Standaard netwerk veel onduidelijk :)

Pagina: 1
Acties:

• ronaldbaggio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
ik heb thuis een netwerk aangelegd en deze is als volgt ingericht.
Via kabelmodem (UPC) => naar mijn Sweex LW055 (router) => vandaar uit ga ik naar mijn desktop (zolder) via een UTP kabel. En ik ga via een wireless verbinding naar mijn laptop (woonkamer)

Ik heb connectie op beide machines. Kan interneten. Ik zie ze keurig in het netwerk staan (bij beide machines) Ik heb de printer (zolder) aangesloten en kan gewoon netjes printen van uit de woonkamer.

Als ik nu kijk naar beschikbare mapen kan ik alleen maar bij de openbare mappen. Is het mogelijk dat ik toegang krijg tot alle schijven (C:\ , D:\ ) enz. Dit zou een hoop schelen om bestanden te ordenen en slepen van files.

Heb op Desktop Vista Home premium
Op laptop (bedrijf) Vista Enterprise.

Mochten jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag.

Groeten,
Ronald

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zet filesharing aan in het netwerkcentrum van vista?
En ga mappen delen.

• ronaldbaggio
LuckyY schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:15:
Zet filesharing aan in het netwerkcentrum van vista?
En ga mappen delen.
Ok ik weet nu hoe ik een schijf kan delen. Maar hoe kan ik aangeven (bedrijfslaptop) voor welk netwerk dit geldt. ik moet hem toch kunnen adresseren aan een netwerk.?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ronaldbaggio schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:26:
Ok ik weet nu hoe ik een schijf kan delen. Maar hoe kan ik aangeven (bedrijfslaptop) voor welk netwerk dit geldt. ik moet hem toch kunnen adresseren aan een netwerk.?
Ik zou eerst maar eens met de systeembeheerder van je werk gaan praten, het gaat tenslotte om een werklaptop waar je moet uitkijken dat je niet de boel verkloot. Pas als je toestemming en rechten hebt, dan kun je verder kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
meestal pakt die het netwerk waar je mee verbonden ben, normaal je standaard pc waar je nu me verbonden bent, behalve als je via VPN aan het werk bent

• ronaldbaggio
Ik kom via domeinnaam enz wel op het ander systeem.
ik heb op mijn Desktop aangegeven C:\\ delen. En dan toewijzen iedereen alle rechten

Nu kan ik via mijn laptop wel alle mappen (desktop) zien maar ik kom niet op de C:\\
Hij geeft aan dat ik het noet toegankelijk is voor mij. "niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron.

Hoe dit in te stellen

[ Voor 73% gewijzigd door ronaldbaggio op 05-06-2008 23:45 ]

Pagina: 1