Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Zoek soundtool welke 2 kaarten tegelijk kan aansturen*

Pagina: 1
Acties:

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 13:56
Daar zit je dan met je dikke mediacenter....

Het blijkt vrij lastig om in Windows XP Pro DTS naar je versterker te sturen, terwijl de line-out geluid blijft geven. Ik wil het volgende bereiken (net zoals iedere standaard DVD speler dat kan):
- DTS/AC3/DD naar de Pioneer receiver
- PCM/Stereo naar de line-out richting de Sony Bravia.

Precies zoals in deze tekening die ik op het AC3Filter-forum ben tegengekomen.
(voor een exacte weergave van dat draadje:
http://ac3filter.net/forum/viewtopic.php?p=876
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/146/382194464_cc0381387b_o.png

Ik zoek dus een directshow filter/utility/whatever waarmee ik bovenstaande kan bereiken.Directshow programmeren is niet bepaald een specialiteit van me.....

Ik heb ook al geprobeerd (en voor elkaar gekregen) om met behulp van Virtual Audio Cable het geluid van de spdif-out naar mijn HDMI-out te sturen. Dat lukt prima, alleen kan de Sony Bravia geen chocola maken van DTS/AC3/DD. Ergo: dat moet dus eerst gedownmixed worden naar PCM alvorens het over de HDMI wordt gestuurd.

Gaarne tips/suggesties/kritische vragen.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• hansdegit
Geachte Mod, ik zie dat deze eigenlijk in een ander forum thuishoort...Gaarne verplaatsen naar Windows Clients

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:29

franssie

Save the albatross

hansdegit schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:39:
Geachte Mod, ik zie dat deze eigenlijk in een ander forum thuishoort...Gaarne verplaatsen naar Windows Clients
op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif drukken (links boven ergens) opent een schermpje om dat verzoek te doen, daar kan je ook je topic titel laten wijzigen en zelfs klagen over onfatsoenlijke posts. Maar hier lijkt me hooguit een verplaatsing van toepassing.
Succes met klikken!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
CSA >WOS

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zou geen rare kapriolen gaan uithalen voor wwn workaround voor een tekortkoming van je TV. Natuurlijk behoort je TV gewoon die codecs te ondersteunen, omdat een DVD-speler met HDMI ook bijv DTS op het HDMI-audiospoor zet. Maar dat terzijde.

Je geeft aan een Pioneer receiver te hebben. Hartstikke mooi, maar waarom gebruik je dan óók je TV voor geluid? Die Pioneer kan dat toch veel beter? Je kunt zelfs nog de optische uitgang van dat kastje op de SPDIF-in van je TV aansluiten, als ie dat heeft ;)

Maar terugkomend op je oorpronkelijke vraag, een codec die naar meerdere outputs kan streamen. Ik kan het hier niet testen, maar ffdshow lijkt er opties voor te hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.thany.org/screenshots/Screenshot1601.png

日本!🎌

• hansdegit
_Thanatos_ schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:06:
Natuurlijk behoort je TV gewoon die codecs te ondersteunen, omdat een DVD-speler met HDMI ook bijv DTS op het HDMI-audiospoor zet. Maar dat terzijde.
Op zich een terechte opmerking. Maar helaas, ook in de handleiding van de TV komt Sony ruiterlijk (?) uit voor zijn tekortkoming.
_Thanatos_ schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:06:
Hartstikke mooi, maar waarom gebruik je dan óók je TV voor geluid?
Heeft met gebruiksgemak te maken. Als mijn vrouw een fimpje kijkt, hoeft ze niet de receiver aan te zetten.

Ik dacht ffdshow al helemaal te hebben doorgezocht, maar misschien heb ik iets gemist.

• hansdegit
Wellicht heeft de gemeenschap er iets aan wanneer ik mijn oplossing uit de doeken doe.

Sinds kort heb ik een ASUS Xonar HDAV geluidskaart, deze kan DTS naar mijn versterker sturen. De setup is nu als volgt (ik draai Mediaportal op Windows 7)

Ik gebruik AC3filter om van alle geluidsbronnen een 5.1 signaal te maken. Dit signaal gaat vervolgens naar Virtual Audio Cable die middels audiorepeater.exe de stroom naar de ASUS, de SPDIF van mijn moederbord en de Line-out van mijn moederbord stuurt. De Realtek codec doet downsampling naar PCM stereo, zodat de televisie het nog steeds snapt.

Achteraf is het best wel simpel.

Pagina: 1