Toon posts:

bereik wireless (zie specs in bericht)

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet ik wat voor bereik ik heb met
wireless switch ws5100 06ports v3.0
en als antenne AP300 .11a/g IntAnt of ExtAnt

op internet vond ik reeds dat je met een g router je een bereik hebt van 35m
maar hoe zit did nu als ik bovenstaand combinatie heb?

bij voorbaat bedankt;
j4ck

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HEt daadwerkelijk bereik hangt heel erg af van je omgeving. De enige manier is testen en kijken waar je nog een goed signaal hebt. Het signaal zal doorgaans langzaam afbouwen, dus hoe verder je weggaat, hoe minder het signaal wordt.

Daarnaast is het van veel factoren afhankelijk. De plaatsing van de antennes, het aantal en soort muren tussen zender en ontvanger, apparaten die interferentie kunnen veroorzaken etc.

Verwijderd

Topicstarter
laats ons zegge dat ik dit alles gebruik in een ope wijde :p (is niet zo :p)
welk berijk schat je dan?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
staat niks in onze glazen bol...

Tip, kijk is in de specs van je hardware

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
OT: beriek? did? laats? zegge? ope wijde? berijk?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:18:
laats ons zegge dat ik dit alles gebruik in een ope wijde :p (is niet zo :p)
welk berijk schat je dan?
Schrijf je voor de gein zo? Of ga je daadwerkelijk vertellen dat je deze fouten niet zag. Buiten het feit dat je geen vooronderzoek hebt gedaan en ons tweakers als helpdesk ziet, is je post nogal onduidelijk. Je wilt het bereik weten van je router, maar op het moment dat er een belangrijke factor wordt opgenoemd voor het draadloos bereik, zeg je dat we mogen aannemen dat het in een 'ope wijde' is.

Wat wil je trouwens horen? Wat je bereik is? Nou ik kan met gerede zekerheid aannemen dat het kan voorkomen dat je waarschijnlijke bereik kan varieren tussen de 1 en de 300 meter.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het bereik van een wireless-setup hangt af van meerdere zaken.

De kwaliteit van je antenne & antenne-kabel, het vermogen waarmee er uitgezonden wordt, en het aantal & type objecten welke in je 'line-of-sight' staan..

Op een open weide zullen er dus geen objecten in de weg staan, en zou je met goede apparatuur een aardig eind moeten kunnen komen.

Zoals hierboven reeds gemeldt, zal je bereik ergens tussen de 1 en de 300 meter liggen. Exacter kan ik het je niet vertellen aangezien er teveel variabelen zijn..

Verder zou het wel fijn zijn als je in het vervolg wat meer aandacht zou besteden aan het taalgebruik.

Ten slotte wil ik je vragen nog eens naar de Het algemeen beleid te kijken, want we verwachten iets meer inzet van de gebruikers.. GoT is natuurlijk geen helpdesk..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.