Moderatie op niet-goed-gelezen reacties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 20:34
Hoi,
Ik kom vrij vaak vragen tegen in de reacties op artikelen. Bijvoorbeeld deze.
Als de vraagsteller een klein beetje beter het artikel gelezen had, kon hij makkelijk het antwoord vinden.
Namelijk:
(...) en ook de deze week aangekondigde Aspire One mini-notebook kan van Linpus, een op Fedora gebaseerde distributie, voorzien worden.
Wat is het meest gewenst qua moderatie?
- een 0 omdat het verder niets negatiefs heeft.
- een -1 omdat de vraagsteller het zelf makkelijk had kunnen vinden, en het niets bijdraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hangt imho een beetje van de toon van de reactie af. Voor deze kan een 0 denk ik prima, is vrij onschuldig. Bij de wat meer negatieve reacties (bijvoorbeeld als het een (poging tot) FiPo-en is) kan de balans wat meer doorslaan richting -1.

Op deze manier doe ik dat iig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het zet wel een mogelijke discussie op over welke distro het wordt. Want zoiets kan last-minute wel veranderen.

Aan de andere kant, wanneer het wel overduidelijk in de tekst staat en er daardoor geen discussie mogelijk is, dan is een -1 prima.

Omdat het toch dan bijdraagt en niet offtopic of ander -1 materiaal is kan je 'm best neutraal beoordelen met een 0. :). Alhoewel een -1 begrijpbaar is.

[ Voor 35% gewijzigd door Delerium op 05-06-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ligt aan de tijd meestal. Als hij binnen 1 minuut na plaatsen zoiets plaatst is het meestal een fipo poging en dus -1. In dit geval is het 4 minuten later en ik hou het op onschuldig en een 0.

edit:

* Kixtart is weer eens laat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 05-06-2008 18:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een foutje kan gebeuren, dus je kunt eens over iets heenlezen. Daarom mod ik de meeste reacties op 0. Zoals hierboven al gezegd is het bij fipo's een ander verhaal. Verder, soms blijkt dat iemand het artikel helemaal niet gelezen heeft, en dan vind ik een -1 beter passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 20:34
Ok, bedankt

Hoe doen jullie dat als iemand op zo'n vraag reageert met: "Leer lezen" o.i.d.
Deze reactie vindt ik wel goed, maar regelmatig zie je ook minder "aardige" reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Iets als "leer lezen" is gewoon op de man spelen, en voegt verder niets toe. -1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Hangt wmb ook een beetje af van de tekst. Als het ergens zijdelings wordt genoemd op een manier waardoor de kans aanwezig dat je er overheen leest mag het op 0, maar het hangt idd ook af van de toon. Als het er gewoon duidelijk staat overweeg ik -1. Reacties die op een sympathieke of neutrale manier wijzen dat het in de tekst staat krijgen 0.
RoD schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:42:
Iets als "leer lezen" is gewoon op de man spelen, en voegt verder niets toe. -1 dus.
Lijkt me een beetje een flamebait, -1 wordt dat dan.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 05-06-2008 18:43 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1