[JS] Watermerk op plaatje plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
We zagen laatst een erg gave feature op de site Netlog. Je kan dan je eigen foto uploaden en vervolgens zeggen: Ik wil hier een watermerk op plaatsen. Dan kun je m.b.v. Javascript een stuk tekst typen en dit vervolgens over de foto slepen. Zo kun je dus live je eigen watermerk er op zetten.

Het script staat gewoon op Netlog en is gewoon te gebruiken, maar ze hebben hun eigen framework en wij hebben MooTools als framework.

Dit is het script:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5820/71164422nn2.png

Nu zijn we dus eigenlijk op zoek naar alternatieven. Zijn er scripts die een soortgelijk iets doen? We hebben al een hoop gegoogled en héél veel oplossingen in PHP / ASP gevonden, maar dat is dus juist niet wat we zoeken. We willen dat de bezoeker zelf door met het stukje tekst te slepen het watermerk goed kan zetten en dan vervolgens kan opslaan (en daar komt dan wel PHP aan te pas).

Ik snap dat dit lijkt op een script request, maar dat is het niet. Ik ben simpelweg benieuwd of iemand dit toevallig al eens heeft onderzocht of is tegengekomen.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:36

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Waarschijnlijk zetten ze die tekst in een span/div die je kunt slepen, bij het opslaan geven ze de tekst, font, kleur, positie e.d. door aan de back-end en die zet het dan over elkaar. Niet zo ingewikkeld lijkt me toch.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

TeeDee

CQB 241

Heb je deze al bekeken?
Combineer dat met wat offset informatie t.o.v. de afbeelding, druk op submit, geef de x,y, width en height door en presto!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TeeDee schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:54:
Heb je deze al bekeken?
Combineer dat met wat offset informatie t.o.v. de afbeelding, druk op submit, geef de x,y, width en height door en presto!
Is inderdaad een goeie!!! :D

We hadden juist de andere twee Drag.* functies bekeken en die eigenlijk niet... Zonder de droppables (die halen we wel gewoon weg) en een background image met de foto die we willen is het eigenlijk precies wat we zoeken. x/y en width/height opvragen zal ook niet echt het probleem zijn.

Bedankt. Mocht iemand nog iets interessants hebben horen we het uiteraard graag. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?