[XP SP2] bestand gewist van desktop niet te recoveren

Pagina: 1
Acties:

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Ik heb op m'n laptop met Windows XP Service Pack 2 het volgende uitgehaald op mijn NTFS partitie:
  • Nieuwe map gemaakt op de desktop
  • Excel bestand dat op de desktop stond (bestand, geen shortcut) naar die map gesleept
  • Map gewist
Eigenlijk had dit niet moeten gebeuren en ik wil nu het bestandje terug!

Aangezien de Recycle Bin uitgeschakeld staat voor alle stations, was de map daar niet terug te vinden aangezien die meteen gewist wordt.

Op zich niet zo erg: recovery software moet het toch terugvinden, niet? Wel, niet dus :( Geen enkele van de recovery programma's die ik op een andere partitie installeerde vlak nadat dit gebeurd was, vond de map of het bestandje terug. Heb inmiddels zoveel programmatjes uitgeprobeerd dat ik niet alle namen meer weet maar dit waren er enkele: FileScavenger, Free Undelete, NTFS Recovery,...

Heb het scenario op een andere laptop eens overgedaan en ook daar vind geen enkele programma het gewiste bestand.

Wat maakt wissen van de desktop zo verschillend van andere wisbewerkingen? Iemand hier een oplossing/prog voor?

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:36
Stellar en EasyRecovery Pro al geprobeerd? Deze hebben me nog nooit in de steek gelaten.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je desktop-folder staat normaliter op je OS-schijf. Aangezien er vele schrijfbewerkingen op deze schijf gebeuren is de kans groot dat de sector waar het bestand zich bevond wordt overschreven en je de data niet terug kunt halen. Vandaar ook dat er altijd geadviseerd wordt wanneer je iets wilt recoveren de schijf niet te gebruiken totdat je je recover-actie hebt gedaan.

Rail Away!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Tsja, en waarom heb je dan ook de recycle bin uit staan? Dit is precies waar dat ding voor is...

[ Voor 27% gewijzigd door sig69 op 05-06-2008 12:44 ]

Roomba E5 te koop

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Mad Marty schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:33:
Je desktop-folder staat normaliter op je OS-schijf. Aangezien er vele schrijfbewerkingen op deze schijf gebeuren is de kans groot dat de sector waar het bestand zich bevond wordt overschreven en je de data niet terug kunt halen. Vandaar ook dat er altijd geadviseerd wordt wanneer je iets wilt recoveren de schijf niet te gebruiken totdat je je recover-actie hebt gedaan.
Ik heb hetzelfde eens geprobeerd op een andere laptop zoals ik zei. Daar heb ik dan eerst het recovery programma geïnstalleerd en daarna de map gewist. Zelfs een recoverypoging meteen nadien vind 't niet terug :s

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

tja, windows heeft op de achtergrond wel meer schijfactiviteit dan alleen de bestandjes die jij aanklikt hoor.

maar als algemene les uit dit topic.. Ik had vroeger ook mijn bin altijd uit staan, maar na 1 of 2 van dit soort gevalletjes laat ik hem lekker aan staan.. gewoon op een paar honderd mb, die mis je toch niet.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Steff schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:34:
[...]

Ik heb hetzelfde eens geprobeerd op een andere laptop zoals ik zei. Daar heb ik dan eerst het recovery programma geïnstalleerd en daarna de map gewist. Zelfs een recoverypoging meteen nadien vind 't niet terug :s
Je gaf aan dat je eerst allerhande programmatjes op je eigen laptop geïnstalleerd had en het daarmee geprobeerd had, dan heb je inmiddels al ontzettend veel naar je OS-disk/-partitie geschreven. Ook wanneer je een programma op een andere partitie installeert, wordt er nog vanalles naar je OS-disk geschreven (register, temp-dir, etc).

Rail Away!

Verwijderd

getdataback is een optie, maar ik denk dat je ut gewoon kwijt bent...

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
R-Undelete 3.5 heeft ooit een zelfde probleem bij mij opgelost

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1