Pioneer DVD brander wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 00:55
Ik zit met een probleem. Ik heb een Pioneer 215DBK gekocht. Vanmiddag kreeg ik 'm binnen, en een uurtje geleden sloot ik 'm aan op mijn PC. Mijn moederbord is de Gigabyte GA-MA790FX-DQ6.

Toen ik mijn PC aanzette, werd de brander herkend in de BIOS. Toen ik probeerde Windows (Vista x64) op te starten, kwam ik erachter dat de brander niet in "Computer" stond. Ik ben toen gaan kijken in de device manager maar ook daar was de brander niet te vinden.

Ik dacht meteen aan een DOA, maar om het uit te sluiten heb ik maar even de Windows Vista cd in de lade te leggen. Toen ik de PC opnieuw opstarte stond na een klein minuutje de Windows Vista setup op mijn scherm.

Mijn conclusie is dus dat de brander niet kapot is. Maar weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn Windows Vista de brander kan 'zien'?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de controller wel geinstalleerd waar de brander aanhangt?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

_Apache_

For life.

Even nieuwe firmware op je speler flashen?

Zitten je kabels goed? Probeer anders even een andere sata port..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• RuntimeError
Terw_Dan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:02:
Heb je de controller wel geinstalleerd waar de brander aanhangt?
Aan dezelfde controller hangt ook nog een Plextor brander en die wordt wel herkend, dus ik ga er wel vanuit dat deze geïnstalleerd is.
_Apache_ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:02:
Even nieuwe firmware op je speler flashen?

Zitten je kabels goed? Probeer anders even een andere sata port..
Andere firmware flashen gaat een beetje moeilijk als Windows het apparaat niet eens ziet.

De kabels zitten goed (anders zou hij ook niet kunnen booten vanaf een cd). Andere SATA poort geprobeerd, haalt niets uit.

[ Voor 41% gewijzigd door RuntimeError op 05-06-2008 23:10 ]

Verwijderd

Geen idee of dit het oplost maar proberen kan geen kwaad :)
Vista probleem met ODD filter driver

Als dat probleem zich voordoet is de drive ook niet zichtbaar in vista.

• RuntimeError
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:23:
Geen idee of dit het oplost maar proberen kan geen kwaad :)
Vista probleem met ODD filter driver

Als dat probleem zich voordoet is de drive ook niet zichtbaar in vista.
Dat gaat ook niet werken... In de aangegeven registersleutel staat nergens Upperfilters of Lowerfilters...

Verwijderd

Hmm het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je je sata instellingen in de bios op AHCI hebt staan en dat daar misschien het probleem zit.

linkje

Hoop dat je daar verder mee komt.

• RuntimeError
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:12:
Hmm het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je je sata instellingen in de bios op AHCI hebt staan en dat daar misschien het probleem zit.

linkje

Hoop dat je daar verder mee komt.
Die update die daar aangegeven werd heb ik gedownload... IK krijg alleen een foutmelding "The update does not apply to your system". Verder heb ik ook de bios gereset, maar dat hielp ook al niet...

De AHCI is volgensmij op dit mobo standaard ge-enabled als je de RAID controller aanzet. De 2 branders zitten dus ook op de zelfde controller als de RAID array. Dat zou toch moeten kunnen lijkt mij?

[ Voor 13% gewijzigd door RuntimeError op 06-06-2008 23:21 ]

Pagina: 1