Sinds Casema Ziggo is geworden had ik problemen met mijn internetverbinding. De situatie is waarschijnlijk voor velen bekend:
-Motorola Modem,
-(Goedkoop) Wireless routertje,
-1 XP PC, 1 Vista Laptop,
-Geen internet
Ik heb een Sweex LW055 wireless routertje (prima ding overigens) en alles werkte prima, tot Ziggo kwam. In het begin moest ik de stekkers eruit trekken om internet aan de praat te krijgen, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer.
Tweakers doorgespit op zoek naar oplossingen, maar niets werkte. Ik kon m'n router wel op, en met een UTP kabel op het modem had ik een normale verbinding. Conclusie: ergens tussen de router en de modem gaat er iets mis.
Door de kabel van m'n modem in m'n computer te stoppen kon ik via de ethernetverbinding het internet op. De router staat nu niet meer in verbinding met het modem. Je kunt wel gewoon bij de settings van je router (mits je de wlan verbinding met je router hebt geactiveerd) via het IP van de router, voor de Sweex LW055 is dat 192.168.55.1.
De oplossing:
-Sluit je modem rechtstreeks aan op een computer
-Ga naar de command prompt (uitvoeren -> cmd)
-Type: "ipconfig" /all en dan enter
-Zoek naar: "ethernet adapter lan verbinding"
-Noteer het ip-adres van de "default gateway" / "standaardgateway"
-Zorg dat je verbinding krijgt met je router en open de settings (192.168.x.x)
-Gebruik in plaats van "Dynamic IP" een "static IP" en laat alle instellingen intact.
-Verander de default gateway in de default gateway die je net genoteerd hebt
-Save
Het werkt bij mij weer naar behoren, met de kanttekening dat er bij zo'n fusie altijd een hoop geschoven en geklooid wordt, en dat ik binnenkort de instellingen waarschijnlijk weer kan gaan wijzigen.
Maar voorlopig doet ie het...
-Motorola Modem,
-(Goedkoop) Wireless routertje,
-1 XP PC, 1 Vista Laptop,
-Geen internet
Ik heb een Sweex LW055 wireless routertje (prima ding overigens) en alles werkte prima, tot Ziggo kwam. In het begin moest ik de stekkers eruit trekken om internet aan de praat te krijgen, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer.
Tweakers doorgespit op zoek naar oplossingen, maar niets werkte. Ik kon m'n router wel op, en met een UTP kabel op het modem had ik een normale verbinding. Conclusie: ergens tussen de router en de modem gaat er iets mis.
Door de kabel van m'n modem in m'n computer te stoppen kon ik via de ethernetverbinding het internet op. De router staat nu niet meer in verbinding met het modem. Je kunt wel gewoon bij de settings van je router (mits je de wlan verbinding met je router hebt geactiveerd) via het IP van de router, voor de Sweex LW055 is dat 192.168.55.1.
De oplossing:
-Sluit je modem rechtstreeks aan op een computer
-Ga naar de command prompt (uitvoeren -> cmd)
-Type: "ipconfig" /all en dan enter
-Zoek naar: "ethernet adapter lan verbinding"
-Noteer het ip-adres van de "default gateway" / "standaardgateway"
-Zorg dat je verbinding krijgt met je router en open de settings (192.168.x.x)
-Gebruik in plaats van "Dynamic IP" een "static IP" en laat alle instellingen intact.
-Verander de default gateway in de default gateway die je net genoteerd hebt
-Save
Het werkt bij mij weer naar behoren, met de kanttekening dat er bij zo'n fusie altijd een hoop geschoven en geklooid wordt, en dat ik binnenkort de instellingen waarschijnlijk weer kan gaan wijzigen.
Maar voorlopig doet ie het...