Ik ben bezig met een bbcode om te zorgen dat je met [boek]{ISBNnummer}[/boek] (en idem voor dvd's met ean-codes) een link met cover, titel en auteur krijgt naar bol.com. Om wat te testen heb ik 2 isbnnummers in een array gezet, en die haal ik vervolgens door een foreach-loop:
Vervolgens wordt de boel netjes uitgevoerd. Tijd om het om te vormen naar een code die het ISBN-nummer uit een BBcode vist:
Maar dan is het resultaat dus niets. Terwijl ik toch altijd heb begrepen dat met een preg_match de $isbnin een array wordt. Ofwel, hetzelfde als wat ik eerder in de testfase had. Waarom krijg ik dan niets eruit?
PHP:
1
2
3
| $isbnin = array('9075504764', '9021580594'); foreach ($isbnin as $isbn) { |
Vervolgens wordt de boel netjes uitgevoerd. Tijd om het om te vormen naar een code die het ISBN-nummer uit een BBcode vist:
PHP:
1
2
3
| preg_match( "#\[boek\]([0-9]+)\[/boek]#", $message, $isbnin ); foreach ($isbnin as $isbn) { |
Maar dan is het resultaat dus niets. Terwijl ik toch altijd heb begrepen dat met een preg_match de $isbnin een array wordt. Ofwel, hetzelfde als wat ik eerder in de testfase had. Waarom krijg ik dan niets eruit?
Tjolk is lekker. overal en altijd.