• danielsan16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11-2022
heey ik heb hier een vraagje
als ik mijn processor boven de 2 ghz wil klokken dan stat mijn pc niet meer op
en gister had ik via 3dmark vantage ff op system info geklikt.
en toen kreeg ik te zien van: Internal Clock Maximum 2.0 GHz
dus nu vraag ik mij af is dit een bekent probleem en hoe kan je het veranderen
ik heb trouwens een E4300 van intel.

greetz daniel

Verwijderd

Wat een basisvraag hoor. Die Internal maximum clock is volgens mij afgeleid van het type core-model en de behorende specificatie daarvan. Dat staat los van hoe hoog jij 'm kan overclocken. Als jij 2GHz niet voor elkaar krijgt (200Mhz) dan doe je toch duidelijk iets fout.

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 10:00
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 07:56:
Wat een basisvraag hoor. Die Internal maximum clock is volgens mij afgeleid van het type core-model en de behorende specificatie daarvan. Dat staat los van hoe hoog jij 'm kan overclocken. Als jij 2GHz niet voor elkaar krijgt (200Mhz) dan doe je toch duidelijk iets fout.
Niet iedereen is zo geweldig als jij bent. Als dit voor hem een vraag is dan mag hij die toch stellen.
Kan hier echt niet tegen, dit soort reacties. :(
Modbreak:Nee, dit zijn dan nuttige reacties. lism geeft wel degelijk inhoudelijke info (namelijk waar 3dmark aan dat getal komt - wat gewoon in de 3dmark documentatie te vinden is overigens), maar jij zeurt hier alleen maar.

Post inhoudelijk, on-topic, vriendelijk en behulpzaam of post niet :o

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 06-06-2008 11:09 ]

Verwijderd

astie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:45:
[...]

Niet iedereen is zo geweldig als jij bent. Als dit voor hem een vraag is dan mag hij die toch stellen.
Blijft toch echt een basisvraag hoor... Echt geen geweldige skills voor nodig :z

En dat zeg ik niet met een ondertoon, ook TS had even google kunnen raadplegen met zo'n vraagstelling. Als een CPU ook niet hoger klokt dan moet je de rest van je systeem even nalopen. Overclocken is geen poespas hoor?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

astie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:45:
[...]

Uiteraard mag hij deze vraag stellen, maar dan wordt er wel verwacht dat hij eerst zelf opgezocht heeft waarom hij eventueel niet hoger komt. Er zijn genoeg topics @ GoT en informatie @ Google te vinden die hierover gaan. Even een losse greep:

Frequently Asked Questions TCA
GoT Search
• [urlhttp://www.nordichardware.com/Reviews/?skrivelse=500&page=1]Article over de E4300 OC[/]
Google.nl

Enz. Vandaar dat de reactie van lism er ook is hoewel die misschien iets genuanceerder had gemogen ( :> )

@ TS: Kijk eens naar je voltages, de instellingen van je ram (ergo: als jij je FSB omhoog gooit, gaat je ram ook sneller) en zoek wat basic informatie over het overclocken op. Iedere samenstelling van hardware heeft weer een andere max. dus het in gewoon een kwestie van aftasten

Succes :)

Xbox Live ID:Notna8310

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

1) overclocking hoort niet in Processors, Moederborden & Geheugen, maar in Tweaking Cooling & Overclocking Algemeen
2) als je daar de FAQ leest wordt een en ander duidelijker
3) deze topicstart is sowieso veel te karig aangezien er geen eigen inzet en opzoekwerk uit blijkt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.