Toon posts:

Local admin verschillende servers

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hoe ik snel alle local admins op verschillende servers kan vinden (enkele tientallen servers).
De servers hangen allemaal in 1 domein. De meeste draaien Windows server 2003 een enkele nog 2000.

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; ik mis wat info van je zoals beschreven in Het algemeen beleid #topicplaatsen

Verder ben je vast bekend met MMC en LDAP-queries dus dan zou je er wel uit moeten komen, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

log op 1 server in open daar het management console en connect zo naar iedere server en kijk daar naar de local users....

maar dat is school kennis...iig dit kreeg ik al in de 1ste op het ROC...dus zoals MAX3400 je hebt onze hulp hiervoor niet nodig want dit kun je makkelijk zelf..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ;) weet wel hoe dat gaat.
De bedoeling is alleen dat ik niet ieder servertje 1 voor 1 ga na lopen das nogal tijdrovend met veel servers. Wil snel een log hebben met alle lokale admins per server.
Ik bak dan wel een script in elkaar. Had begrepen dat hier 'pakketjes' voor zijn die dit snel scannen.
Hier was ik eigenlijk meer naar opzoek. Vergeten te melden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 15:19 ]

Verwijderd

daar heb je google voor...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:17:
Bedankt ;) weet wel hoe dat gaat.
De bedoeling is alleen dat ik niet ieder servertje 1 voor 1 ga na lopen das nogal tijdrovend met veel servers. Wil snel een log hebben met alle lokale admins per server.
Ik bak dan wel een script in elkaar. Had begrepen dat hier 'pakketjes' voor zijn die dit snel scannen.
Hier was ik eigenlijk meer naar opzoek. Vergeten te melden
Ja, en die scriptjes kan je zelf maken. In de tijd dat je je hier hebt geregistreerd, een topic hebt geopend en hebt geantwoord, was je er waarschijnlijk al geweest en had je je 61 local admins in een XLS-sheet staan.

Korte uitleg: Tweakers is een site voor de gevorderde gebruiker en dat betekent dat als je een vraag/probleem hebt, eerst aan ons uitlegt wat je al hebt geprobeerd, waarom iets niet lukt etc. en niet een open vraag neergooit zoals "hoe doe ik dit?"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
61 admins? mwhaaaaaa tis 1 grote puinhoop hier. ik ben bang dat hier 100de admins uit gaan rollen Ook domain admins zijn overal toegekend, maar goed aan mij de schone taak dit op orde gaan stellen.
Bedankt voor de 'hulp' ik ga ermee verder, had gehoopt dat iemand zei van joh probeer dit programmatje eens.
Sluit dit topic anders maar.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:27:
61 admins? mwhaaaaaa tis 1 grote puinhoop hier. ik ben bang dat hier 100de admins uit gaan rollen Ook domain admins zijn overal toegekend, maar goed aan mij de schone taak dit op orde gaan stellen.
Bedankt voor de 'hulp' ik ga ermee verder, had gehoopt dat iemand zei van joh probeer dit programmatje eens.
Sluit dit topic anders maar.
Tja, programmatje zoeken doe je zelf maar, en verder heeft dit niets met Netwerken te maken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.