Toon posts:

[Office 2007] .PST terugzetten naar server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

ik ben zo achterlijk geweest om 'Save copy on server' niet aan te vinken toen ik een extra account in outlook aanmaakte. Deze account haalt echter e-mail waar meerdere mensen inloggen. En die hebben nu dus geen e-mail meer in hun inbox staan. Inmiddels heb ik wel aangevinkt dat er een kopie moet worden opgeslagen, maar daarmee zijn de oude mailtjes nog niet terug op de server.

Één optie is om vanuit outlook alle mailtjes te forwarden als attachement, maar dit resulteert in een kluwige warhoop.

Graag zou ik alles zo origineel als mogelijk herstellen. Vandaar mijn vraag:
Is het mogelijk om achteraf outlook en de mail-server te synchroniseren op basis van mijn .pst file?
En zo ja, hoe zou dit moeten?

Mijn gegoogle heeft tot dusver niets geholpen, alvast bedankt voor de hulp.

Outlook 2007
Windows Vista
pop3 server incoming

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 14:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

importeren, of de gebruikers laten koppelen in data file management en zelf laten overkopieren? Kunnen ze gelijk opschonen :p

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kunt de PST importeren in je Exchange account via Outlook, of anders met 'ExMerge' van Microsoft de PST rechtstreeks importeren in de Exchange store.

Edit: Oeps, ik ben er helemaal van uitgegaan dat het om een Exchange server ging. Weet niet waarom... Dit geldt natuurlijk alleen bij een Exchange server omgeving in eigen beheer (zoals MAX3400 aangeeft)!

[ Voor 41% gewijzigd door LeLo op 05-06-2008 13:55 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, je kan mail uit een PST niet terugzetten bij bijvoorbeeld Gmail of andere online providers. Dus tenzij de server waar je de mail vanaf haalt een mooie Exchange-bak is onder je eigen beheer, kan je inderdaad de mail terugzetten in de store voor de betreffende accounts.

*edit*
Ik lees nergens wat voor server het is, wat dat ding biedt aan functies, wie daar de beheerder van is en wat er al overleg is met de beheerder.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 05-06-2008 13:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

oh crap, joh, lees het nu goed ja. Da's jammer ja. Als je geen gebruik maakt van Exchange, zoals het dus lijkt heb je pech en kun je dus mail niet terug uploaden naar je provider. Geeft op zich niks. Maar dan kun je best die PST's op de server in een home folder zetten en dan de nieuwe mail weer daar laten afleveren. Zo heb je toch een centrale opslag.

• MAX3400

MAX3400

makkie ;) schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:55:...Maar dan kun je best die PST's op de server in een home folder zetten en dan de nieuwe mail weer daar laten afleveren. Zo heb je toch een centrale opslag.
*kuch* Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

En voor zover ik weet is dat KB-artikel nog steeds van kracht ondanks dat het heel erg oud is! Verder wil je gewoon geen PST's omdat ze rot mee worden genomen in de backup, ze niet mooi te defragmenteren zijn i.t.t. Exchange en er gewoon veel netwerkverkeer wordt gegenereerd! En aan het eind van het verhaal kan het zo zijn dat "men" hun Outlook langzaam vindt werken of dat een PST corrupt raken zonder mogelijkheid tot repair.

Verwijderd

Dat artikel geldt nog steeds ja, ook interessant om te lezen is deze:
http://blogs.technet.com/...st-files-don-t-do-it.aspx

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:00:
Dat artikel geldt nog steeds ja, ook interessant om te lezen is deze:
http://blogs.technet.com/...st-files-don-t-do-it.aspx
_/-\o_

Inderdaad; vooral het stukje over de opslagcapaciteit is enorm belangrijk; heb ooit bij een klant gezien dat alle PST's 3x zoveel ruimte innamen dan Exchange-stores terwijl het aantal mailtjes in Exchange bijna 11x hoger lag.

• Geuze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-04-2024
Als de provider ook imap aanbied is het mogelijk om de mails terug te zetten.
Dan kan je gewoon een imap account bij aanmaken in outlook en de mails terug kopieren.

Hier is veel over terug te vinden als je zoekt naar imap en gmail.

It is Good to be Bad || Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Crap indeed, het is voor zover ik weet geen Exchange en ik beheer het hele e-mail gebeuren ook niet. Protagonist doet dat, en die zijn volgens mij niet echt van plan om voor mij een oplossing te zoeken. Dan zie ik mezelf genoodzaakt om de .pst files rond te mailen naar iedereen en iederen te verplichten outlook te gebruiken...

Zonde dat er geen andere oplossing is :P

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Toegegeven, ideaal is het niet. Maar werken doet het wel. Al heel lang. Corruptie valt eigenlijk over het algemeen wel mee. Maar kan een probleem geven als de PST te groot wordt.

• MAX3400

MAX3400

makkie ;) schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:15:
Toegegeven, ideaal is het niet. Maar werken doet het wel. Al heel lang. Corruptie valt eigenlijk over het algemeen wel mee. Maar kan een probleem geven als de PST te groot wordt.
Hou in de gaten dat PST's niet groter mogen zijn dan 2GB ondanks dat je filesystem misschien veel grotere bestanden aan kan. PST's zijn namelijk nogal antiek en kunnen, door een fout in de database-allocatie, groter worden dan 2GB maar op een gegeven moment onmogelijk worden teruggelezen of geexporteerd.

Mijn eerlijke mening is in een zakelijke omgeving: zink alle PST's af en exporteer de mail terug naar Exchange. "Verplicht" de gebruikers om hun mailboxen op te ruimen en/of attachments (die zakelijk zijn en niet persoonlijk zakelijk) op te slaan op het filesystem waar dus ook hun collega's bepaalde zaken kunnen lezen/zien.

Het afserveren door Exchange gaat echt veel en veel beter voor 100 mailboxen dan dat 1 user een hele grote PST van het filesystem wil raadplegen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn .pst file zal de 2 gig niet raken, en tegen de tijd dat ik zakelijk word, zal .pst wel uitgeroeleerd zijn... ;)

MAAR, ik heb een nieuwe account op imap aangemaakt en het lukte me net om in ieder geval een gedeelte van de mailtjes terug te zetten...ik probeer het nu nogmaals met alle mails en attachements, maar zo te zien gaat het wel werken, duurt alleen even. Thx voor de tips

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

MAX3400 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:24:
[...]

Hou in de gaten dat PST's niet groter mogen zijn dan 2GB ondanks dat je filesystem misschien veel grotere bestanden aan kan.

[cut]

Het afserveren door Exchange gaat echt veel en veel beter voor 100 mailboxen dan dat 1 user een hele grote PST van het filesystem wil raadplegen.
helemaal mee eens. Exchange is the way to go. Met PST's overigens verstandig om max 1,5 gb aan te houden. Vanaf die grootte kan coruptie al optreden. En het wordt ook erg traag.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MAX3400 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:24:
[...]

Hou in de gaten dat PST's niet groter mogen zijn dan 2GB ondanks dat je filesystem misschien veel grotere bestanden aan kan.
PST's kunnen al weer een jaar of vijf groter zijn dan 2GB hoor: The .pst file has a different format and folder size limit in Outlook 2007 and in Outlook 2003

En je kan in Outlook beperkingen/waarschuwingen voor de grootte instellen, via de admtemplates voor gpo of How to configure the size limit for both (.pst) and (.ost) files in Outlook 2007 and in Outlook 2003

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
PST over LAN is ook geen probleem. Trager is het wel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Yippie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:16:
PST over LAN is ook geen probleem. Trager is het wel.
En de kans op corruptie is erg groot, zoals in bovenstaande posts al eens is aangeven :P Ook ik heb daar bar slechte ervaringen mee...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, en als je een sloot heavy users hebt op één server met al hun archieven vanaf 2003 nog in Outlook gekoppeld heb je een heerlijke I/O load op je home/profile server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1