Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel zegt het eigenlijk al :)

Hoe voorkom ik dat perfectdisk een week na een boot-time defrag weer 250 meta-file-fragmentations tegen het lijf loopt?
Want hoe hard en hoe vaak ik ook defragmenteer, die Meta-files blijven een doorn in het oog van mijn perfect propere systeem :)

Ik heb gezocht op google, maar daar krijg ik nergens echt invo over het voorkomen, altijd over hoe ik ervan af geraak door een offline defrag.

Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:36:
De topictitel zegt het eigenlijk al :)

Hoe voorkom ik dat perfectdisk een week na een boot-time defrag weer 250 meta-file-fragmentations tegen het lijf loopt?...
  1. Je computer uitzetten
  2. PerfectDisk niet meer draaien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Met iets meer woorden: het is (IMHO) een beetje onzinnig om kunstgrepen uit te halen voor niet-nuttige getallen. Nee, grapjes over Whatpulse, /5 hoeven niet :+ Waarom zou je het niet willen, wat zijn die meta-files (volgens perfectdisk) en hoeveel trager wil je je systeem maken door die fragmentatie niet meer te krijgen?

Een HDD wordt nu eenmaal gebruikt en afhankelijk van wat je fragmentatie noemt - en hoeveel procent van je resources je wilt besteden aan andere bestandssystemen resp. aan 24/7 defraggen - gaat het nu eenmaal fragmenteren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil weten wat die bestanden zijn en hoe ik het kan voorkomen. Omdat die fragmentatie van metafiles ervoor zorgt dat ik sommige van mijn echte files niet meer kan defraggen zonder eerst een offline boot te doen.

Perfect disk claimt dat het de Master File Table (MFT) is, misschien is het beter om te vragen hoe je kan voorkomen dat die MFT fragmenteert. Kan je de grootte en eventueel de locatie van je MFT niet ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:28:
ik wil weten wat die bestanden zijn en hoe ik het kan voorkomen. Omdat die fragmentatie van metafiles ervoor zorgt dat ik sommige van mijn echte files niet meer kan defraggen zonder eerst een offline boot te doen.

Perfect disk claimt dat het de Master File Table (MFT) is, misschien is het beter om te vragen hoe je kan voorkomen dat die MFT fragmenteert. Kan je de grootte en eventueel de locatie van je MFT niet ergens instellen?
Ha, je gaat je verdiepen in de werkelijke schrijf en lees procedures op je HD?
Pas maar op, als je er meer van weet, dan is perfect disk misschien niet meer nodig... :)
Wat ik er van begrijp: je MFT legt vast, dat er, en op welke plek is weg geschreven;
Wat ik nu verzin;
Als je je prullebak leegt blijft er een (meta)file over die weg mag bij defragmentatie.
maar die plek wordt ook graag weer opnieuw benut door XP, waardoor files in stukjes (gefragmenteerd) op de schijf komen.
Dus hoe meer je opkuist via delete, hoe meer fragmentatiemogelijkheden.
Mijn advies : niets deleten. ;)
Maar al schrijvend besef ik hoe een modern OS allerlei prefetch, tijdelijke, en andere meuk creeert waar ik geen weet van heb..
Dus dit advies werkt w.s. alleen in DOS

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe ok dan weet ik eigenlijk genoeg :)

Bedankt voor de info! There is no such thing as a perfect system helaas.
Pagina: 1