Toon posts:

3 verschillende schijven op RAID0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogenlijk 3 7200 tpm harde schijven van 2 x 20,4 en 1 x 20,5 aan te sluiten op raid 0 (op de Abit KT7A-RAID. Het worden een IBM deskstar 20,5 Gb een Seagate Baracuda II 20,4 Gb en een maxtor diamondmax 45 plus 20,4 Gb? Verder maakt het dan nog wat uit of er i.p.v. 66 udma 100 udma ook bij wordt gebruikt :?:?:?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Je kan altijd verschillende schijven aansluiten, want de RAID controllers gedragen zich net zo als een IDE controller.
Als je echter wil stripen of mirroren (echt een RAID config opzetten) dan heb je twee identieke schijven nodig. Die derde moet je onafhankelijk houden.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Kan die schijven op RAID 0 allemaal er op aan sluiten toch, voor een werkend systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen jammer genoeg heb ik geen duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag terwijl ik het antwoord toch binnen een week nodig heb voor het verdere verhaal. mijn dank |:(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
het kan wel, maar denk eraan dat alle andere schijven even groot en snel worden als de kleinste en traagste schijf :(
BTW ik zou die seagate niet in een raid-array zetten, als die schijf alleen kapotgaat(wat hij waarschijnlijk snel doet), dan ben je alle gegevens kwijt van alle 3 de schijven !

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 07:59 schreef Cutebritney het volgende:
het kan wel, maar denk eraan dat alle andere schijven even groot en snel worden als de kleinste en traagste schijf :(
BTW ik zou die seagate niet in een raid-array zetten, als die schijf alleen kapotgaat(wat hij waarschijnlijk snel doet), dan ben je alle gegevens kwijt van alle 3 de schijven !
Waarom zou die seagate als eerste overlijden? Ik heb al verschillende seagates gehad zonder problemen.... Maxtor en Western digitals overlijden bij mij meestal binnen een half jaar....

Verwijderd

Topicstarter

Ik ben het er helemaal niet mee eens, waarom zal die Seagate Baracuda II zomaar overlijden, erger nog door een te grote clockover was het een tijd terug erg mis juist met mijn IBM, en gelukkig kon ik hem nog bewerken en maken met partition magic 6! |:(
Pagina: 1