Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben momenteel bezig het start menu te tweaken om het zo functioneel mogelijk te maken.
Maar helaas ben ik tegen een probleem aangelopen waar ik bijna niets over vinden kan.

Het volgende wil ik bereiken:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/eternalutopia/tweak2.PNG

Ik zou graag de shutdown button vervangen door dezelfde knop maar die windows direct afsluit.
Het maken van zo'n knop is me al gelukt, alleen weet ik niet hoe ik die volledig onderaan krijg. Het aanpassen van de huidige knop zijn eigenschappen zou ook volstaan, maar dat weet ik evenmin hoe uit te voeren.

Zoals u ook kan zien, wil ik er ook een herstart knop plaatsen. Deze werkt op hetzelfde principe als de afsluitknop. Wederom het maken van deze knop is geen probleem.

Als dit niet lukt zou ik deze knoppen bij het volgende vak kunnen plaatsen, dus boven de verticale streep, maar onder run?

Heeft er ook iemand weet of je toevallig die verticale balk met *windows XP Professional* kan aanpassen. Die afbeelding zint me niet, een gewoon kleurtje zou al veel beter staan. Het enigste wat ik hierover weet, is als ik nog een pictogram uit mijn startlijst verwijder dat deze balk volledig zwart wordt.

Dit is hoe het er nu uitziet. De afmeldenknop kan ik zelf verwijderen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/eternalutopia/tweak1.PNG

Dit is een alternatieve oplossing, die ik in eerste instantie wil vermijden en zoals u ziet ik zelf kan doen =p.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/eternalutopia/tweak3.PNG

Hartelijk dank voor jullie inbreng.

Edit: Deze topic wordt ook op het forum van Hardware.info aangemaakt om nog meer mensen te kunnen bereiken. Ik hou jullie op de hoogte van eventuele oplossingen op het andere forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vraag mij af in hoeverre dit hard coded is gedaan. Ik heb dus zo'n vermoeden dat het aanpassen van de afsluitknop niet mogelijk is.

En tja, de naam aan de zijkant verwijderen, ik denk dat dat ook weer zo'n soort van hard coded zooi is. Je geeft zelf al aan dat het weghalen van een icoon een zwarte balk achter laat. Het veranderen naar kleine icoontjes daarentegen haalt deze balk wel weg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij zijn die dingen hardcoded in het menu ja, dus zul je met een aangepaste kloon van de Classic skin moeten werken als je dit echt wilt bereiken. Na het patchen van je uxtheme.dll kun je die dan laden :)

Ik vraag me alleen af in hoeverre dat het waard is, en in hoeverre die afsluitknop sowieso handig is. Die paar keer per jaar dat ik de boel uit zet klik ik wel een keertje meer in plaats van dat ik af en toe perongeluk m'n PC uitschakel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet mijn pc meerdere keren per dag aan en uit. Soms ben ik zo aan het prutsen/tweaken dat ik vrij vaak herstart. Het is meer uit gemakzucht =D.

Als het hardcoded is dan zal ik het evenmin in een registry file kunnen stoppen om dan bij elke nieuwe install de tweaks allemaal in 1 keer toe te passen.

Heeft het patchen van je uxtheme.dll en het laden van een classic kloon skin enig negatief effect op het gebruik van je ram/ cpu usage? ( Dus een groter verbruik als standaard of blijft dit min of meer hetzelfde? ) Ook vraag ik me af of je hiervoor je thema's niet moet inschakelen, want momenteel gebruik ik ook de klassieke windows 98 look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, het gebruik van de UXTheme.dll patch en andere themes is geen extra belasting op het geheugen/CPU. Als het meer is, is het verwaarloosbaar.

Als je zo nodig snel je pc wilt uitschakelen en herstarten, knal die snelkoppelingen dan in je quicklaunch naast je start menu. Nog sneller herstarten en afsluiten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Inderdaad, scheelt weer één klik :)

Op mijn werkstation op het werk heb ik er zelfs een backup routine via VBscript in verwerkt, * alt-92 is soms lui.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik noem het persoonlijke positieve luidheid :P deze luiheid geeft vaak aanleiding tot goede ideeen. ( dit idee is misschien wat flauw, maar kom :+ )

Het is waar dat het een klik scheelt, maar nu wordt de kans vrij groot dat ik vaak zal reboten ipv dat ik het icoon er naast aanklik.Het verschil er tussen is vrij miniem aangezien ze vlak naast de start knop staan + het was ook gemakkelijk om met de windows knop te werken =]

Ik ga nu op zoek naar een gepatchte uxtheme.dll en een custom classic skin.
Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hou jullie op de hoogte =]

Edit: ik ga het eerst eens proberen met resourcehacker!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Volgens mij kan wat de TS wil met: Mini Shut Down Utilities 2.5

http://www.softpedia.com/...Shut-Down-Utilities.shtml

Ik heb er ook ooit naar gekeken maar nooit wat mee gedaan verder B)

Onderaan de pagina van de link zie je bij "Related downloads" nogmeer van dezelfde soort tooltjes die gewoon direct shutdown snelkoppelingen maken en die kan je dus zelf weer in je start menu zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door crack_en_hack op 06-06-2008 11:26 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crack_en_hack schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:20:
Volgens mij kan wat de TS wil met: Mini Shut Down Utilities 2.5

http://www.softpedia.com/...Shut-Down-Utilities.shtml

Ik heb er ook ooit naar gekeken maar nooit wat mee gedaan verder B)

Onderaan de pagina van de link zie je bij "Related downloads" nogmeer van dezelfde soort tooltjes die gewoon direct shutdown snelkoppelingen maken en die kan je dus zelf weer in je start menu zetten.
Bedankt voor het tooltje maar zoals je kan lezen is het maken van zo'n snelkoppeling geen moeite voor mij, het onderaan plaatsen in het start menu wel.

Met resource hacker heb ik de balk al kunnen veranderen in een andere kleur + ik kan items
onderaan het menu toevoegen. Het enige probleem is nu hoe ik het toegevoegde item een snelkoppeling fucntie geef. Dit vormt een probleem aangezien mircrosoft met numerieke waardes werkt die dan een bepaalde functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:57:
[...]
het onderaan plaatsen in het start menu wel.
Bij mij werkt het, al moet ik zeggen dat ik het niet veel gemakkelijker vind werken, t'is meer voor de lol.

Ik kan de originele "uitschakelen knop" uit het startmenu halen d.m.v.:

To remove the shutdown button from the Start Menu and from Task Manager:

Start Group Policy Editor. (Start->Run->”gpedit.msc”)
On the left, go to User Configuration->Administrative Templates->Start Menu & TaskBar
On the right, Enable this setting “Remove and Prevent Access to the Shut Down Command”.
Click Apply.

Daarna via zo'n freeware tooltje een direct afsluiten snelkoppeling maken en die onderaan je startbalk zetten.

Zodra ik daar dan op klik sluit de hele zaak gelijk af...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi crack_and_hack

Is het mogelijk om een screenshot te zien van wat jij verkregen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afbeelding aan de zijkant zit als resource in een .exe of een .dll verstopt. Je kan met de Resource Hacker deze afbeelding extracten (volgens bij als BMP-bestand), vervolgens aanpassen en daarna de resource in het bestand weer vervangen.

Hierbij doen zich doorgaans twee problemen voor:
- Het bestand is hoogstwaarschijnlijk in gebruik en je zult dus een kopie moeten maken, die hacken en dan het origine bestand met een tooltje vervangen (link komt van tooltje zoek ik zo op).
Edit: link naar het tooltje

- Windows kan direct of na een tijdje gaan zeuren dat een bestand niet meer overeenkomt met wat het hoort te zijn en zal dan vragen om de CD om het originele bestand terug te zetten. Ik weet niet precies hoe je dit tegen kunt gaan. Maar ik gebruik een custom icon theme (Tango) die al mijn .exe's en .dll's heeft aangepast en krijg deze meldingen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Icoon maken op bureaublad of op balk onder.
Daar de dos commando "shutdown", dan sluit hij af.
Je kan zelfs instellen, dat hij dit direct moet doen, zonder af te sluiten(moet je natuurlijk niet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/eternalutopia/tweak6.PNG

Dit heb ik al van gisteren.

Het probleem is dat je vanonder geen knop kan plaaten en zoals ik al gezegd heb, weet ik dat je het met resource hacker moet doen en kan ik zo een knop maken. Het enige probleem is dat ik die knop op de plaats wil krijgen waar de orginele staat.

Die Shutdown knop kan ik niet lager plaatsen doormiddel van drag and drop. Maar ik kan wel met resource hacker een MENUITEM aanmaken op de goede plaats ( zoals heropstarten ), maar die kan ik dan geen functie geven, of toch niet de gewenste....

Ook moet ik mij niet druk maken over windowsgezeur aangezien ik de orginele files aanpas. =] Het voordeel van 2 windows installaties te hebben, vanop de ene pas je de andere aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Nou snap ik wat je wil 7(8)7, echt helemaal onderaan kan niet maar wel boven "programma's" (zoals jij nu ook hebt, heb ik het ook)

De nieuwe knop op de plaats wil krijgen waar de orginele staat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet als ik in c:/windows/assembly ga prutsen met visual studio? Daar zit alles geprogrammeerd volgens mij.

Ik heb nog een oude contactpersoon die bij windows werkt ( weliswaar in india, maar ik zal het hem eens vragen of hij toevallig niets weet. )

Het is wel mogelijk om hem helemaal onderaan te plaatsen, MAAR dan moet je met resource hacker alle entries uit het start menu verwijderen ( die dat binnen de eerst pop up haakjes staan ) en alles manueel toevoegen. Dan is het wel mogelijk, maar dan ben je ook die separators kwijt en zijn alle icoontjes zo groot als die boven programma's. Ik zal strax nog een screen posten van het behaalde resultaat.

EDIT:
Zoals gezegd hier een afbeelding van een manueel opgevulde startlijst.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/eternalutopia/tweak7.PNG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben hier weer. Ik heb even contact opgenomen met die contactpersoon.
De enige manier waarop dit kan aangepast worden is door een windowshook te schrijven.
Het is niet simpel, maar het is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah of je doet gewoon zo'n snelkoppeling boven 'Programma's' en geeft die een interessante beginletter (bijv. X) dan kan je op je toetsenbord op Start drukken en dan op X en dan doet ie het...
Pagina: 1