• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Hallo.

Ik ben nu al een hele poos bezig mijn systeem normaal werkend te krijgen. En nu gaat het weer eens fout.

Ik had een 9800GX2 besteld. Binnegekregen. Kabeltje erbij besteld. Wilde niet werken met mijn 600HP Zalman voeding. Nog een kabeltje besteld. Wilde ook niet werken. Uit frustratie maar een nieuwe voeding gehaald. En eindelijk wilde het werken.

Merkte dat games wat vertraagd liepen. En fouten maakte. Paar een nieuwe drivers geinstalleerd. Driver cleaner Pro gedraait. Loste niks op.
Dus heb ik uit radeloosheid me bios geflasht met een USB stick. en die mislukte.

Nu doet mijn systeem dus helemaal niks meer. Problemen al om waar ik een hoop geld in steek. Maar alsnog niks heb.

Ik vertrouwde erop dat de "crash free bios" wel zou werken. Maar nee helaas. Mijn systeem blijft herstarten. Aan,uit,aan,uit.

Wat heb ik geprobeerd.
-cmos resetten(battery eruit)
-jumper verzetten.
-Met een USB stick.
-met de cd-rom
-met een floppy zoals bescheven in het FAQ.

Het enige verscheel wat ik kan maken is Dat wanneer ik mijn jumper verzet van 1-2 naar 2-3 terwel het systeem aanstaat, Deze ook aanblijft staan. Maar alsnog geen beeld of iets in de richting van booten. Ook heb ik geprobeerd f8 te drukken. Ook dat werkt niet.

Hij leest mijn floppy/cd-rom/usb niet. Dus daar schiet ik niks mee op.

Iemand een idee? ik zal wel weeris een nieuwe moeten kopen. Net zoals ik me 8800GTX moest vervangen. evenals mijn voeding. Maar wellicht dat ik deze keer meer geluk heb met die pc en er hier iemand een geniaal idee heeft..

Alvast bedankt

goof

[ Voor 9% gewijzigd door ikbengoofy op 05-06-2008 15:00 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 14:02
Ik heb even zitten googlen op Asus P5K Bios flash failure, zeker geen onbekend probleem gezien de reacties. De tips die ze daar gaven komen over het algemeen overeen met de stappen die jij ook al ondernomen hebt. En ook daar hadden ze weinig zin.

Een RMA zal waarschijnlijk de enige oplossing zijn

[ Voor 5% gewijzigd door XO101 op 05-06-2008 16:42 ]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Ja precies dat dacht ik ook al. Ik vraag me alleen af of asus hier niet moeilijk over gaat doen.

Inprencipe is het niet per direct mijn fout. Ik had het idee dat het probleem wat ik had in mijn bios zat. Ik heb hun software gebruikt om het te flashen. En het is dan ook met hun software verkeerd gegaan..

Wellicht idd RMA. Maar dat zal denk ik wel even duren :|

Ach geduld is een schone zaak. Hopelijk lekker weer. Lekker naar het strand ;)

Wellicht dat mensen nog een idee hebben? Hotflashen is een idee. Maar omdat de bioschip vast gesoldeerd zit zie ik dit niet zo zitten. + dat ik een extra identiek moederbord nodig heb.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

RMA zal de enige uitweg zijn lijkt me. Uit ervaring weet ik dat Asus niet moeilijk doet met moederborden met een foute flash. Ik kan je aanraden om de moederbord verder met rust te laten, voordat je daadwerkelijk iets eraan beschadigd wat Asus op zal merken als fout van gebruiker.

Bovendien neem je de risico om andere hardware in je systeem te beschadigen.

Ik schop de bal