Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(Werf)Radio / ipod - wekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil het volgende fabriceren.

- Omdat ik op veel verschillende locaties overnacht, er vroeg uit moet en zéér moeilijk kan opstaan -> wekker

- Omdat ik op de bouw werk en steeds een goed deuntje bij de hand wil hebben

- Omdat ik veel op de baan ben met verschillende auto's

- Omdat ik veel trips maak met de moto

= 1 Oplossing voor mij = Een toestel dat muziek maakt, en je wekt.

Ik had gedacht aan = De ipod gebruiken als source voor muziek en wekker-functie, dan een digitale mini-radio, een all-around-speaker met deftige isolatie voor stof en een goed oplaadbare accu om dit alles te voeden.

Wat voor een oplaadbare battery zou ik voor zulk iets gebruiken? Het goedje mag gerust iets wegen, maar niet zo zwaar als een auto-battery natuurlijk.

mvg !

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan ook een MP3-telefoon zoeken.
Ik heb op m'n Sony Ericsson W580i een wekker, m'n muziek op m'n 2GB memkaart, er valt een carkit bij te kopen en het weegt nog geen 400 gram

{edit}
De FM-tuner nog vergeten, zit er ook nog in

[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 05-06-2008 22:22 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja alleen het stukje bouw wordt moeilijk denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:25:
Mja alleen het stukje bouw wordt moeilijk denk ik.
Neeneen, alu behuizing, alles verzonken onder kliksysteem van knopjes, speaker beschermd met isolatie en rubber rondom het pakketje.

Ik zit enkel te zooien met die speaker en de accu

mvg

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:26:
[...]
Neeneen, alu behuizing, alles verzonken onder kliksysteem van knopjes, speaker beschermd met isolatie en rubber rondom het pakketje.

Ik zit enkel te zooien met die speaker en de accu

mvg
Een draagbaar boxensetje van philips op 6x AAA batterijen werkt ook :D
En anders gebruik je de meegeleverde headset zodat je niemand anders stoort.

Verwijderd

Topicstarter
Vroeg ik om een headset? Ik zoek een oplossing om het geluid in een werf/kamer/landschap rond te sturen, niet om godvlammeste door een headset te laten horen.

mvg

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:40:
Vroeg ik om een headset? Ik zoek een oplossing om het geluid in een werf/kamer/landschap rond te sturen, niet om godvlammeste door een headset te laten horen.

mvg
Dat heb ik niet teruggevonden in de TS!

Maar bij de sonyericsson zit een headsetkabel met een 3,5mm jack ingang aan het einde waar je dus je speakers op zou kunnen aansluiten.

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
Ik denk dat je idd beter bent met gsm als basis ivp de Ipod. Je hebt eigenlijk een alround ding nodig dat zowel subtiel is (auto) als erg robuust (werf). Ik denk dat het dan het makkelijkste is om iets te bouwen met goed geisoleerde boxen voor op de werf waarbij je je gsm wegstopt voor het stof ed. Maar dan wel op een mannier waarop je nog steeds makkelijk je gsm kan nemen en in de carkit plaatsen voor op de baan..

Als wekker kan de interne box van je gsm gebruiken deze geeft nrm voldoende kwaliteit..

Je hebt dan natuurlijk ook de fm tuner zals al gezegd ;).

Als ik het goed begrijp heb je het probleem van de behuizing al opgelost.. Kan je hiervan eens pics posten zodat we een beter zicht krijgen..
En hoe groot mag die baterij zijn? Kijk anders even in de topic over robot's (weet de topic titel niemeer :+ ). Daar staat redelijk wat in over baterijen dacht ik en deze zijn ook allemaal vrij licht met een hoge kwaliteit..

En als je een accu wil nemen ga je ook eens moeten nadenken over een oplaadcircuit.. Je weet ongetwijfeld wel dat je er niet zomaar stroom op zal kunnen zetten :9

Die reply over die headset was niet echt op zijn plaats denk ik.. Dit was ook gewoon een sugestie en er stond hierover niets in TS. Moest er enkel gezegd worden wat in TS staat zou je ook niet echt veel bijleren.. En dit in trouwens zowiezo een goede sugestie want moest je bij mij op dit moment werken moeten komen uitvoeren (tijdens blok) mag je die radio van jou gerust uitlaten hoor.. En dan is een headset ook een oplossing.. Maar dit terzijde ;)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier bij mijn lokale elektronika-boer een (?) geschikte battery gevonden:

12V, 24Ah, 165x125x175

Het is een loodaccu en kost 60euro, een lader (fungeert ook als druppellader) kost 15euro.

Stel nu als de battery volledig opgeladen is, maar ik toch de oplader aansluit via het net, dan gaat het systeem (speaker, ipod-charger,..) werken op de battery, die op zijn plaats gaat blijven opladen via het net constant?

mvg

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Op dealextreme zijn goede LiFePO4-batterijen van de vorige generatie te vinden (voor de batterijfanaten: ze ontladen dus NIET extreem snel, maar er kan wel 20% meer energie in als een even zware li-ion) voor ~3 euro per stuk. Geschikte lader kun je er voor minder dan een tientje krijgen. Om een dagje te luisteren zul je iets in de orde van 140 Wh nodig hebben, en dat weegt dan tussen de 500 en 750 gram incl lader. Stuk of 18 cellen.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:05:
Ik heb hier bij mijn lokale elektronika-boer een (?) geschikte battery gevonden:

12V, 24Ah, 165x125x175

Het is een loodaccu en kost 60euro, een lader (fungeert ook als druppellader) kost 15euro.

Stel nu als de battery volledig opgeladen is, maar ik toch de oplader aansluit via het net, dan gaat het systeem (speaker, ipod-charger,..) werken op de battery, die op zijn plaats gaat blijven opladen via het net constant?

mvg
Let op, is het wel een accu die voor diepontladen is geschikt? Het liefst is het een dichte gel of AGM accu. Zgn. "start" accu's voor gebruik in auto's mag je niet diepontladen, dwz laadtoestand 80% en lager.. Als je dat wel doet (waarschijnlijk in jouw situatie) dan stopt de accu er vroegtijdig mee.

Verder zitten er in computerspeakersets vaak mooie printjes met versterkers en toonregeling/line-in allemaal makkelijk terug te vinden op de print zelf. Zeer geschikt om over te zetten in een andere behuizing en het loopt vaak op 12v, dus direct aan te sluiten op de accu.

Weblog | Straling!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, nog klein vraagje:

Ben ipod charger aan het maken in de box, maar zit even sloot, de USB-aansluiting voor de ipod op te laden via pc, geeft de pc de ipod 5V op rood/zwart op de usb? en 12V op kleur(?)/(?) van een eventuele firewire connector?

mvg
Pagina: 1