Toon posts:

Wireless internet omzetten via router naar utp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

De situatie is als volgt:
Draadloos internet krijg ik van de buren. Hier kan niks aan veranderd worden.
Nu wil ik een netwerk schijf gebruiken, zodat 2 laptops met vista (via utp) tegelijk op de schijf kunnen werken.
Tussen de netwerk schijf en de laptops zit een router die het gehaal laat samenwerken.
Probleem is nu, dat zodra ik de utp in de laptop steek, het internet ermee ophoudt.

Wat ik begrepen heb van de winkel, is dat het niet mogelijk is om 2 netwerken tegelijk op een laptop te draaien.

Hoe kan ik dit nu oplossen?
Is het moeilijk om de router (WL-161 Sitecom, kan nog omgeruild worden eventueel) in te stellen dat hij het draadloos internet ontvangt, en via de utp naar de laptops stuurt? Zodat er maar 1 netwerk is, waar ook de netwerk schijf op aangsloten kan worden?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja dat is inderdaad mogelijk, je hebt daarvoor een router nodig die je kunt bridgen naar het accespoint van de buren. Vervolgens kun je op de lan poorten van je router je laptops en netwerkschijf aansluiten, die krijgen dat internet via je router die op zijn beurt weer verbind met het draadloze netwerk.

Ik denk alleen niet dat je sitecom router dat ondersteund (kan het even niet nakijken omdat de site van sitecom het niet doet). Je zou je sitecom kunnen ruilen voor een linksys WRT54GL (kost 40 a 50 euro), daar kun je dan DD-WRT firmware opzetten en dan kan die het wel.

Als je niet wilt werken met alternatieve firwares zul je op zoek moeten naar een router die zelf een client bridge functie heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 05-06-2008 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het mooiste zou zijn als er niet aan de firmware gezeten hoeft te worden.
Wat ik vergeten ben te zeggen, is dat er eigenlijk ook nog een usb poort op moet zitten voor mijn printer.

Heb je misschien nog een advies voor een router die deze functies bezit, en niet al te moeilijk is om in te stellen?