Het probleem dat ik heb is dat wanneer ik het systeem opstart met default settings van de BIOS dan ziet hij mijn geheugen als een PC5300 en me processor schroeft hij terug van 2.66Ghz naar 2.0 Ghz. Wanneer ik dan de timings in de BIOS ga instellen naar de juiste (5-5-5-15, 2.1v) dan start mijn systeem helemaal niet meer op, ik moet dan weer een BIOS reset uitvoeren om weer te kunnen opstarten. Nu heb ik het geheugen getest in een ander systeem (Maximus Formula) met de juiste timing instellingen en daar werkt het wel zonder problemen. Hieruit kan ik dus concluderen dat er niks mis is met het geheugen maar dat er een probleem ligt bij het moederbord. Beide systemen zijn ook voorzien van de laatste BIOS versie.
Nu heb ik hier en daar gelezen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem en dan met verschillende merken PC8500 geheugen maar dan weer niet het probleem met de processor, echter nergens een concrete oplossing voor dit probleem. Weet hier zo een oplossing voor dit probleem of is er een beta versie van een BIOS die dit zou moeten kunnen oplossen? Of zou in mijn geval toch het moederbord defect kunnen zijn?
Nu heb ik hier en daar gelezen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem en dan met verschillende merken PC8500 geheugen maar dan weer niet het probleem met de processor, echter nergens een concrete oplossing voor dit probleem. Weet hier zo een oplossing voor dit probleem of is er een beta versie van een BIOS die dit zou moeten kunnen oplossen? Of zou in mijn geval toch het moederbord defect kunnen zijn?