Opstart probleem na verwijderen stripping raid

Pagina: 1
Acties:

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Beste,

Ik heb op het moment een nogal ernstig probleem. Ik zal bij het begin beginnen:

Een paar dagen geleden is een van mijn harde schijven uitgevallen. Het gaat om een western digital raptor schijf die samen met zo een zelfde schijf in een stripping raid zat. Na wat dingetjes geprobeerd te hebben deze schijf maar losgekoppeld, omdat ik zeker ben dat deze inderdaad kapot is.

Vervolgens de raid configuratie verwijderd. Hierbij kreeg ik de vraag: "Are you sure you want to delete this array?" Hierop ja geantwoord.
Hierna kwam de vraag: "Do you want to clear boot sector that will delete any existing data on your hard disks? Y - Clear boot sector / N - Delete only" Hierop heb ik Y gedrukt.
Nu start mijn systeem niet meer op, terwijl windows op een andere (losse, niet op de raid controller zittende) harde schijf staat geïnstalleerd.

Kan het nu zo zijn dat de boot sector van deze andere schijf ook is gewist? Heeft iemand een idee met wat er mis is, en hoe ik het op zou kunnen lossen?

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Dus: Je hebt twee harde schijven in RAID0. En je hebt één hardeschijf met OS.
Even een bootsector op je OS schijf maken via de Windows CD, en daarna de boot volgorde goed zetten in de BIOS.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Marco Mahieu
Sebazzz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:00:
Dus: Je hebt twee harde schijven in RAID0. En je hebt één hardeschijf met OS.
Even een bootsector op je OS schijf maken via de Windows CD, en daarna de boot volgorde goed zetten in de BIOS.
Ja klopt, en nu dus nog maar 2 losse, omdat de raid eruit is.

Maar jij denk dus ook dat de boot sector ook uit mijn losse hd is gehaald?

Hoe kan ik die via de windows cd erop zetten, via repareren ofzo?

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja opstarten van de windows cd en dan in repair modus het commando "fixmbr" geven lost het probleem denk ik op ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhh Striping Raid? En je hebt 1 schijf er uit getrokken? Die gaat noooit meer opstarten zonder verse installatie ;)
De helft van je data is weg nu ;) Dat start niet zo lekker meer, ookal heb je een werkende boot sector ;)

Edit: oh wacht ff, de boot HD is een losse... laat maar dan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 05-06-2008 17:10 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Marco Mahieu
Phoe, gelukkig weer een meevaller. Zat nog even verder te kijken, bleek de connector van de harde schijf met windows half los te zitten. Alleen de 4e harde schijf zat nog goed. Windows start ook gewoon nog. Alsnog heel erg bedankt.

Pagina: 1