hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen. Heb de search gebruikt en daar staat genoeg info over dual screen problemen alleen niet het probleem dat ik tegen ben gekomen. Of ik kan het niet goed verwoorden, dat is namelijk nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Blijkbaar staat de resolutie dan toch te hoog voor dat tweede scherm. Dit is namelijk een effect wat je krijgt als je voor je tweede scherm een hogere resolutie insteld dan dat het scherm aankan...

Weet je zeker dat je tweede scherm 1680 x 1050 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:36:
Blijkbaar staat de resolutie dan toch te hoog voor dat tweede scherm. Dit is namelijk een effect wat je krijgt als je voor je tweede scherm een hogere resolutie insteld dan dat het scherm aankan...

Weet je zeker dat je tweede scherm 1680 x 1050 is?
100 procent zeker.

Kieskeurig.nl link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
als je een screenshot maakt van beide schermen, is het verschil daar ook te zien?

Maak eens een foto van je schermen en een screenshot, en post dat hier eens?

btw, is het niet zo als je beeld mee beweegt, dat je de horizontale en verticale afmetingen moet wijzigen van het beeldscherm???

[ Voor 28% gewijzigd door DenTeD123 op 06-06-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
In het OSD menu bedoel je? Kan ik eens proberen vanmiddag.

Zou graag een foto en screenshot willen maken alleen zit momenteel op m'n werk. Ga het direct doen zodra ik thuis ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
shorty schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:53:
In het OSD menu bedoel je? Kan ik eens proberen vanmiddag.

Zou graag een foto en screenshot willen maken alleen zit momenteel op m'n werk. Ga het direct doen zodra ik thuis ben...
ja klopt, in het osd menu (kwam ff niet op het woord)
ik heb van de maand ook 2 nieuwe schermen gekocht (heb nu 3 schermen) m'n oude scherm deed het perfect, maar de andere twee vertoonde het zelfde probleem. Uren lopen klooien met instellinge op me pc, laat ik jou dat besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
DenTeD123 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:54:
[...]

ja klopt, in het osd menu (kwam ff niet op het woord)
ik heb van de maand ook 2 nieuwe schermen gekocht (heb nu 3 schermen) m'n oude scherm deed het perfect, maar de andere twee vertoonde het zelfde probleem. Uren lopen klooien met instellinge op me pc, laat ik jou dat besparen :P
Dat klooien heb ik gisteren al gedaan haha. Jij hebt het dus weten op te lossen door die OSD menu instellingen?

Ik moet dan wel heel veel inkrimpen, ik kan namelijk zover "scrollen" op m'n beeldscherm dat er fysiek nog wel eentje bij kan... zo ver gaat het door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
shorty schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:56:
[...]

Dat klooien heb ik gisteren al gedaan haha. Jij hebt het dus weten op te lossen door die OSD menu instellingen?

Ik moet dan wel heel veel inkrimpen, ik kan namelijk zover "scrollen" op m'n beeldscherm dat er fysiek nog wel eentje bij kan... zo ver gaat het door.
dan koop je er nog 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je scherm via DVI is aangesloten zou dat toch automatisch goed moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:13:
Als je scherm via DVI is aangesloten zou dat toch automatisch goed moeten staan?
Dat weet ik niet, maar ik heb hem via VGA. Mijn laptop heeft nog geen DVI aansluiting. Zal een VGA->DVI adapter hiervoor helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
shorty schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:16:
[...]

Dat weet ik niet, maar ik heb hem via VGA. Mijn laptop heeft nog geen DVI aansluiting. Zal een VGA->DVI adapter hiervoor helpen?
Ik denk het niet maar dat weet ik niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Nee, OSD heeft er niets mee te maken. Zit hem puur in de software. Iemand enig idee?

Wanneer ik een screenshot maak dan is die gewoon wel het formaat dat hij hoort te hebben (1680x1050).

[ Voor 38% gewijzigd door shorty op 06-06-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Het waren toch de videokaart drivers. Na een update doet het scherm het perfect!

Thanks voor het meedenken allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 12:01

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

shorty schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:12:
Nee, OSD heeft er niets mee te maken. Zit hem puur in de software. Iemand enig idee?

Wanneer ik een screenshot maak dan is die gewoon wel het formaat dat hij hoort te hebben (1680x1050).
Ergens in de instellingen van je vga driver kun je instellen of je vga kaart rekening moet houden met de specs welke deze ontvangt van je display, ik kan helaas niet op de naam komen van die feature.
Je VGA 'ziet' dan dat je display maar x bij x pixels aankan, en schaalt dan bij, dit moet je dus aanpassen naar de juiste waarde.

[ Voor 0% gewijzigd door sjunnie op 06-06-2008 17:41 . Reden: Ik moet echt sneller leren posten... ]

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Pagina: 1