He allemaal,
Ik ben weer een beetje aan het prutsen en loop tegen een maf probleempje aan. Ik heb het probleem geisoleerd en ik zal wel weer over iets heel stoms heen kijken
Ik gebruik in mijn applicatie de prototype library en gebruik de functionaliteiten hiervan ook om soort van objecten te maken:
Dit werkt naar behoren, niks mis mee. Maar ik wil het iets anders gebruiken:
Het lijkt er dus op de b.set ook de waardes in de instantie 'a' overschrijft, hoe is dit mogelijk?! En misschien handiger, hoe is dit te voorkomen?
Ik ben weer een beetje aan het prutsen en loop tegen een maf probleempje aan. Ik heb het probleem geisoleerd en ik zal wel weer over iets heel stoms heen kijken

Ik gebruik in mijn applicatie de prototype library en gebruik de functionaliteiten hiervan ook om soort van objecten te maken:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| var Test = Class.create({ woei: null, initialize: function(aap) { this.woei = aap; }, set: function(aap) { this.woei = aap; } }); var a = new Test('A'); a.set('AA'); var b = new Test('B'); b.set('BB'); alert('a.woei = '+a.woei); // geeft: a.woei = AA alert('b.woei = '+b.woei); // geeft: b.woei = BB |
Dit werkt naar behoren, niks mis mee. Maar ik wil het iets anders gebruiken:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| var Test2 = Class.create({ woei: {}, initialize: function(aap, wat) { this.woei[aap] = wat; }, set: function(aap2, wat2) { this.woei[aap2] = wat2; } }); var a = new Test2('naam', 'A'); a.set('naam', 'AA'); var b = new Test2('naam', 'B'); b.set('naam', 'BB'); alert('a.woei = '+a.woei['naam']); // geeft a.woei = BB alert('b.woei = '+b.woei['naam']); // geeft b.woei = BB |
Het lijkt er dus op de b.set ook de waardes in de instantie 'a' overschrijft, hoe is dit mogelijk?! En misschien handiger, hoe is dit te voorkomen?
Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337