Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamen met headset PCI kaart beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 22:03
Hallo,

Ik game altijd met een headset (USB) op. Heeft het dan zin om een PCI geluidkaart te kopen (X-fi etc).
Er zijn geen speakers aan mijn systeem aangesloten.

(Huidige mobo = GA-38X-DS5)

[ Voor 9% gewijzigd door Zatara op 06-06-2008 00:06 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Nee, want die usb headset is niet op die xfi aan te luisten. Kwaliteit geluid wordt alleen beter als je ook daadwerkelijk een headset op die xfi aansluit ;)

Specs!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21
Een USB-headset gebruikt zijn eigen soort van geluidskaart (de verdikking in de kabel). Dit is vaak niet van zo'n hoge kwaliteit, en daarom valt er met een PCI-geluidskaart eigenlijk altijd wel (veel) winst te behalen qua geluidskwaliteit.

En dan bedoel ik dat met een normale headset die je op je X-Fi of wat dan ook aansluit, dus niet met een USB-headset. Een USB-headset gebruikt de PCI-geluidskaart niet, dus als je je headset wilt houden heb je niks aan een geluidskaart.

[ Voor 4% gewijzigd door FreddyFish op 06-06-2008 00:09 ]

• Zatara
Duidelijk...dus een headset met "plugjes" zou wel beter moeten zijn als deze aangesloten is op een goede geluidskaart?

• Zatara
Nu gebruik ik een relatief eenvoudige logitech headset (USB) en ik hoor ingame de vijand lopen en weet ook de richting ongeveer. Als ik nu een goede X-fi kaart aanschaf met een goede headset behaal ik dan nog winst?

(sorry had kunnen editten)

[ Voor 6% gewijzigd door Zatara op 06-06-2008 00:14 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Tis de bedoeling dat je hier, als je binnen 24 uur weer wat post en jouwn post is nog de laatste, deze aanpast ;).

Verder, tja. Wie zal het zeggen. een PCI kaart geeft meestal wel veel beter geluid. Die usb headset zal lang niet zoveel details laten horen als de pci kaart dat kan. Zou zeggen probeer het uit bij iemand, der is vast wel iemand bij je in de buurt met een degelijke geluids kaart? Of anders probeer je onboard eens. Deze zal ook al stukje beter moeten zijn opzich.

Edit, zie ook FreddyFish zijn reactie ;)
Mij gaat ook pitten, terusten

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenBatt op 06-06-2008 00:23 ]

Specs!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21
Of je de vijanden ook beter zult gaan kunnen plaatsen kun je natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar het zal sowieso niet slechter worden. Je kunt met een Creative geluidskaart en sommige andere kaarten (Auzentech Prelude / Asus Xonar) ook nog EAX 5 gebruiken, en dit moet de plaatsing en geluidseffecten zeker wel verbeteren denk ik.

Je zult het grootste verschil echter eerder gaan horen in muziek.

Edit: GoldenBatt is me alweer voor :p Ik ga maar eens naar bed, trusten

[ Voor 9% gewijzigd door FreddyFish op 06-06-2008 00:20 ]

• Zatara
Bedankt jongens en trusten! Ik ga op zoek naar een leuke headset/PCI-kaart.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je modebord heeft toch ook uitstekende audio uit????

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2672

Voor gamen lijkt me dat voldoende.
1. Realtek ALC889A codec
2. High Definition Audio
3. 2/4/5.1/7.1-channel
4. Support for DTS (dts NEO:PC)
5. Support for S/PDIF In/Out
6. Support for CD In
Wellicht helpen beter headset ook nog....

[ Voor 40% gewijzigd door leuk_he op 06-06-2008 00:32 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT is geen helpdesk. We verwachten dat je zelf op zoek gaat naar antwoorden voordat je hier een topic opent, en dat uit je topicstart duidelijk is waar en hoe je gezocht hebt.

Een topicstart waar dat niet uit blijkt gaat dicht. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.