eSATA via PCMCIA card presteert minder dan USB

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 08:59
Hoi,

Ik heb een ACRyan AluBox eSATA case met Samsung F1 1TB HD aan mijn laptop gehangen m.b.v. ACRyan eSATA pcmcia card. Toen ik de performance met HDTune ging testen, haalde ik maar 15 meg/s schrijven en lezen met de eSATA verbinding. Met USB haalde ik rond de 30 meg/s, wat geen slechte score is. Heb toen de case met SATA verloopstukje aan mijn PC boven gehangen en daar haalde ik wel normale waardes, rond 100 meg/s lezen enzo. Dus het lijkt specifiek aan de PCMCIA kaart te liggen. Heb al de nieuwste driver getest, maar geen verschil.

Specs laptop:

Acer 1500, met AMD 3000+ CPU en 1 gig RAM @ WinXP Professional en 80 gig Hitachi 7200 rpm drive.

Enig idee iemand? Heb nog IRQs zitten checken, maar de cardbus en eSATA bende leek netjes 1 IRQ te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Red devil op 05-06-2008 22:12 ]

• Red devil
Getest met andere laptop, Celeron 1.4Ghz met 256 MB ram en daar haal ik 60 meg/s. Al stukken beter, probleem ligt dus bij laptop. Nog even prutsen, misschien XP herinstallatie?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
evt driver, chipset proberen? (als in updaten)

• Red devil
Dutch2007 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:38:
evt driver, chipset proberen? (als in updaten)
Ja heb Acer site nog gecheckt, maar er is geen driver te vinden voor de cardbus. Dus het zal wel standaard bij Windows zitten. Misschien maar eens SP3 proberen.

• Red devil
Mmmmm matig, net XP nogmaals geinstalleerd... geen effect, toen SP3 er maar eens overheen gegooid. Nog steeds niks. Volgens mij heb ik gewoon pech met mijn laptop.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Kijk eens of je via apparaatbeheer wat settings van je PCMCIA controller kan veranderen. Ik was namelijk op zoek naar de maximale snelheid van die bus, en toen kwam ik hier uit: http://www.pcmcia.org/faq.htm#data

• Red devil
Fauna schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:47:
Kijk eens of je via apparaatbeheer wat settings van je PCMCIA controller kan veranderen. Ik was namelijk op zoek naar de maximale snelheid van die bus, en toen kwam ik hier uit: http://www.pcmcia.org/faq.htm#data
Geen gek idee, ik heb de BIOS al gechecked maar daar valt haast niks in te stellen, al helemaal niks mbt PCMCIA/Cardbus. PCMCIA utils zijn ook niet erg populair, je kunt niks vinden via google. Ik ga eerst nog even een life CD van Ubuntu 8.04 proberen, eens kijken of die in 1 keer de eSATA ziet en zo ja, dan gaan we die even testen.

[edit] Mmm ubuntu ziet de kaart en de HD jammergenoeg niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Red devil op 07-06-2008 23:15 ]

Pagina: 1