Toon posts:

Router -> netwerkkabel -> wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of het volgende kan en of daar een apparaatje voor bestaat.

Bij m'n vriendin hebben ze thuis een router die niet wireless is. Als je een netwerk kabel in de router doet, en het andere uiteinde in je laptop heb je uiteraard gewoon internet. Maar bestaat er ook een apparaatje dat je vervolgens op die netwerk kabel aansluit en die vervolgens als wifi punt dient? Zodat ik op m'n laptop gewoon met wifi kan internetten?

Groeten,
Pieter

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Ja, dat heet een wireless router :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

WeeJeWel schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:27:
Ja, dat heet een wireless router :+
Een access point is genoeg, ze hebben immers al een router..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Duh.. dat bedoel ik dus juist niet. Ik ga natuurlijk niet daar even plug en play elke keer een andere router tussen zetten. Ik bedoel dus een apparaatje die ik op de netwerk kabel zet die uit HUN router komt.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Ja, dat kan een router (slash accesspoint ;)) prima. Ipv de internet poort prik je daar de utp kabel in.

[ Voor 12% gewijzigd door WeeJeWel op 05-06-2008 16:30 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:28:
Duh.. dat bedoel ik dus juist niet. Ik ga natuurlijk niet daar even plug en play elke keer een andere router tussen zetten. Ik bedoel dus een apparaatje die ik op de netwerk kabel zet die uit HUN router komt.
Een access point dus, zat keuzes in de Pricewatch. En nee, er is geen zakapparaatje of stick dat dit eventjes voor je oplost.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Duh.. dat bedoel ik dus juist niet. Ik ga natuurlijk niet daar even plug en play elke keer een andere router tussen zetten.
Een wireless router kun je ook gewoon als AP gebruiken, hoef je natuurlijk niet steeds te wisselen. Of gewoon de huidige router vervangen door een wireless router.

Maar ik zou voor een paar euro een AP halen, daar zijn die dingen voor bedoeld :z

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 05-06-2008 16:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. bedankt voor de reacties! Dus als ik het goed begrijp kan de netwerk kabel uit de router dus in de internet poort van de access point die dan verder voor het wireless gebeuren zorgt?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wikipedia: Wireless access point:
In computer networking, a wireless access point (WAP or AP) is a device that connects wireless communication devices together to form a wireless network. The WAP usually connects to a wired network, and can relay data between wireless devices and wired devices.
Of één van de honderden Nederlandse pagina's ;)

Maar je begrijpt het goed, ja.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:34:
Oke.. bedankt voor de reacties! Dus als ik het goed begrijp kan de netwerk kabel uit de router dus in de internet poort van de access point die dan verder voor het wireless gebeuren zorgt?
Ja, maar dat is erg makkelijk op te zoeken als je je inleest in de FAQ en op internet. Zoek dan ook naar instellingen, beveiliging/encryptie, etc. Allemaal erg standaard dingen die met een beetje eigen inzet zelf te doen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Alleen is het grappige dat een draadloze router vaak goedkoper is dan een accespoint... :)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wireless Access Point is wat je zoekt.
Zorg wel voor een goede beveiliging. Daarover is meer dan genoeg te vinden op Google/Wiki

De kosten zijn het ook niet, want een beetje WAP is niet zo duur meer. pricewatch: Linksys WAP54G nog geen € 50,-
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.