[Exchange2003] Meerdere SMTP Servers

Pagina: 1
Acties:

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik een Linksys dual WAN router geinstalleerd omdat de kabel-Internet verbinding nogal instabiel was. Nu schakelt de router automatisch over van kabel naar ADSL als kabelinternet niet werkt. Tot zover geen problemen.

Er draait hier Exchange 2003 met een SMTP-connector. Deze staat op "Forward all mail through this connector to the following smart hosts" -> smtp.providernaam.nl

Je snapt het probleem al. Als de router omswitched van ISP, dan werkt de smtp connector niet meer.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je providers het toestaan, kiezen voor het versturen vanuit Exchange via DNS, i.p.v. een smart host.

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Topicstarter
LeLo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:06:
Als je providers het toestaan, kiezen voor het versturen vanuit Exchange via DNS, i.p.v. een smart host.
Heb ik geprobeerd. Maar toen ging er geen mail meer uit. Dus dat ondersteund mijn ISP waarschijnlijk niet..

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een tweede connector (geen virtuele SMTP server) aanmaken, met als smarthost smtp.tweede-provider.nl en een cost die hoger is dan de cost van je eerste connector. Normaal zal dan alleen de eerste connector gebruikt worden. Als die link stuk is, zal Exchange de eerste connector down brengen en de tweede gaan gebruiken

[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 05-06-2008 14:59 . Reden: storende taalfout ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==