Parkeren in Parijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:56
Morgen ga ik voor een lang weekend even lekker naar Parijs. Ik ga met de auto omdat dit met z'n vieren een stuk goedkoper is als met de trein.
Nu vroeg ik me af of iemand weet heeft van betaalbare en veilige parkeerplaats voor de auto. Vlakbij ons hotel schijnt een te zitten die € 23,- per dag gaat kosten, dat loopt met 4 dagen aardig op.
Het is voor ons geen probleem om ergens buiten de stad de auto te stallen en het OV te nemen.

Ik wil echter niet in een of andere brand-onveilige banlieu parkeren :P

iemand een idee? googlen is een beetje lastig. Weinig te vinden en ik spreek geen frans.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 19:35
Kan je de auto anders niet ergens aan de rand van de stad parkeren en het laatste stukje met het OV doen?

Edit: eind van de dag.....DPhoenix leest dat TS die al heeft vermeld.............

[ Voor 28% gewijzigd door DPhoenix op 05-06-2008 15:46 ]

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk wel uit met wat voor auto je waar parkeert in Parijs, anders krijg je dit soort taferelen.

Maar serieus, de buitenwijken van Parijs zijn niet het toppunt van veiligheid. Ik zou even zoeken naar een overzicht van de banlieu's en hem parkeren in de netste die je kunt vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Mijn parkeerervaring op de rue albert 1 in rueil malmaison is goed. Daar is een winkelcetrum waar je de auto gratis kan neerzetten, vervolgens met de snel metro (RER A) naar de stad.

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
dhr. banuyn schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:27:
Mijn parkeerervaring op de rue albert 1 in rueil malmaison is goed. Daar is een winkelcetrum waar je de auto gratis kan neerzetten, vervolgens met de snel metro (RER A) naar de stad.
klinkt goed! Geen probleem als ik de auto daar een paar dagen laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb mijn auto gewoon in een parkeer garage neergezet voor een paar dagen. Daarvan zijn er redelijk veel. Ik weet echter niet meer hoeveel me dat gekost heeft en het zou best kunnen dat die bedragen wel een beetje die richting op gingen.

Nadeel met op straat parkeren is dat men in Parijs de bumpers ook daadwerkelijk gebruikt bij in en uit parkeren....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Dennahz

Life feels like hell should.

Dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Wij wonen eigenlijk maar 1.30u rijden van Parijs, maar gaan er nooit heen omdat het parkeren zo "gevaarlijk" is. Ik hoef geen afgefikte auto aan het eind van de dag.

Hebben ze daar niet gewoon parkeergarages ofzo? Bij een winkelcentrum is het ook weer in de buitenlucht en s'avonds loopt dat tuig overal rond. Ben wel eens in Parijs geweest en dat was s'avonds echt geen leuke sfeer in bepaalde wijken. (waren wat verdwaald, dus liepen wat rond... :X).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

In 2004 i.i.g geen problemen gehad (tenzij je een hekel hebt aan folders onder je ruitenwissers, naast het voornoemde "bumperren" sport nummer 2 in Frankrijk.)
Tuig loopt inderdaad overal, maar vanaf Rueil naar het Westen valt het mee volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Buitenwijken in het zuiden zijn geen probleem. Ik zet 'm lekker zelf neer bij metrostation Le Guichet aan lijn B dat toevallig ook aan de snelweg ligt. Nooit problemen ondervonden, zelfs geen onveilig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

geen nette suggestie om het parkeerprobleem en het betalen achteraf op te lossen. Dit soort tips horen niet op GoT thuis.

[ Voor 133% gewijzigd door Fisico op 06-06-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ik woon zelf in het centrum van Parijs en kan je zeggen dat je echt nord-paris buitenwijken echt moet mijden, daarnaast ook de 19e district binnen de ringweg. Daarnaast is idd zuidparijs / ring weg een aardig plek om je auto in een garage tezetten. Kost ook wat minder dan hartje parijs. Vergeet niet, aan een auto in centrum van parijs heb je geen fuck aan.
Woon er al 5jaar en rij HOOG noodzakelijk met mijn "trekker" er door heen. Gelukkig woon in de 18/9e district waar ik vanuit onze parkeergarage rechtstreeks op de ring weg kan na 25min file tuffe.
Buiten de ring parkeren in het open wilde parijs :+ is not done. Zeker niet met een nederlands kenteken. Dan vraag je gewoon om problemen. Dat je toch met je 4e gaat gewoon 25euro per man dokke per dag. Boeie, maar je bent wel verzekerd dat je terug kan zonder schade.
Trouwens je krijgt mooi weer dit weekend. Ik ga lekker naar zuidfrankrijk mijn vriendin en me ouders opzoeken en lekker in mijn klein huisje zitten, eindelijk weg van de stad.

Uitgaan tips: Check de 2e district metro 8/9 Grande boulevard Montmattre, goeie pubs daar en live muziek. Daarnaast de 9e pigalle/cliche maar dat is meer de "buitenlander" uitgaans gebiedt + kleine RLD alla amsterdam. Je kan ook naar de 6e/7em De latino wijk in en dan naar Rue moustafarre met een dikke 400meter alleen maar barretjes etc.

fijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik parkeerde mijn toettoet onder een ziekenhuis... Was volgens mij in oost, buitenwijk. Goeie parkeergarage die 24 uur per dag open was. Kosten: 9 euro per dag oid.
Maar toen wij weggingen stond de slagboom gewoon open, dus gratis :)

ohja, en dan dus 5 minuten lopen naar een metrostation :P

[ Voor 11% gewijzigd door Wokkels op 05-06-2008 20:27 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-04 18:07

wouterve

Swinger of States

Gewoon aan de straat neerzetten. Niks engs aan (je moet alleen niet al te bang zijn voor een klein krasje op je bumper) en gewoon gratis. Ja, je kunt bekeurd worden, die boetes kosten een tientje maar zullen nooit worden opgestuurd naar Nederland. Rij gewoon een paar straten door in de buurt van waar je moet zijn, en dump je auto in het eerste het beste plekje dat past. Dan ben je klaar. Parijs is binnen de ring helemaal niet eng qua autobranden :P.

En als je niet zo avontuurlijk bent aangelegd, je auto zonder krassen wil terugzien maar er toch niet voor wil betalen, gebruik dan deze tip van het Saabforum:
Ik heb deze tip eens gekregen over gratis parkeren in Parijs. Ik heb het nu al enkele keren met succes gedaan. Scheelt toch al gauw 25 Euro per dag. Nooit wat gebeurt

Je komt in de richting van Parijs via de A1/E17, je volgt dan op het knooppunt de A3/E15 richting Bordeaux/Nantes/Bobigny/Paris-Est/Ctre Commercial Ral

Volg dan na 18 km op het knooppunt Porte Bagnolet en houd de borden goed in de gaten!

Volg dan na 1,3 km Pte de Montreuil.

Neem de afslag Pte de Montreuil en ga bovenaan de afslag linksaf (rotonde 3/4) en bij het verlaten van de rontonde ga je weer links.

Je rijdt nu parallel aan de Peripherique langs een groot wit gebouw waar o.a. een winkelcentrum in zit (met een Carrefour supermarkt) en een Ibis hotel.

Ga nu rechtsaf naar beneden de parkeergarage in van dit complex (je ziet er een blauwbord met een P staan).
Zet je auto direct op de verdieping waarin je komt rijden, dichtbij de uitgangen en goed toegankelijk. Je auto staat hier prima en je loopt via het winkelcentrum of de ingang van de garage het gebouw uit, loopt half om de rontonde (zelfde rontonde waar je omheen reed) heen richting de winkelstraten stadinwaarts en pakt daar de metro (lijn 9) op station Porte de Montreuil richting het centrum.

Wanneer je op zondag gaat dan betaal je 6 euro voor een hele dag parkeren, rest van de week is gratis!!!!

Tot nu toe hebben we dus altijd gratuit geparkeerd in Parijs!
toon volledige bericht
Succes en veel plezier in de stad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Thnx jongens voor alle tips. Denk dat ik voor tip van 911GT2 toch het meest praktisch :) parkeren lekker dicht bij hotel en de auto veilig van krassen op straat. 23 euro heb ik makkelijk over voor de parkeerplaats, mocht het niet lukken dan vind ik de parkeerkaart nog toevallig ergens onderin m'n tas.

Mauce thnx voor de uitgaanstips daar was ik inderdaad ook nog naar op zoek :)

Ik ga slapen. Morgenvroeg naar Parijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Okidoki, ik hoop dat je vloeiend frans spreekt dan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wokkels op 06-06-2008 02:40 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
wouterve schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:38:
Gewoon aan de straat neerzetten. Niks engs aan (je moet alleen niet al te bang zijn voor een klein krasje op je bumper) en gewoon gratis. Ja, je kunt bekeurd worden, die boetes kosten een tientje maar zullen nooit worden opgestuurd naar Nederland. Rij gewoon een paar straten door in de buurt van waar je moet zijn, en dump je auto in het eerste het beste plekje dat past. Dan ben je klaar. Parijs is binnen de ring helemaal niet eng qua autobranden :P.
Die bekeuringen worden sinds dit jaar wel opgestuurd.. :')
zelfde als flitsboetes etc. er is sinds kort een verdrag hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

en wat heb je uiteindelijk gedaan?
hoe is dat bevallen?
raad je het medetweakers aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

Stewie!

Keen must die!

wouterve schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:38:
Klopt geheel!
Als wij voor het werk in Parijs zijn vaak genoeg gezien dat de hele straat een parkeetboete had behalve onze Nederlandse auto :P
2 weken terug in Parijs geweest met vriendinnetje, het hotel had geen parkeerplek. Bij het Hilton een straat verder konden wij voor 50 euro per nacht parkeren. Toen hebben wij maar een rijbaanafzetting (van die plastic blokken) aan de kant geschoven en recht voor het hotel geparkeerd, langs de straat. Ochtend daarna stond de hele straat zo, iedereen had het aan de kant geschoven
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Mja, het enige waar je even op moet letten is de tekst op de bon... is het hokje "enlèvement démandé" aangekruist, dan zijn ze van plan je auto op enig moment op te komen halen en naar de "fourrière" te brengen (een depot voor weggesleepte auto's). Da's minder leuk en kost per definitie geld. Zo'n "enlèvement" vragen ze bijvoorbeeld aan als je onterecht op een place livraison staat, je asociaal op een invalidenplaats staat geparkeerd of anderszins grandioos in de weg staat op een onhandige plaats.

In alle andere gevallen ben je 'veilig'. Bonnen worden overigens nog steeds niet opgestuurd, van een verdrag of iets in die zin tussen Nederland en Frankrijk is geen sprake. Bovendien is dit een stadsaangelegenheid en daarvoor wordt al helemaal de moeite niet genomen. Ik heb even gekeken, er ligt een klein stapeltje in m'n dashboardkastje wegens te lui om weg te gooien: de oudste is van juli vorig jaar en daar heb ik nog steeds niks van gezien, en ook alle meuk uit de maanden daarna is nog onopgemerkt gebleven :P.

Overigens, voor flitsboetes worden in beperkte gevallen speciale verzoeken gedaan maar ook daar is het niet de rigueur dat bonnen worden opgestuurd. Gelukkig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

ik heb mijn auto 3 jaar terug in Le/La Défense neergezet, in een P-garage die iets met Augostine heette. Was pakweg 15 minuten lopen naar de eerste metrohalte die vanuit Défense naar het centrum ging. Kostte iets van 13 euro voor het hele weekend en ik vond em geheel vrij van nieuwe beschadigingen weer terug. Weet niet of die tarieven nu nog actueel zijn, maar dat beviel me dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Zoek de classic Top Gear garage op :P
Kom je wel in, maar niet meer uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Anoniem: 164668 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:39:
Zoek de classic Top Gear garage op :P
Kom je wel in, maar niet meer uit :D
Mocht je er echt eens willen gaan kijken :P : het gaat hier om de parkeergarage van het Marriott Champs-Elysées, waarvan de uitgang ligt aan het einde van de rue de Ponthieu. Veel plezier ;).

[ Voor 18% gewijzigd door wouterve op 11-06-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mijn tip: zoek een straat uit waar een ambasade is waar net die dag een verhitte verkiezing is, dan slepen ze alle auto's in de straat uit voorzorg weg en parkeren ze een paar straten verderop met een sticker erop met wat er gebeurt is en dat ie daar x dagen mag blijven staan...

Dat gebeurde ons teminste...
We waren even bang dat we weggesleept waren omdat we de meter niet hadden betaald (collega waar we logeerde had een vriendje op politie buro met access tot het boete systeem dus die zou een eventuele boete wel kunnen 'regelen'... maar na veel telefoontjes van mijn collega kwamen we erachter wat er gebeurt was en waar de auto stond... geen waarschuwings bord of een bericht in de straat ofzo, gewoon hele straat leeg 8)7
Auto stond wel letterlijk bumper aan bumper dus moest om zijn frans eerst de autos voor en achter me wegduwen om er uit te kunnen.. gelukkig had ik toen geen meegespoten bumper..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1