domein bij dhs.org

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een gratis subdomein aangevraagd bij dhs.org, maar hoe moet ik die nu installen dat ALLES verwijst naar mijn ip, dus ook ftp://xxx.dhs.org naar ftp://213.x.x.x en mail.xx.dhs.org naar mail.213.x.x etc.?
Met MX of juist A?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Ik doe het met A en dat werkt, dus waarom niet ;)

Verwijderd

Kun je ook zelf DNS draaien bij dhs.org? Bij yi.org kan het wel, maar daar kun je HELAAS geen nieuwe accounts meer aanmaken :(

• jep

jep

za.net doet dat ;)

Verwijderd

Ik heb ook een .dhs.org domain.
Ik heb gewoon een statische host aangemaakt, deze koppelen aan mij IP en alles werkt met .dhs.org :)

Niets speciaals dus

/me zegt makkie

• jep

jep

ik heb mn eigen DNS server nu ook werkend (thanks enema):P

blaat.servicez.org hebbu?:P

• duronbug
  • Laatst online: 22:53

duronbug

Step on it.....!

Ik zie dat je ook bij @home zit. Ik vraag me alleen af hoe heb je je firewall ingericht ?
Zodat de portscanners niet ontdekken dat je een aantal services hebt draaien. Of weet je de IP's van de portscanners.
Je mag me ook mailen op : r_wolkotte11@hotmail.com

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat houdt het in dat je zelf een DNS kunt draaien? (dus wat za.net doet). En hoe maak je een statische host aan bij dhs?

Verwijderd

Als je zelf een DNS-server draait kun je je eigen domein helemaal zelf indelen.
Je kunt allerlei subdomeintjes aanmaken onder je hoofd domein. MX-records aanmaken om te vertellen waar de mail voor dat domein naar toe moet etc.

Als je een officieel domein (lees: voor heel internet bereikbaar) hebt, dan moet je wel doorgeven aan de instantie waar je je domein geregistreerd hebt welke Nameservers je wil gebruiken. Voor een intern domein hoeft dit dus niet.

Voor banaan-X: Een A-record geeft dus een IP bij een naam, een MX-record geeft aan waar de mail voor het (sub)domein naartoe moet (ofwel de mailserver).
In het echie moet je dus voor je domein zowel een A-record voor je mail-server aanmaken (een CNAME is niet zo'n slim idee) alsook een MX-record.
Als ik me niet vergis is dat bij DHS.org helemaal niet van toepassing, aangezien je daar slechts 1 ip op kan geven. Vervolgens worden alle sub-domeinen ook naar dat IP verwezen. Verder kun je geloof ik ook nog opgeven waar de mail naar toe moet (ofwel een MX-record). Daar moet je dus de hostname van je mail-server opgeven.
Pagina: 1