Toon posts:

Vertragingen computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een best wel vaag probleem. Heb als ik aan het computeren ben dat m'n systeem gaat "stotteren". Muis gaat haperen en alles gaat veel langzamer. Duurt even, houdt dan weer op, en later hetzelfde verhaal. Heb dit ook tijdens het gamen. Had hier eerst geen last van, nu opeens wel. Systeem:

Duron 700@900
Abit KT 7
2 x 128 mb 100 mhz
IBM DTLA 30,7 gb
Elsa Gladiac 32 mb
Aztech Q3DII
Pioneer 105s DVD 16/40
Artech CD/CD RW 4/4/24
300 watt voeding

Heb nieuwst drivers geinstalleerd.

Kunnen jullie mij helpen ? :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10

Floor-is

5.2

Loop je register eens door een kijk hoe groot het is, ik had net zo iets. Toen bleek er allemaal meuk in te staan en hij was ook nog eens 24MB!!

Beetje opschonen helpt vaak wel hoor :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik had hier last van toen ik een extra netwerkkaartje in me pc zette, bleek een een irq conflict te zijn.
Ik heb toen mijn netwerkkaartje in een ander slot gezet en alles werkt nu als een zonnetje :)

Punt is dus: check ff of je een irq-conflict kan vinden ergens, al is het wel vaag dat die er zo maar in geslopen kan zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
M'n registry is schoon. Gebruik daar voor EasyCleaner. Nog effe gecontroleerd maar er zijn geen ongeldige ingangen te vinden. Heb ook effe m'n geluidskaart in een ander slot gestoken, maar nog steeds hetzelfde probleem. Best vaag ! :?

Verwijderd

Heb je soms die windows taakplanner aanstaan? Of draai je applicaties die hun gebruikte geheugen niet goed teruggeven? Staat windows niet te swappen ondanks je 256 mb?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 20:09 schreef gansje het volgende:
Heb je soms die windows taakplanner aanstaan? Of draai je applicaties die hun gebruikte geheugen niet goed teruggeven? Staat windows niet te swappen ondanks je 256 mb?
Windows taakplanner uitgeschakeld, nog hetzelfde probleem. Hoe moet ik kijken of Windows staat te swappen, of hoe kan ik er wat aan doen ?

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

stel je power management in bios of in windows in dat hij de HDD's niet meer uit mag schakelen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 01:23 schreef bartie het volgende:
stel je power management in bios of in windows in dat hij de HDD's niet meer uit mag schakelen...
Stond zo al in de BIOS ingesteld. In Windows ook effe ingesteld, maar nog hetzelfde probleem.
Gebruik nu Windows 98 SE, ga denk effe formatteren en ME erop zetten. Moet toch wat of heeft iemand anders wat beters ?

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

jammer dat dat het niet is..
Dat is nameljik bij laptops nog wel eens het geval...

Verder zou ik het zo niet weten sorry

edit:

toch wel , mischien je cdrom speler die je pci bus bezighoud? een instelling ergens verandert in de bios?
check bios dingen hier:
http://www.lostcircuits.com/advice/bios2/1.shtml
Pagina: 1